Edukologės pasakoja apie metodiką, kuri padeda vaikams mokytis to net nejaučiant

„Tai šiuolaikinis mokymosi būdas, kuris leidžia sujungti skirtingų mokomųjų dalykų žinias“, – sparčiai populiarėjančią STEAM metodiką apibrėžia visuminio šeimos ugdymosi akademijos „Family Lab Academy“ edukologės Jovita Starkutė ir Indrė Neimantė. Patirtinį ugdymą ir STEAM metodiką praktikuojančios edukologės savo patirtimi Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje balandžio 5 d. 16 val. nemokamame seminare dalysis su ugdymo specialistais, o tą pačią dieną 18 val. tėvelių su vaikais lauks savo knygos „Kaip auginti savarankiškus, kūrybingus vaikus?“ (leidykla „Debesų ganyklos“) pristatyme ir dirbtuvėse vaikams.

„Tai šiuolaikinis mokymosi būdas, kuris leidžia sujungti skirtingų mokomųjų dalykų žinias“, – sparčiai populiarėjančią STEAM metodiką apibrėžia visuminio šeimos ugdymosi akademijos „Family Lab Academy“ edukologės Jovita Starkutė (nuotr. kairėje) ir Indrė Neimantė.<br>„Pexels“ nuotr.
„Tai šiuolaikinis mokymosi būdas, kuris leidžia sujungti skirtingų mokomųjų dalykų žinias“, – sparčiai populiarėjančią STEAM metodiką apibrėžia visuminio šeimos ugdymosi akademijos „Family Lab Academy“ edukologės Jovita Starkutė (nuotr. kairėje) ir Indrė Neimantė.<br>„Pexels“ nuotr.
„Tai šiuolaikinis mokymosi būdas, kuris leidžia sujungti skirtingų mokomųjų dalykų žinias“, – sparčiai populiarėjančią STEAM metodiką apibrėžia visuminio šeimos ugdymosi akademijos „Family Lab Academy“ edukologės Jovita Starkutė (nuotr. kairėje) ir Indrė Neimantė.<br>„PhotoBAL“ nuotr.
„Tai šiuolaikinis mokymosi būdas, kuris leidžia sujungti skirtingų mokomųjų dalykų žinias“, – sparčiai populiarėjančią STEAM metodiką apibrėžia visuminio šeimos ugdymosi akademijos „Family Lab Academy“ edukologės Jovita Starkutė (nuotr. kairėje) ir Indrė Neimantė.<br>„PhotoBAL“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Apr 4, 2022, 11:49 AM

– Papasakokite apie STEAM ugdymo metodą. Kas tai?

– STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics) – tai šiuolaikinis ugdymo metodas ir tarsi ugdymo filosofija, kuri veda į pažinimą per skirtingas mokslo sritis, o jas sujungus siekiama rasti įdomius sprendimus užduočiai įgyvendinti. STEAM integruoja gamtos, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos disciplinas, siejant jas su realiu pasauliu, mokantis tai, kas dabar yra aktualu, integruojant kritinio, loginio mąstymo, problemų sprendimo gebėjimus.

– Kokie yra šio ugdymo modelio privalumai?

– Tai yra ugdymo metodika, atliepianti šiuolaikinių vaikų poreikius ir skatinanti naudoti ir sujungti skirtingose disciplinose įgytas žinias. Įvairių projektų metu, kur reikia panaudoti skirtingų disciplinų žinias, informacija iš teorijos perkeliama į praktinę, ji lengviau pritaikoma ir lieka ilgesniam laikui, lengviau pritraukiamas ir išlaikomas vaikų dėmesys.

Ugdymas tampa įdomus ne tik vaikui, bet ir mokytojui. Mokymosi procese remiamasi visų vaikų patirtimis, praplečiamos visos besimokančiųjų galimybės, drauge kuriamos naujos žinios. Todėl ši metodika ir leidžia skatinti vaikų norą tyrinėti ir augti pažinimo srityje, lavinti turimų žinių pritaikymą, skatinti tyrinėjimus ir ugdyti įgūdžius spręsti problemas.

– Taikant šį ugdymo metodą vaikams suteikiamos galimybės įgytas žinias iš karto pritaikyti praktiškai. Kaip į tai reaguoja patys vaikai? Galbūt toks ugdymo procesas jiems atrodo patrauklesnis?

– Į veiklas, kurios yra paremtos patyrimu, vaikai įsitraukia noriai ir reaguoja entuziastingai. Toks ugdymo procesas vienareikšmiškai jiems yra priimtinesnis ir patrauklesnis.

Taikant STEAM metodiką vaikai mokosi to net nejusdami, todėl tokį ugdymą traktuoja kaip įdomų žaidimą. O, kaip žinome, žaidimas ikimokyklinio amžiaus vaikams yra priimtiniausias sėkmingo mokymosi būdas.

– Parašėte knygą „Kaip auginti savarankiškus, kūrybingus vaikus?“. Ką joje ras tėvai? Ar ši knyga gali būti naudinga organizuojant STEAM ugdymą namuose?

– Tikrai taip, knygoje keliaujame per skirtingas temas, kurių metu skatiname pažinimo, kalbos, socialinės emocinės ir fizinės raidos vystymąsi. Visas turinys paremtas patirtiniu ugdymu ir STEAM filosofija. Tad šioje knygoje galima rasti ne tik teorinį pagrindimą, kam viso to reikia, kokia nauda, tačiau ir praktinių veiklų idėjų, kurios ir yra mūsų įkvėpimo šaltinis kokybiškam laikui drauge su vaiku namuose.

– Nusprendėte savo patirtimi pasidalyti nemokamame seminare bei praktiniame knygos pristatyme. Kokiai auditorijai skirti šie renginiai ir ko gali tikėtis jų dalyviai?

– Seminaro mokytojams metu kalbėsime, kuo išsiskiria ir kuo svarbi STEAM ugdymo metodika ikimokykliniame amžiuje. Taip pat aptarsime būdus, kaip šią metodiką naudoti kasdieniame ugdyme.

Seminaro metu visa tai apžvelgsime ne tik teoriniu aspektu, tačiau pateiksime ir praktinių patarimų. O knygos pristatyme šeimoms keliaudami per skirtingas temas ir veiklas supažindinsime su būdais, kurie skatina vaiko fizinę, kalbos, pažinimo ir socialinę emocinę raidą. Aptarsime, kokios veiklos lavina svarbiausius įgūdžius ir kaip jomis sudominti net pačius mažiausius. Abiejų renginių metu laukia kokybiškas laikas, žinios ir naujos patirtys.

Renginiai yra leidybos namų „Terra Publica“ knygų ir stalo žaidimų festivalio „RYŠ(K)IAI“ dalis ir vyks balandžio 5 d. 16 ir 18 val. Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo bibliotekoje. Daugiau informacijos čia

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Lietuva tiesiogiai“: Irano ataka – kaip atsakys Izraelis?