Mokslininkai ir ūkių savininkai rado būdų, kaip vaikus sudominti gyvulininkyste: išbandyti gali visi Lietuvos moksleiviai

Pažintis su gyvulininkystės studijų programomis, mokslininkų vykdoma veikla, apsilankymas gyvulininkystės ūkiuose moksleiviams gali būti daug įdomiau, nei gali atrodyti, ypač jei juos nuolat lydi savo srities profesionalai ar svajonių ūkius sukūrę žmonės. Vaikai taip pat turi ką parodyti: apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais. Į kūrybinį procesą įtraukiamos ugdymo įstaigų bendruomenės ar šeimos nariai – viskas tam, kad tradicinė gyvulininkystė, itin svarbi ūkio šaka, vaikams būtų pažįstama ne tik iš vadovėlių.

Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Vaikų apsilankymai ūkiuose ar mokslo institucijose bei sukauptos žinios šįmet virto įvairiausiais kūrybiniais darbais – vaizdo siužetais, piešiniais, eilėraščiais ar net stalo žaidimais.<br>Organizatorių nuotr.
Daugiau nuotraukų (31)

Lrytas.lt

2022-11-08 10:00, atnaujinta 2022-11-08 11:33

Programos galimybes labai vertina

Šiųmetis Šviečiamosios gyvulininkystės programos kūrybinių darbų konkursas „Gyvulininkystė ir MES“, kuriam pateikti 23 darbai, baigėsi – komisija išrinko geriausius darbus.

Konkurse sekėsi ir naujokams, ir tiems, kurie visose programos veiklose – pirmūnai, mat jie tiki programos nauda ir noriai dalyvauja išvykose bei atlieka visas organizatorių parengtas užduotis.

Štai, Skuodo rajono Ylakių gimnazijos moksleiviai 5–8 klasių grupėje kūrybinių darbų konkurse užėmė trečiąją vietą. Šios gimnazijos vyresniųjų klasių moksleiviai – vieni programos aktyviausiųjų.

 

Gimnazijos mokytoja Rasa Petrulevičienė kalbėjo, jog ši programa labai naudinga, ypač rajono mokyklų vaikams, juolab daugelio šeimos vis dar augina gyvulius, tad vaikai gali daugiau sužinoti apie gyvulių veisles, pašarus. Moksleiviai turėjo progą apsilankyti VDU Žemės ūkio akademijoje, kur, dalis baigusiųjų mokyklą, renkasi studijuoti, iš arti pamatyti, kaip laboratorijose dirba mokslininkai, pasikalbėti su dėstytojais. Moksleiviams tai – nuostabi patirtis.

Įkalbinėti moksleivių dalyvauti Šviečiamosios gyvulininkystės programoje, mokytojos žodžiais, netenka: norinčiųjų vykti į ekskursijas, gyvulininkystės ūkius ar atlikti užduotis jiems skirtose knygelėse netrūksta.

Šįmet gimnazistai, kaip vieni aktyviausių programos dalyvių, buvo pakviesti ir į gyvulininkystės parodą. Sužavėti buvo ne tik vaikai, bet ir jų tėvai.

Kūrybinių darbų konkursui Skuodo rajono Ylakių gimnazijos moksleiviai sukūrė keturiolika vaizdo siužetų. Moksleiviai kalbėjosi su tėvais, seneliais, giminaičiais, buvo nuvykę pas kaimynus: visi aplankytieji noriai pasakojo, kaip augina gyvulius, kuo šeria, kaip prižiūri. Vaizdo siužetai pristatyti ir mokykloje, moksleiviai rinko jiems labiausiai patikusius.

Mažiausieji – itin aktyvūs dalyviai

Kauno lopšelio-darželio „Drevinukas“ auklėtoja Vaida Jusienė kalbėjo, jog didmiestyje gyvenantys vaikai vis rečiau mato ūkinių gyvulių ar paukščių, tad apie juos sužino tik iš vaizdinės medžiagos. Taigi, galimybė dalyvauti Šviečiamosios gyvulininkytės programos veiklose išties nudžiugino darželio bendruomenę.

Vieno grupės vaiko senelis, ūkininkas, turintis ožkų ir avių ūkį Kauno rajone, pasikvietė mažylius, kur aprodė auginamus gyvulius bei paukščius. Vaikai galėjo juos paliesti, paglostyti, paragauti ožkų sūrio. Ūkininkas lankėsi ir darželyje – atvežė vaikams paragauti įvairių sūrių, tėvai parūpino skirtingų rūšių medaus.

Vaikai, auklėtojos žodžiais, noriai domėjosi spalvingu ir įdomiu bičių pasauliu, kūrė įvairius darbelius, panaudodami antrines žaliavas, pavyzdžiui, bičių korį, bites, o, apsilankę Kaune vykusioje interaktyvioje ekspozicijoje „Dūzgės“, galėjo iš arčiau apžiūrėti avilius, bitininko aprangą, pasiklausyti, kaip dūzgia bitės. Grįžę darželio grupėje vaikai gaminosi bitininko kepures su nuleidžiamu tinkleliu.

Mažyliai domėjosi ir paukštininkyste – čia labai pravertė programos organizatorių parengtos užduočių knygelės. Auklėtoja įvertino tai, jog užduotys pritaikytos, atsižvelgiant į vaikų amžių.

Darželyje buvo suorganizuota paroda „Raiboji vištelė“ – pačių pasigamintomis ir išdailintomis vištelėmis buvo išpuoštos visos darželio erdvės. Vaikai kūrė darbelius paukštininkystės ir gyvulininkystės temomis, mokėsi dainų ir šokių.

Kūrybinių darbų konkurse ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų vaikų grupėje darželio „Drevinukas“ vaikai užėmė antrąją vietą. Konkursui jie pristatė viską, ką nuveikė: išvykas, bendradarbiavimo su tėvais idėjas, parodas, kūrybinius darbus.

„Šioje programoje galima sėkmingai dalyvauti ir su mažiausiais vaikais, tą darysime ir toliau, – neabejoja V. Jusienė. – Jei vaikai turi senelius ar gyvena rajone, apie gyvulius žino kiek daugiau, tačiau tokių vaikų labai nedaug, tad tokia programa – itin prasminga.“

Iniciatyvų ėmėsi ir patys

Šiaulių rajono Ginkūnų Sofijos ir Vladimiro Zubovų mokyklos pradinio ugdymo mokytoja Daiva Mačiūnienė pasakojo pradžioje domėjusis Šviečiamosios gyvulininkystės programa, o vėliau nusprendusi ir pati sudalyvauti: ir dėl žinių, kurių įgyja vaikai, ir dėl vykstančių veiklų.

Pradinių klasių moksleivius, mokytojos žodžiais, labiausiai nustebino apsilankymas bitininkystės ūkyje. „Matai, kad apsilankę čia vaikai kai ką pamato ir išgirsta pirmąsyk, sužino daug naujos informacijos. Pradinukams įdomu viskas: kūrybiniai darbai, pavyzdžiui, mūsų visų kurtas gyvulių ūkis. Vaikai turėjo išsirinkti gyvulius, kuriuos norės piešti, patys klausė, ar galės sukurti ir aplinką, kur jų sukurti gyvuliukai gyvens, kaip tą pavaizduoti. Matai, kad vaikai ir patys geba domėtis. Atrodo, kad informacija žinoma, bet tol, kol nepamato gyvai, daug kas atrodo kitaip“, – kalbėjo D. Mačiūnienė.

Pradinukai išbandė įvairias Šviečiamosios gyvulininkystės programos organizatorių parengtas užduotis, virtualias ekskursijas, interaktyvų žaidimą. „Viskas puikiai apgalvota, pavyzdžiui, pateikiant informaciją, kuria galime remtis pamokose. Mokymosi knygelės parengtos vaizdžiai, paprastai, tačiau vaikams patraukliai“, – apibendrino pedagogė.

Pašnekovė pasakojo raginanti dalyvauti ir kitus, nes tai reikalinga ir prasminga, o gaunama vaizdinė medžiaga informatyvi, gausu vertingų faktų.

Šiaulių rajono mokyklos pradinukai lankėsi bitininkystės ūkyje, kūrė marškinėlius su bitėmis – šiuos saugo iki šiol.

Veiklos pritaikytos visiems

Pirmokai-ketvirtokai, dalyvaujantys šioje programoje, kasmet lankosi skirtinguose, kone po visą Lietuvą išsibarsčiusiuose, gyvulininkystės ūkiuose. Ūkininkai vaikams parodo, kur ir kaip gyvena gyvuliai, kaip juos augina, rūpinasi, kokios priežiūros jiems reikia.

Patiems mažiausiems programos dalyviams – darželinukams – čia pat, ugdymo įstaigose, organizuojamos ūkio gyvūnų parodėlės, kur vaikai supažindinami su smulkias ūkio gyvūnais ir paukščiais.

Programos vyriausieji – 5–8 klasių – moksleiviai turi progą geriau pažinti, galbūt, būsimąją savo profesiją – jos dabartį ir ateitį moksleiviams pristato gyvulininkystės specialistai.

Programos įgyvendinimo laikotarpiu dalyviai organizuoja šviečiamuosius renginius savo ugdymo įstaigose.

Programos organizatoriai išties pasistengė, kad ir jų parengta metodinė bei edukacinė medžiaga būtų itin paprastai pritaikoma pamokose.

Šviečiamąją gyvulininkystės programą, kurios tikslas – skatinti vaikų ir jaunimo susidomėjimą gyvulininkyste, įgyvendina Žemės ūkio ministerija ir VšĮ Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūra.

Programoje gali dalyvauti ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo (1–4 klasių) ir pagrindinio ugdymo (5–8 klasių) švietimo įstaigų moksleiviai iš visos Lietuvos.

Kvietimas teikti paraiškas dalyvavimui kitų metų Programoje planuojamas skelbti 2023 metų pradžioje. Informaciją galima sekti tinklalapyje www.litfood.lt ir „Facebook“ paskyroje „Šviečiamoji gyvulininkystės programa „Gyvulininkystė ir AŠ“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.