„Šį projektą remia ES, nes gabenti krovinius geležinkeliu pigiau, ekologiškiau, nei automobilių keliais. Jie mažiau apkraunami. Galima tikėtis, kad lengvieji automobiliai šalies magistralėmis važinės laisviau: gabenant krovinius iš jūrų uosto traukiniais, sumažės vilkikų keliuose“, – tikino intermodalinio terminalo privalumus vardijo „Lietuvos geležinkelių“ logistikos projektų skyriaus viršininkas Mindaugas Butnorius.
Antradienį bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ rengia forumą „Logistikos centrų reikšmė transporto sistemos efektyvumui. Vilniaus viešojo logistikos centro pristatymas“.
Renginio metu pristatoma naujausia informacija apie Vilniaus viešojo logistikos centro (VLC) projektą ir viešosios ,,Vilniaus logistikos parkas“ veiklą, naujas galimybes investuotojams, suprojektuoto intermodalinio terminalo charakteristikas, pajėgumus, paslaugas.
Investuotojus, verslo atstovus, nekilnojamojo turto plėtotojus, kolegas ir partnerius iš Lietuvos bei užsienio, įgyvendinančius ar dalyvaujančius analogiškuose projektuose, tikimasi sudominti Vilniaus VLC bei Lietuvos transporto sistemos teikiamais privalumais ir nauda, supažindinti viešąją erdvę su Europos Sąjungos Sanglaudos fondo lėšomis remiamu projektu.
Pagal projektą, kitų metų pavasarį Vaidotų (Vilniaus r.) gyvenvietėje, prie geležinkelio ketinama įrengti konteinerinį geležinkelio terminalą, kuriame bus sukraunamos geležinkeliu atgabentos prekės iš Klaipėdos jūrų uosto.
Vėliau prekes automobiliais galima išvežioti po Vilniaus regioną, gabenti į Baltarusiją, Rusiją, Kazachstaną. Tokias logistikos galimybes suteikia Vilniaus pietinis aplinkkelis.
Naujais terminalas – dalis Vilniaus logistikos parko projekto. M. Butnorius sakė, kad logistikos parkas svarbus ne tik tranzito prekybai, bet ir Vilniaus regiono ekonomikai.
„Iki šiol Vilniuje nebuvo didelių pramoninių parkų, laisvųjų ekonominių zonų, kaip Kaune ir Šiauliuose“, – pastebėjo M. Butnorius.
Jo teigimu, „Lietuvos geležinkelių“ ir Vilniaus miesto savivaldybės projektais jau susidomėjo Lietuvos ir užsienio verslininkai, didelės logistikos kompanijos. Pagal projektą Vilniaus logistikos centras (VLC) įsikurs 460 ha teritorijoje. Pirmuoju etapu bus vystoma Vilniaus miesto savivaldybės administracinėse ribose esanti 57 ha teritorijos dalis šalia Vaidotų geležinkelio skirstymo stoties. Konteinerinis geležinkelių terminalas, sukursiantis Vilniaus VLC kaip „sausumos uosto“ koncepciją.
Terminale bus galima sandėliuoti konteinerius ir laikyti transporto priemones bei vykdyti konteinerių priežiūros ir remonto darbus. Terminalą sudarys: 4 kelių geležinkeliai apie 1000 metrų ilgio, iš jų 2 bus pabaigti per pirmąjį statybų etapą, o likę 2 - per vėlesnius plėtros etapus; 2 ožiniai konteinerių kranai, kurių kiekvieno maksimali keliamoji galia - 40 t; sandėliavimo talpa - iki 960 TEU (sąlyginis konteinerių vienetas) su galima plėtra iki dar 180 TEU.