Nauji Vilniaus transporto bilietai: ar bus pigiau, ar brangiau?

Nuo trečiadienio Vilniaus viešajame transporte pradeda galioti tik terminuotieji bilietai, kurie bus laikomi specialioje Vilniečio kortelėje, tai yra elektroniniame biliete. Bus galima įsigyti 30 minučių, valandos arba 30 dienų trukmės bilietus. Troleibusų vairuotojai įspėja, kad nauja sistema gali reikšti didesnes išlaidas už keliones sostinėje: viešasis transportas sostinėje piko metu vėluoja, todėl kelionės trunka ilgiau, nei planuota.

Savivaldybė žada, kad elektroniniai bilietai vilniečiams kainuos pigiau, transporto darbuotojai teigia – kad brangiau.<br>D. Umbrasas
Savivaldybė žada, kad elektroniniai bilietai vilniečiams kainuos pigiau, transporto darbuotojai teigia – kad brangiau.<br>D. Umbrasas
Daugiau nuotraukų (1)

Andrius Sytas

2012-08-15 15:49, atnaujinta 2018-03-17 08:51

„Pagaliau Vilnius pavijo Kauną“, – sakė Vilniaus meras Artūras Zuokas antradienį pristatydamas elektroninį bilietą. Kaune elektroninio bilieto sistema jau veikia.

Pirmą savaitę Vilniaus bilietų kontrolieriai keleivių be bilieto nebaus, o aiškins, kaip teisingai įsigyti bilietą, žadėjo jis.

Popierinius transporto bilietus Vilniuje bus galima įsigyti tik iš troleibuso ar autobuso vairuotojo. Toks bilietas kainuos 3,50 lito ir galios tik tame troleibuse ar autobuse, kuriame jis nupirktas.

Naujieji bilietai yra kiek brangesni, nei šiuo metu sostinėje kainuoja vienkartinis popierinis bilietas. Pusvalandžio bilietas kainuos 2,50 lito, valandos – 3,5 lito, 30 dienų bilietas – 100 litų. Šiuo metu vienkartinis bilietas kainuoja 2 litus.

Ateityje gali pasirodyti vardiniai bilietai, su kuriais Vilniuje gyvenamąją vietą deklaravę žmonės gautų nuolaidų.

Sostinės savivaldybė tikina, kad naujoji sistema vilniečiams pigesnė, mat su naujais bilietais bus galima važiuoti keliais autobusais. Svarbiausia, kad bilieto galiojimo laikas nepasibaigtų.

„Pensininkė galės nuvažiuoti į centrą, įsigyti vaistų ir sugrįžti su vienu bilietu, – tikino A. Zuokas. – Mes, be abejo, skatiname pirkti mėnesinius bilietus.“

„Mes kainodarą kūrėme daugeliui keleivių“, – sakė meras.

Jis tikslina, kas sužinoti, kiek trunka kelionė, galima internetu. Stotelėse šios informacijos nėra.

Paklaustas, kaip kelionės trukmę galės apskaičiuoti pensininkas, neturintis namie interneto, Vilniaus savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktorius Gintas Bliuvas lrytas.lt sakė:

„Atlikti išsamius tyrimus. 90 proc. keleivių važiuoja tradiciniais maršrutais, žmonės kelionės laiką žino. Manome, kad ateityje informacijos tik daugės ir daugės“, – sakė G. Bliuvas.

Vilniaus vicemeras Romas Adomavičius kalba, kad jei troleibusas ar autobusas vėluos, tai kontrolieriai keleivių su per anksti baigusiu galioti bilietu nebaus.

„Autobusas bus kaltas, ne keleivis“, – sakė jis.

Vilniaus Viešojo transporto nepriklausomos darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkė Danuta Iljina, kuri yra ir Viešojo transporto eismo tarnybos vadovė, yra įsitikinusi – elektroniniai bilietai vilniečiams reiškia brangesnį transportą.

„Manau, teiginiai, kad elektroniniai bilietai pasidarys pigesni, yra tik akių dūmimas keleiviams. Tikrai taip nebus.

Pamatysite, kas bus po rugsėjo 1 dienos, kai sugrįš visi atostogaujantys. Per pusvalandį nuvažiuoti Vilniuje iš punkto A į punktą B troleibusai nesugeba, reikės mokėti 3,50 lito, taigi brangiau“, – teigė D. Iljina.

Sostinėje ypač vėluoja 10, 17 maršruto troleibusai, jie piko valandomis nuo grafiko atsilieka iki 20 minučių. Kamščiuose stringa ir kitos transporto priemonės.

D. Iljina atkreipia dėmesį, kad kol kas pažadai nebausti keleivių, užtrukusių dėl vėluojančio transporto, sakomi tik žodžiais. Aiškių taisyklių nėra. „Rūpinimasis keleiviu tėra tik labai graži deklaracija“, – sakė ji.

Į Vilniečio kortelę bus galima arba įsikelti bilietų, arba pervesti pinigų. Kol kas tai galima daryti kioskuose, o rugsėjį, žada G. Bliuvas, bus galima daryti bankinius pavedimus.

Įlipus į troleibusą ar autobusą specialiame terminale bus galima arba panaudoti vieną kortelėje esančių bilietų, arba už ten esančius pinigus įsigyti norimą bilietą. Jei į troleibusą įlips kontrolieriai, jie matys, kada, kuriame troleibuse ar autobuse ir kurioje vietoje bilietas buvo panaudotas.

Su Vilniečio kortele bus galima pirkti bilietus ir maršrutiniuose taksi. Vėliau, žada savivaldybė, bus galima kortele atsiskaityti už automobilių stovėjimą, už važiavimą savivaldybei priklausančiu taksi ir pan.

Nors 30 minučių, 60 minučių bei 30 dienų bilietai reklamuojami daugiausia, bet galima įsigyti ir kitokių bilietų.

Sostinėje galios 1, 3 bei 10 parų bilietai. Taip pat 90, 180 bei 270 dienų bilietai. Visus ilgiau kaip 30 dienų galiojančius bilietus galima įsigyti su nuolaida, jei jais bus naudojamasi tik darbo dienomis.

Vilniečio kortelė kainuoja 4 litus.

Elektroninio bilieto sistema Vilniuje kainavo 12,5 mln. litų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
REPORTERIS: sulaikyti asmenys, įtariami L. Volkovo užpuolimu