Grūdų sandėliavimo rietenas išplukdys krovininis laivas

Kol žemdirbiai, transportininkai ir valdininkai kryžiuoja ietis, kas kaltas dėl gausiai užderėjusio derliaus sandėliavimo, panamax tipo laivas plaukia į savo tikslą – Klaipėdos uostą. Čia jis iš KLASCO krovos kompanijos turėtų paimti solidų krovinį – apie 60 tūkst. tonų šiųmečio grūdų derliaus ir taip atlaisvinti dalį pajėgumų, šiuo metu visoje Lietuvoje užimtų grūdų sandėliavimu bei transportavimu.

Daugiau nuotraukų (1)

Juozas Skripkauskas („Ūkininko patarėjas“)

Aug 23, 2012, 3:54 PM, atnaujinta Mar 17, 2018, 4:58 AM

KLASCO atstovė spaudai Vida Bortelienė sakė, kad laivas atplauks penktadienį, tačiau tikslios valandos dar niekas nežino.

Akivaizdu, kad laivai savo punktualumu negali varžytis su lėktuvais ar traukiniais, tačiau pastarieji laivams neprilygsta gabenamų krovinių dydžiais. 50 vagonų traukinys vienu metu gali vežti apie 3 tūkst. t grūdų, o laukiamas nesulaukiamas laivas paims 20 tokių traukinių.

Žemės ūkio rūmų (ŽŪR) Žemės ūkio technologijų skyriaus vedėjo pavaduotojas augalininkystei Rimantas Lipskas sakė, kad mažais laiveliais grūdai ir dabar jau plukdomi iš Klaipėdos, bet jų pajėgumai kur kas mažesni.

„Domėjausi KLASCO, man sakė, kad jų terminalo saugyklose pirmadienį jau buvo suvežta 95 tūkst. t šiųmečių grūdų derliaus. Didžiąją jų dalį atplauksiantis laivas ir paims. Mažais kiekiais, po keletą tūkstančių tonų grūdų jau ir dabar iš uosto išgabenama, tačiau tikslesnės informacijos apie tai neturiu, nes verslininkai ne visada nori apie tai kalbėti.

Aišku, šiais metais susiklostė sudėtinga situacija – ir didelis derlingumas, ir transporto problemos, ir didelė javapjūtės sparta, ir sudėtingos gamtos sąlygos. Ankstesniais metais laivai į Klaipėdą atvykdavo rugsėjo antrąją pusę, o kartais ir dar vėliau. Taip daryta todėl, kad sunku buvo prognozuoti javapjūtės eigą, tad eksportuotojai apsidrausdami laivus užsakydavo vėlesniam laikui. Šiemet niekas negalėjo įvertinti būsimos situacijos ir laivus į uostą pakviesti tada, kai jų labiausiai reikia. Tad gal ir ne visai teisinga kaltinti vien geležinkelį“, – sakė R. Lipskas.

Po to, kai KLASCO praėjusiais metais buvo baigta statyti papildoma grūdų terminalo dalis, vienu metu čia galima sutalpinti 105 tūkst. t grūdų. Dabar apie 90 proc. talpyklų jau buvo užpildyta. Taigi laivas būtinas, kad grūdų gabenimas geležinkeliais iš elevatorių į uostą visai nesustotų. Į atplaukusį laivą per kelias dienas bus pakrauta didžioji pusė į krovos kompaniją suvežtų grūdų, ir erdvės naujai derliaus partijai atsiras. Autoriaus nuotrauka KLASCO grūdų terminalas laukia pirmojo laivo šiųmečiam derliui išgabenti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.