Dailininkei - „Air Baltic“ registratorių žeminimai dėl šuns krepšio

Teatro dailininkė Stefanija Hanalda Graurogkaitė, sukūrusi kostiumus apie 60 spektaklių, oro uoste net du kartus pakliuvo į graudžiai komišką ir absurdišką situaciją. Sankt Peterburge su savo vyru rusų režisieriumi Vladimiru Tumanovu gyvenanti Lietuvos pilietė, o tiksliau, jos augintinio krepšys užkliuvo Vilniuje ir Rygoje į kompanijos „Air Baltic“ skrydžius registruojančioms darbuotojoms. Abu kartus moteriai nebuvo leista išskristi motyvuojant, kad ji vežasi šuniuką netinkamame krepšyje, bet kuo jis netinkamas ir koks krepšys būtų tinkamas, taip ir nepaaiškinta.

Daugiau nuotraukų (1)

Jurgita Noreikienė

Oct 19, 2012, 6:01 PM, atnaujinta Mar 16, 2018, 12:01 AM

Moteriai Jorkšyro terjerų veislės šuniuką, vardu Fredis, prieš dvejus metus padovanojo duktė. Neturėdama su kuo palikti augintinio, S. Graurogkaitė į Lietuvą keliauja kartu su juo. „Patogiausia su šuniuku keliauti lėktuvu“, - mano moteris.

Pirmą kartą su augintiniu S. Graurogkaitė skrido 2011 m. liepą. Kelionė iš Sankt Peterburgo su „Air Baltic“ kompanija pavyko sklandžiai. Šuniuką moteris vežėsi specialiame uždarame krepšyje su tinkliuku, atitinkančiame „Air Baltic“ nurodytus matmenis. Krepšio su miniatiūriniu šuneliu svoris tikrai neviršijo nurodytų 8 kg.

Siūlė paleisti lakstyti salėje

Viešint Lietuvoje, šuniukas nugraužė krepšio rankenas, todėl grįžimui S. Graurogkaitė gyvūnų prekių parduotuvėje įsigijo kitą – taip pat, regis, atitinkantį visus „Air Baltic“ reikalavimus. Bet šįkart Vilniaus oro uoste prasidėjo problemos.

„Ketvirtą valandą nakties mus sėkmingai užregistravo, - pasakoja S. Graurogkaitė. - O likus pusvalandžiui iki išvykimo prie mūsų prisėdo ta pati registravusi darbuotoja ir pasakė, kad šuns krepšys netinkamas transportavimui“.

Į keleivės klausimą, ką daryti, „Air Baltic“ atstovė atšovė, kad jos bilietas negrąžinamai prapuola, o ji turi laukti, kada atsidarys parduotuvės, nusipirkti kitą krepšį, nusipirkti bilietą į vakarinį reisą ir tada išskristi.

S. Graurogkaitė pasakė, kad jai būtina išskristi, ir paprašė darbuotojų tuomet bent jau priglausti šuniuką vienai valandai, kol jo atvažiuos pasiimti jos duktė.

„Gavau pasiūlymą jį paleisti lakstyti tarp keleivių į salę, nes šunų globa jie neužsiima, - pasakoja dailininkė. - Galiausiai ant manęs rėkė ir įžeidinėjo keturios oro uosto darbuotojos“.

Moteris tąkart taip ir neišskrido. Tą patį vakarą išvažiavo į Sankt Peterburgą traukiniu, o šuniuką po dviejų savaičių automobiliu atvežė duktė.

Neskraidino net be šuns

Šiemet vasarą S. Graurogkaitė vėl skrido į Lietuvą. Šuniuką į Lietuvą nuvežė pas motiną prieš tai viešėjusi jos duktė.

Vasaros pabaigoje grįždama su šuniuku į Sankt Peterburgą, S. Graurogkaitė buvo atsargi. Manydama, kad kaltas antrasis krepšys, įsigijo lygiai tokį patį, koks įtiko „Air Baltic“, pirmąjį kartą skrendant iš Sankt Peterburgo. „Iš Rygos skridome, nes galvojome, kad Vilniuje vėl kokių nors nesąmonių nutiks“, - sako ji.

Tačiau Rygos oro uoste prie registracijos pulto ir vėl nuskambėjo žodžiai: „Šuns krepšys netinkamas“.

S. Graurogkaitė nebandė ginčytis. Iškart pasisiūlė atiduoti šuniuką dukteriai, kuri atsargumo sumetimais specialiai laukė. Bet išskristi, net ir be šuniuko, už kurio gabenimą jau buvo sumokėta, vis vien nepavyko ir šį kartą.

„Kai atidavėme šuniuką, darbuotoja pareiškė, kad ir mūsų su vyru neregistruos, nes jau pavėlavome, o bilietai negrįžtamai prarasti. Į autobusą mūsų taip pat nepriėmė, todėl grįžome vieni“, - pasakoja S. Graurogkaitė.

Spalio viduryje moteris atvyko į Lietuvą specialiai dėl šuniuko. Duktė ją automobiliu nuvežė į Latvijos pasienio postą Karsavoje, ir S. Graurogkaitė kartu su šuneliu perėjo Latvijos ir Rusijos sieną pėsčiomis.

„Visi pasieniečiai – ir latvių, ir lietuvių, - buvo labai nuoširdūs ir paslaugūs. Kelios panelės pasienietės net atbėgo pažaisti su šunimi. Aš buvau tokia laiminga, kad tarp begalės vilkikų net ne į tą pusę nuklydau. Visi kvatojo, mane pašaukė ir išvedė per tarnybines duris“, - kaip diena ir naktis nuo oro uosto besiskiriančius įspūdžius iš pasienio posto pasakoja S. Graurogkaitė.

Įtaria, kad norėjo kyšio

S. Graurogkaitė įtaria, kad registraciją vykdžiusios „Air Baltic“ darbuotojos, kabinėdamosis prie jos augintinio krepšio, šitaip vidury nakties bandė pasipelnyti. Tačiau kad tai buvo bandymas reikalauti kyšio, ji sako supratusi tik neseniai, kai jai tokią mintį pakišo kiti. Tačiau pinigus už savo ir vyro bilietus bei šuns gabenimą praradusi moteris sako, kad kyšio vis vien nebūtų davusi.

Dailininkė bandė ieškoti teisybės, bet bergždžiai.

Pirmąjį kartą su šuniuku neišleista iš Vilniaus oro uosto, ji parašė laišką susisiekimo ministrui Eligijui Masiuliui. „Gavau atsakymą, kad netinkamas krepšys, nors jis to krepšio nematė ir nepanoro pamatyti“, - sako S. Graurogkaitė.

Kai istorija pasikartojo ir vėl, ji kreipėsi į pačią kompaniją „Air Baltic“. Šie paprašė moters atsiųsti krepšio nuotraukas, bet atsiuntusi jokio atsakymo ji taip ir nesulaukė.

Lrytas.lt taip pat įsitikino, kad belstis į „Air Baltic“ duris bet kokiu klausimu - bergždžias reikalas. Kad ir kiek buvo skambinama įmonės tinklalapyje nurodytais žiniasklaidai skirtais telefonais, tiek biuro, tiek spaudos atstovo mobiliuoju, niekas nesiteikė atsiliepti ir paaiškinti, kokie krepšiai gyvūnų transportavimui kompanijai „Air Baltic“ įtiktų.

S. Graurogkaitė tvirtina, kad jos krepšiai visiškai atitiko „Air Baltic“ reikalavimus.

Kompanijos puslapyje rašoma:

„Naminiai gyvūnai (šunys, katės, naminiai paukščiai ir triušiai) gali būti pervežami lėktuvo salone (salone neleidžiama vežti roplių ir graužikų) tik specialiame konteineryje ar gyvūnų pervežimui skirtuose krepšiuose (Sherpa bags), kuriais turi pasirūpinti pats keleivis.

Gyvūnas konteineryje/krepšyje turi būti laikomas viso skrydžio metu. Kiekvienas keleivis su savimi gali pasiimti tik vieną konteinerį/krepšį su ne daugiau kaip 2 augintiniais. Konteinerio išmatavimai negali būti didesni nei 55x40x20 cm, o svoris negali viršyti 8 kg. Jei svoris viršija 8 kg, gyvūnas bus gabenamas krovinių skyriuje.

Naminiai gyvūnai turi tinkamai tilpti į konteinerį/krepšelį. Jeigu gyvūnas bus netinkamai įdėtas į konteinerį/krepšelį, registracija į skrydį gali būti atšaukta. Pagal bagažo vežimo taisykles už naminių gyvūnų pervežimą yra imamas atskiras mokestis. Keleivis taip pat turi pasirūpinti visais naminio gyvūno pervežimui reikalingais dokumentais. Jei gyvūnas bus gabenamas krovinių skyriuje, keleivis turi atvykti į oro uostą mažiausiai 1 valandą iki skrydžio išvykimo.

Už kiekvieną gabenamą gyvūną imamas 50 eurų negrąžinamas mokestis už kelionę viena kryptimi, nepriklausomai nuo to, ar gyvūnas gabenamas salone, ar krovinių skyriuje. Gyvūnų gabenimo konteineryje/krepšyje gali būti daugiau nei vienas gyvūnas, jeigu jie yra tos pačios rūšies, pvz., du paukščiai. Gabenamuose konteineriuose/krepšiuose jiems turi būti patogu. Konteinerio/krepšio kartu su gyvūnu svoris negali viršyti 32 kg“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.