Nereguliuojamas eismas - pragaras vairuotojams

Rytais ir vakarais kauniečiai įstringa transporto spūstyse. Grūstys susidaro ne vien dėl automobilių gausos. Gatves užkemša vienu metu tvarkomos kelios svarbios miesto arterijos ir nesureguliuotas eismas.

Šv.Gertrūdos gatvėje kiekvieną rytą ir vakarą susidaro automobilių spūstys.<br>M. Patašius
Šv.Gertrūdos gatvėje kiekvieną rytą ir vakarą susidaro automobilių spūstys.<br>M. Patašius
Daugiau nuotraukų (1)

Iveta Skliutaitė („Laikinoji sostinė“)

Nov 3, 2012, 8:33 AM, atnaujinta Mar 15, 2018, 5:30 PM

Grūstyse kenčiantiems vairuotojams už transporto ir eismo organizavimą atsakingi valdininkai siūlo pakentėti dar mėnesį.

Gruodžio pradžioje planuojama paleisti eismą Parodos gatve, dėl kurios rekonstrukcijos sutriko viso miesto transporto sistema. Tuomet neva spūsčių mieste beveik neliks.

Tą patį miestiečiai girdėjo dar prieš rugsėjį, kai šia gatve buvo paleistas viešasis transportas. Tačiau į Parodos kalną kylantys ir juo žemyn riedantys maršrutiniai autobusai judėjimo laisvės mieste nepadidino.

Užsikemša pagrindinės gatvės

„Kai uždaroma svarbi magistralinė arterija, nepatogumų išvengti dėl kitose vietose suintensyvėjusio eismo neįmanoma. Tikimės, kad iki Naujųjų metų šios problemos neliks“, – žadėjo Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Didžiausios spūstys Kaune susidaro darbo dienomis, rytais nuo 7 val. 40 min. iki 8 val. 10 min. Tuomet itin sunku pravažiuoti beveik visomis pagrindinėmis miesto gatvėmis.

Intensyviausias eismas rytais būna Savanorių, Taikos ir Pramonės prospektuose bei aplinkinėse gatvėse. Iš Šilainių ar Vilijampolės į darbą centre vykstantys žmonės žino, ką reiškia įstrigti senamiestyje susidariusiose spūstyse. Daugelyje gatvių automobiliai juda vėžlio greičiu.

Spūsčių rytais išvengti mieste nepavyksta ir dėl Panemunės tilto rekonstrukcijos. Ypač tai nervina Jiesios plentu, Vaidoto ir aplinkinėmis gatvėmis judančius miestiečius.

Magistralėje stoja ilgam

Dėl Č.Radzinausko tilto remonto darbų magistralėje „Via Baltika“ dažnai nusidriekia net kelių kilometrų eilės, kai kada prasidedančios dar Islandijos plente.

Jau ne vieną mėnesį lengvųjų automobilių vairuotojai šioje vietoje priversti valandą ar dar ilgiau dusti spūstyje šalia tūkstančių per Kalvariją į Lenkiją važiuojančių sunkiasvorių krovininių transporto priemonių.

Dieną beveik visomis Kauno gatvėmis riedėti galima be reikalo nedeginant degalų. Tačiau kelios minutės po 17 val. vėl prasideda grūstys, kurios dažnai būna mažesnės už rytines, tačiau užtrunka kone iki 19 val.

Siūlo vieniems kitus pavežti

P.Keras tikino, jog spūstims mieste sumažinti imamasi įvairių priemonių. Aleksote ir Panemunėje važiuoti greičiau leis dar šiemet planuojamos įrengti dvi naujos žiedinės sankryžos. Viena jų jungs Jiesios plentą su Vaidoto gatve, kita – su Kalkinės gatve.

Numatyta pastatyti ir daugiau šviesoforų. Spalį probleminėje Šiaurės prospekto ir Jonavos gatvės sankryžoje atsiradęs šviesoforas padėtį akivaizdžiai pagerino.

Transporto ir eismo organizatorius įsitikinęs, kad prie spūsčių mažinimo turėtų prisidėti ir patys miestiečiai.

„Dažna kauniečių šeima turi kelis automobilius. Jais važinėja po vieną žmogų. Tik 20 proc. automobilių Kaune važiuoja su daugiau nei vienu keleiviu. Jei keli kolegos pradėtų į darbą važinėti vienu automobiliu, kaip yra paplitę Vakarų Europoje, spūsčių išvengtume“, – kalbėjo P.Keras.

Darbo laiko keisti nesutinka

Transporto padėtį mieste pagerintų ir dviračių takų tinklo plėtra. Jei, kaip numatyta, Kaune pagaliau būtų nutiesta keletas naujų magistralinių dviračių takų – nuo Šilainių į miesto centrą, Jonavos gatvėje iki senamiesčio, daugiau kauniečių galėtų sėsti ant dviračių ir minti pedalus.

Kauno gatvės laisvesnės taptų ir tuo atveju, jei įmonių ar įstaigų vadovai sutiktų pusvalandžiu paankstinti ar pavėlinti darbo laiką.

Kol kas su šiuo pasiūlymu sutiko tik Kauno technologijos universiteto dėstytojai ir studentai, kurie paskaitas pradeda 8 val. 30 min.

Ši mintis netiko J.Jablonskio gimnazijos administracijai, kurioje pamokos prasideda 8 val. Prieš prasidedant mokslams aplink šią mokymo įstaigą susidaro milžiniškos grūstys.

Iš Žaliakalnio į centrą besileidžiančių daugybės automobilių srautą dar labiau lėtina vienas po kito šalia mokyklos stojantys automobiliai, kuriais tėvai į mokyklą atveža vaikus.

Verta įsidėmėti

Didžiausios automobilių grūstys darbo dienomis ryte ir vakare būna Savanorių ir Taikos prospektų sankryžoje, Taikos prospekto atkarpoje nuo A.Baranausko gatvės iki Pramonės prospekto, Tunelio gatvėje nuo Radvilėnų plento iki Geležinkelio stoties, P.Višinskio, Šv.Gertrūdos, Birštono gatvėse, Karaliaus Mindaugo prospekte, Jiesios ir Islandijos plentuose.

Savaitgaliais spūsčių neišvengia Veiverių gatve, Pramonės ir Taikos prospektais važiuojantys vairuotojai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.