Mokslininkai Pabradėje maišys vandenilį su gamtinėmis dujomis

Trečiadienį Pabradėje pradėtos naujos laboratorijos statybos, kurioje bus bandoma pakeisti daugiausia autobusų parkuose naudojamas gamtines dujas. 2013 metų pavasarį atsidarysianti laboratorija tyrinės vandenilio panaudojimą degalų gamybai, maišant jį su gamtinėmis dujomis.

V. Korsakas įkasė į laboratorijos pamatus kapsulę su palinkėjimais ateities kartoms.<br>D. Umbrasas
V. Korsakas įkasė į laboratorijos pamatus kapsulę su palinkėjimais ateities kartoms.<br>D. Umbrasas
Daugiau nuotraukų (1)

Aurimas Abišala

Nov 14, 2012, 3:56 PM, atnaujinta Mar 15, 2018, 10:58 AM

Jei tyrimai pasiseks, bus sukurti nauji degalai, vadinami hidrometanu, tai – gerokai ekologiškesni ir efektyvesni degalai nei dabar vartojamos gamtinės dujos

Įmonei „SG dujos Auto“ priklausančios laboratorijos vertė – 7,6 mln. Lt, planuojama, kad joje dirbs aštuoni mokslininkai iš Vilniaus Gedimino technikos universiteto. Tiesa, tai nebus darbas visu etatu – tyrėjai derins darbą universitete ir naujojoje laboratorijoje. Tokio pobūdžio laboratorija - pirmoji Lietuvoje.

„Naujoji laboratorija tirs vandenilio įterpimo į gamtines dujas galimybes ir nustatys tinkamiausias vandenilio proporcijas gamtinėmis dujomis varomuose automobilių varikliuose. Šią naują degalų rūšį pirmiausia leisime išbandyti ir naudoti Lietuvos autobusų parkams“, - sakė „SG dujos Auto“ direktorius Vidas Korsakas.

Didžiausias šių degalų pranašumas būtų tai, kad nereiktų keisti automobiliuose jau veikiančių sistemų – jei automobilis rieda varomas gamtinių dujų, jis veiks ir su naujuoju hidrometanu. Sunkiausia užduotis – atrasti tą ribą, nuo kurios hidrometanas tampa nebetinkamas įprastiems varikliams.

„Degalai galės būti pritaikomi jau esančiose transporto priemonėse, automobiliuose nereiks nieko keisti. Dažnai manęs klausia, kodėl mes norime maišyti, kodėl ne gryno vandenilio degalai? Jam reiktų visai kitokių variklio sistemų. Esmė tokia, kad būsimuose degaluose bus tik iki keliolikos procentų vandenilio. Vienas mūsų tyrimo tikslų ir bus ieškoti tos ribos, kad nereiktų nieko keisti dabartiniuose automobiliuose, varomuose gamtinėmis dujomis“, - sakė V. Korsakas.

Nors nauji degalai bus gerokai efektyvesni ir ekologiškesni, daug sutaupyti tikėtis nereiktų - vandeniliu pakeitus dalį gamtinių dujų, jų kaina nesumažės. Tačiau gerokai sumažės tarša, nes degdamas vandenilis kaip šalutinį produktą išskiria ne teršalus, o vandenį. Taip pat galima tikėtis, kad hidrometanu varomas automobilis su pilnu degalų baku galės įveikti didesnį atstumą nei su įprastinėmis gamtinėmis dujomis.

Planuojama, kad hidrometaną galėtų naudoti komunalinio ūkio ir specialiosios paskirties įmonių transportas, taksi parkai, o sukūrus hidrometano stočių tinklą – ir tarpmiestinio susisiekimo autobusai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.