Dujų terminalo statytojams – dar vienas barjeras

Kol aiškinamasi, ar skaidriai organizuotas konkursas dėl sutarties su rangovu suskystintų gamtinių dujų terminalo dujotiekiui tiesti, projektą įgyvendinanti bendrovė „Klaipėdos nafta“ žengia į kitą etapą.

8-10 parų per metus, kai iš tanklaivio perkraunamos dujos, Klaipėdos uoste bus itin griežtai ribojama laivyba.<br>"Klaipėdos nafta" vizualizacija
8-10 parų per metus, kai iš tanklaivio perkraunamos dujos, Klaipėdos uoste bus itin griežtai ribojama laivyba.<br>"Klaipėdos nafta" vizualizacija
Daugiau nuotraukų (1)

Eglė Petkutė

Feb 8, 2013, 1:19 PM, atnaujinta Mar 12, 2018, 8:33 AM

Klaipėdos miesto savivaldybės tarybai pristatytas terminalo dujotiekio statybos specialusis planas. Jo rengėjams teko įtikinėti politikus, kad per miesto ir rajono teritoriją vingiuosianti trasa nepažeis geriamojo vandens šaltinių, o sklypų savininkams už nepatogumus bus atlyginta.

Beveik 18 km ilgio dujotiekis bus tiesiamas per Klaipėdos miesto ir rajono teritorijas iki magistralinio dujotiekio Klaipėda-Jurbarkas. Trasos pabaigoje, Dovilų seniūnijoje, Kiškėnų kaime suplanuota statyti dujų apskaitos stotį.

Už nepatogumus - 5 mln. litų

Dalis trasos drieksis Kuršių marių dugnu, kita dalis - sausuma. 50 m pločio dujotiekis kirs 6 sklypus Klaipėdos miesto ir 75 – rajono savivaldybės ribose.

Visu planuojamo dujotiekio trasos pločiu bus nustatyti servitutai, suteikiantys teisę tiesti bendro naudojimo inžinerinės infrastruktūros tinklus ir komunikacijas, juos naudoti ir aptarnauti. Nors šių sklypų nežadama paimti visuomenės poreikiams, savininkų veiksmai bus apriboti. Norėdami savo žemėje atlikti kasinėjimo darbus, statyti pastatus ar keisti žemės paskirtį, jie turės gauti specialų leidimą. Šiuos nepatogumus valstybė žemės savininkams pasirengusi atlyginti. Jiems jau išsiuntinėti laiškai su finansiniais pasiūlymais.

„Kol kas negirdėjau, kad žmonės nerimautų ar dėl ko nors piktintųsi, matyt, ne visi dar gavo tuos pasiūlymus, kiti gal nespėjo susipažinti“, - svarstė Klaipėdos rajono Dovilų seniūnė Nijolė Ilginienė. Ji teigė, jog nemažą dalį sklypų seniūnijos teritorijoje yra išpirkę Klaipėdos miesto gyventojai, ateityje planuojantys čia įsikurti.

Specialiojo plano rengėjai tikisi, kad su žemės savininkais pavyks susitarti dėl kompensacijų ir didesnių ginčų nekils. Kompensacijoms iš viso numatyta skirti beveik 5 mln. litų. Didžiausia dalis žemės priklauso Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai, tačiau ji kompensacijos negaus.

Nerimas dėl vandens

Specialiajame plane nebeliko antrosios SKGD terminalo statybos vietos alternatyvos – Būtingės. Apskaičiuota, jog jeigu terminalas būtų statomas šioje vietoje, dujotiekio trasa būtų 4 kartus ilgesnė – iš viso 80 km. Ir kirstų 350 sklypų.

Dujotiekio tiesimo darbus dar teks derinti su jau parengtu Klaipėdos pietinio aplinkkelio detaliuoju planu, kuris, pasiskundus privačių sklypų savininkams, atsidūrė teisme. Nors Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas pripažino, kad aplinkkelio tiesimas per privačią žemę atitinka viešąjį interesą, derybos su sklypų savininkais bus tęsiamos. Bendrovė „Klaipėdos nafta“ pasirengusi finansuoti papildomas išlaidas, kurių prireiks įrengiant nuovažas į sklypus, kad šiuos būtų galima naudoti pagal paskirtį.

Klaipėdos politikai sunerimo, ar dujotiekio trasa nepažeis trečiosios vandenvietės, nes ji bus tiesiama po Vilhelmo kanalu, iš kurio į vandenvietę tiekiamas vanduo. Trečioji vandenvietė aprūpina geriamuoju vandeniu pietinės Klaipėdos dalies gyventojus.

Specialųjį planą rengusios bendrovės „Sweco Lietuva“ viceprezidentas Aidas Vaišnoras nuramino Tarybos narius – dujotiekis drieksis žemiau vandens paruošimo sistemos, tad pavojaus ją pažeisti nebus.

Su specialiojo plano sprendiniais atskirai bus supažindinama ir visuomenė. Susitikimai ir diskusijos su gyventojais bus rengiamos kovo 19-20 dienomis Klaipėdos miesto ir rajono savivaldybėse.

Konkursą laimėjęs rangovas dujotiekį nuo terminalo krantinės iki dujų skirstymo stoties turės suprojektuoti ir nutiesti iki 2014-ųjų rudens.

Saugumui užtikrinti - trys zonos

Pirmaisiais SKGD terminalo veiklos metais bus imamasi ypatingų saugumo priemonių. Tačiau teigiama, jog Klaipėdos uosto veiklos tai netrikdys. Tam tikrų nepatogumų uosto tarnybos pajus 8-10 parų per metus, kai iš atplaukusio tanklaivio dujos bus perkraunamos į terminalo laivą-saugyklą.

Bus nustatytos trys apsaugos zonos. 125 m spinduliu nuo terminalo laivo kitų laivų judėjimas bus apribotas. Netrukdomai plaukioti galės reguliariųjų reisų keltai. 250 m spinduliu drieksis vadinamoji prevencinė zona, kurioje laivyba bus ribojama tik tada, kai iš tanklaivio bus pumpuojamos dujos. 500 m atstumu nuo terminalo saugyklos – avarijų likvidavimo zona, kurioje laivyba būtų draudžiama terminale įvykus avarijai.

Terminalas bus pajėgus per valandą į dujotiekių sistemą patiekti 640 tūkst. kub. m dujų. Būtent tokio kiekio reikia Lietuvai pačiu šalčiausiu metu žiemą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.