Antradienį Klaipėdoje viešėjęs susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius neslėpė nerimavęs, kad dėl užsitęsusių rangovo parinkimo procedūrų vėluojama darbus pradėti laiku.
Akvatorijos dalį prie Kiaulės nugaros salos buvo numatyta pradėti gilinti dar praėjusių metų pabaigoje, tačiau didžioji žemsiurbė „Utrecht“ čia atplaukė tik penktadienį.
Konkursą laimėjo Olandijos kompanija „Van Oord Dredging“, atliekanti ir didžiausius uosto istorijoje kanalo gilinimo darbus.
Nors darbų pradžia nusikėlė, juos užbaigti laiku esą nebus kliūčių, nors ir kainuos brangiau nei planuota. Iš viso suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo infrastruktūrai parengti Uosto direkcija skirs 170 mln. litų. Dugną, kur stovės terminalo laivas-saugykla reikės išgilinti iki 16 m ir iškasti 1,5 mln. kub m grunto.
87 mln. litų skiriama 300 m ilgio ir 60 m pločio krantinei statyti. Prie jos bus švartuojamas terminalo laivas.
Anksčiau kalbėta ir apie būtinybę platinti uosto vartus, pro kuriuos įplauks didieji dujas gabensiantys tanklaiviai. Praplėtus įplaukos kanalą būtų užtikrintas saugus šių laivų judėjimas.
Naujasis Uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus teigė, jog dar aiškinsis, kiek kainuotų šie darbai. Kol kas lėšų nenumatyta ir dugnui prie uosto kompanijų naudojamų krantinių gilinti. To Uosto direkcijos prašo kompanijos, siekiančios didinti krovos apimtis ir pritraukti į Klaipėdos uostą didelio tonažo laivus.
Bendra šių metų Uosto direkcijos investicinių projektų sąmata siekia 460 mln. litų. Panašią sumą numatoma investuoti ir per artimiausius trejus metus.