Vilniaus mikroautobusų vairuotojai grasina masiniu streiku

„Jeigu savivaldybė neatsižvelgs į mūsų reikalavimus ir išstums iš miesto, rengsime streiką. Neišvažiuos nė vienas maršrutinis taksi, vilniečiai tada pajaus, kaip atrodys kelionė viešuoju transportu nuo liepos 1-osios“, – pirmadienį spaudos konferencijoje sakė Vilniaus vežėjų asociacijos prezidentas Saulius Matulionis.

Praėjusią savaitę prie Vilniaus savivaldybės protestavo privatūs vežėjai.<br>J. Stacevičius.
Praėjusią savaitę prie Vilniaus savivaldybės protestavo privatūs vežėjai.<br>J. Stacevičius.
Daugiau nuotraukų (1)

Artūras Jančys

Apr 8, 2013, 4:19 PM, atnaujinta Mar 8, 2018, 3:34 PM

Skubotą, jų manymu, sostinės viešojo transporto pertvarką kritikavo ir konferencijoje dalyvavę politikai: Vilniaus tarybos narys, konservatorius Vidas Urbonavičius bei Seimo narys Artūras Skardžius.

Vilniaus privačių vežėjų interesus atstovaujantis S. Matulionis skundėsi, jog prisidengusi viešojo transporto optimizavimu sostinės valdžia siekia išstumti „mikriukus“ iš rinkos, taip skriausdama smulkųjį verslą ir sukeldama nepatogumų keleiviams.

„Meras Artūras Zuokas kalba apie būtinybę įtraukti privačius vežėjus į vientisą Vilniaus viešojo transporto sistemą. Bet mes ne kartą patys siūlėmės tapti bendro transporto organizmo dalimi, siuntėme projektus, savivaldybė jų net nesvarstė. Esame pasirengę maršrutiniuose taksi įdiegti elektroninio bilieto sistemą. Problema ne čia, paprasčiausiai savivaldybė siekia įtvirtinti monopolį viešojo transporto srityje“, - tvirtino S. Matulionis.

Vilniaus miesto tarybos opozicijos atstovas Vidas Urbonavičius pabrėžė, jog viešojo transporto pertvarka skubota, vykdoma be išsamių tyrimų, neatsiklausus keleivių.

Seimo narys A. Skardžius kritikavo A. Zuoko užmojus radikaliai atnaujinti Vilniaus viešąjį transportą, diegti tramvajaus liniją sakydamas, jog tokie projektai didina sostinės beveik milijardo skolos kuprą.

Vilniaus meras A. Zuokas ne kartą pabrėžė, jog nuo šių metų liepos 1 dienos į gatves negalės išvažiuoti nė vienas „mikriukas“, nes baigiasi sutarčių su savivaldybe galiojimas.

Privatiems vežėjams buvo siūloma dalyvauti konkurse dėl privežamųjų maršrutų. Pagal savivaldybės planą, mikroautobusai iš Vilniaus pakraščių ir priemiesčių privežtų keleivius iki pagrindinių transporto mazgų.

Tačiau praėjusią savaitę Vilniaus tarybos posėdžio metu susimovė ir viešojo transporto pertvarkos kritikai, norintys, kad privatūs vežėjai liktų mieste: dauguma tarybos narių balsavo prieš privatiems vežėjams dalyvauti konkurse parengtų sąlygų projektą. Jis bus svarstomas kitame sostinės tarybos posėdyje.

A. Zuokas įsitikinęs, jog mikroautobusus sėkmingai gali pakeisti nauji autobusai ir troleibusai, kurie sparčiai veš keleivius vasarą įdiegus greituosius maršrutus. Tokių planuojami 6.

Vis tik meras pripažino, jog atokesnių mikrorajonų ir priemiesčių gyventojams privačių vežėjų, privežančių prie pagrindinių transporto mazgų, paslaugos reikalingos.

Jo nuomone, praėjusią savaitę prieš konkursą balsavę tarybos nariai padarė meškos paslaugą ir privatiems vežėjams, ir Vilniaus pakraščių gyventojams.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.