Kaune ir troleibusams teks ropštis į statų kalną

Kauno transporto ūkis subrendo pokyčiams. Kitą savaitę bus pradėta tiesti troleibusų kontaktinio tinklo linija nuo Vytauto iki Savanorių prospekto. Riedančius troleibusus čia išvysime maždaug po metų.

Parodos gatvės pakraščiuose atramos kontaktiniam tinklui sustatytos jau pernai. Dabar tvarkomi šaligatviai.<br>P.Mantauto nuotr.
Parodos gatvės pakraščiuose atramos kontaktiniam tinklui sustatytos jau pernai. Dabar tvarkomi šaligatviai.<br>P.Mantauto nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Arūnas KARALIŪNAS

May 5, 2013, 2:01 PM, atnaujinta Mar 7, 2018, 6:11 AM

Nors dažnas kaunietis mano, kad Parodos gatvės rekonstrukcija pernai prasidėjo tik dėl galimybės ja važinėti troleibusams, tai visiškai nesusiję projektai.

Tiesa, rekonstruojant Parodos gatvę jau pastatytos atramos, kurių reikia troleibusų kontaktiniam tinklui tiesti.

Abejones išsklaidė gamintojai

Labai tikėtina, kad tai gali būti paskutinė Kaune naujai tiesiama troleibusų linija. Visiškai neatsisakoma ir planų nutiesti naują atkarpą nuo Vaidoto gatvės iki Onkologijos ligoninės. Ji tikrai būtų paskutinė, tačiau šiam projektui dar nėra lėšų.

Žvelgdami į šaltuoju metų laiku Parodos gatvėje slidinėjančius automobilius dauguma kauniečių negali patikėti, kad tokią stačią įkalnę gali sėkmingai įveikti troleibusai.

„Visus duomenis apie gatvės ypatumus pateikėme troleibusų gamintojui „Solaris“ ir gavome šios įmonės specialistų atsakymą, išsklaidžiusį visas abejones“, – aiškino savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Pasak jo, naujųjų troleibusų techninės savybės beveik niekuo nesiskiria nuo autobusų, o slysti ratams neleidžia išmaniosios sistemos.

Senuosiuose „Škoda“ troleibusuose tokių sistemų nėra, todėl jie žiemą ir neturėtų važinėti Parodos gatve.

Prieš stichiją – bejėgiai

„Jeigu autobusai pakyla, turėtų užvažiuoti ir troleibusai“, – mano Kauno technologijos universiteto (KTU) Transporto inžinerijos katedros docentas Martynas Starevičius.

Jo nuomone, šį įkalnė miesto centre nėra labai stati ar išsiskirianti kitais eismą sunkinančiais ypatumais.

Transporto specialistas yra tyrinėjęs autobusų eismą Parodos gatve, ir visais atvejais jie įveikdavo šį ruožą.

M.Starevičius mano, kad troleibusų techninės savybės leistų padaryti tą patį.

Kaip situaciją pakeistų asfaltą padengęs ledas?

„Žiemą teko matyti Vytauto prospekte išsirikiavusius autobusus, kurie dėl slidžios dangos negalėdavo kilti į viršų“, – pasakojo M.Starevičius.

Pasak jo, tam tikrais atvejais kovoti su stichija žmonių pajėgos būna per menkos.

Dėl gausaus sniego kartais uždaromas net Frankfurto oro uostas, nors Vokietija laikoma dangų priežiūros etalonu.

Dirbs netrukdydami eismui

Savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas P.Keras žadėjo, kad kontaktinio tinklo atkarpa bus tiesiama nekeičiant esamų troleibusų maršrutų.

„Dirbant niekur nebus stabdomas troleibusų eismas, galimi tik trumpalaikiai trikdžiai“, – kalbėjo P.Keras.

Kai kuriuos darbus numatyta atlikti naktimis. Konkursą laimėjusi bendrovė „Autokausta“ įsipareigojo kontaktinio tinklo atkarpą nutiesti už 3,5 mln. litų.

Europos Sąjungos fondai skyrė 85 proc. projektui reikalingų pinigų, likusius – miesto savivaldybė.

„Dauguma darbų turėtų būti atlikta iki šių metų žiemos pradžios, o Parodos gatve važiuojančius troleibusus tikimės išvysti vėlyvą kitų metų pavasarį“, – spėjo savivaldybės atstovas.

Jo nuomone, troleibusų parką valdančiai bendrovei „Autrolis“ dėl pailgėjusios linijos nereikės pirkti naujų transporto priemonių, nes visi ištekliai dar neišnaudoti.

4,8 kilometro atkarpoje numatyta pastatyti 118 cinkuotų daugiabriaunių stulpų, kuriuos jau dabar galima išvysti Parodos gatvėje.

Linijos į Šilainius niekada neties

Dar sovietiniais metais planuota troleibusų kontaktinį tinklą nutiesti iki tankiai gyvenamo Šilainių rajono.

Arčiausiai sumanymo buvo priartėta prieš dešimtmetį, kai tuometinis premjeras Algirdas Brazauskas žadėjo projektui skirti 15 mln. litų.

Kauno valdžia porą metų ieškojo pinigų savo indėliui į šį projektą, o vėliau pasikeitė ir Vyriausybės vadovas, ir investicijų kryptys.

Naujai troleibusų linijai mėginta ieškoti pinigų Europos Sąjungos fonduose, tačiau net pora bandymų gauti lėšų baigėsi nesėkme. Naujojoje Kauno transporto plėtros strategijoje troleibusų linijos į Šilainius nebeliko, mat ji būtų ekonomiškai netikslinga.

Troleibusų linija be sutrikimų turi veikti maždaug 40 metų, o per tiek metų transporto srityje turėtų įvykti gausybė reikšmingų pokyčių.

Transporto specialistai prognozuoja, kad jau per artimiausius 10 metų daugelio Europos miestų gatvėmis riedės kitokios transporto priemonės - elektra įkraunami elektrobusai, kuriems kontaktinis tinklas nereikalingas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.