Tam, kad beveik 300 m ilgio milžinas galėtų saugiai priimti tanklaiviais gabenamas suskystintas dujas, prireikė iškasti 16,5 m gylio duobę. Dabar gylis šioje vietoje maždaug 2 metrais didesnis nei didžiojoje uosto akvatorijos dalyje.
Paruošti vietą dujų terminalui Uosto direkcija yra įsipareigojusi sutartimi su terminalo projektą įgyvendinančia bendrove „Klaipėdos nafta“.
Iki šiol Kuršių marių ties Kiaulės nugara gylis tesiekė nuo 4 iki 10 m. Olandų kompanija „Van Oord Dredging“, gilinusi ir uosto laivybos kanalą, šioje vietoje iškasė apie pusantro milijono kub m grunto.
Duobės plotas siekia 203 kv m. Praėjusį penktadienį naujai įsigytu laivu „Lotas“ Uosto direkcijos specialistai nuplaukė į būsimojo terminalo vietą ir išmatavo duobės gylį.
Išgilinti akvatorijos dalį ties Kiaulės nugara kainavo apie 80 mln. litų. Darbai užtruko beveik keturis mėnesius. Kasant gruntą į paviršių iškelta ir netikėtų radinių – paskendęs inkaras, 70-80 tonų gelžbetoninių kubų, stovų elektros stulpams montuoti. Uosto direkcijos specialistai neatmetė, jog kai kurie iš šių radinių gali tapti Kruizinių laivų terminale planuojamo įkurti atviro jūrinio muziejaus eksponatais.
Uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus pasidžiaugė, jog kol kas pavyksta laiku įgyvendinti planus, susijusius su dujų terminalo veikla.
Spalį tikimasi pradėti statyti ir krantinę, prie kurios švartuosis dujas gabensiantys tanklaiviai. Ką tik baigtas konkursas ekspertų, kurie konsultuos ir padės įgyvendinti šį projektą, paslaugoms pirkti. Patvirtintas ir specialusis planas.
Krantinė bus statoma Uosto direkcijos lėšomis.