Teigiama, jog stingdantis šaltis neturėtų sutrikdyti planuojamų pradėti betonavimo darbų. Dėl to šiuos darbus vykdanti latvių kompanija „BMGS“ žada į pagalbą pasitelkti papildomos įrangos, taip pat ir „Smiltynės perkėlos“ keltus. Siekiant akvatoriją išlaisvinti nuo pamažu ją kaustančio ledo prireiks panaudoti ir uosto vilkikus.
Iškilmingoje statybos darbų pradžios ceremonijoje dalyvavęs premjeras Algirdas Butkevičius pasidžiaugė, kad nors Klaipėdos miesto savivaldybė kiek vėlavo išduoti statybos leidimą, darbai vyksta nenukrypstant nuo grafiko.
„Iššūkį įveikėme, savivaldybė savo namų darbus atliko laiku. Šiai dienai visi dokumentai sutvarkyti“, - patikino Klaipėdos miesto meras Vytautas Grubliauskas.
Šaltis koreguoja planus
Uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus neslėpė, jog krantinės statybos pradžia nebuvo lengva. Dėl specifinės Klaipėdos uosto grunto sudėties rangovui prireikė atsigabenti papildomos technikos, kad atraminius polius pavyktų įkalti reikiamame gylyje.
Šiuo metu jau sukalti 65 poliai – pusė tiek, kiek būtina terminalo krantinei. Tikimasi, kad šaltis nesutrukdys laiku pradėti betonavimo darbus.
„Oro temperatūra nėra palanki šiems darbams. Nors Klaipėdos uostas yra neužšąlantis uostas, bet ties Kiaulės Nugara prasideda ledo zona, tad gali tekti panaudoti vilkikus”, - teigė A.Vaitkus.
Darbai gali pabrangti
Uosto specialistai nuolat stebi Kiaulės nugaros salos šlaitus, mat baiminamasi, kad dėl gilinimo ir statybos darbų šlaitai gali tapti nestabilūs. Tačiau šiuo metu esą nepastebėta jokių nuokrypių nuo normos. Pokyčių neva galima tikėtis ankstyvą pavasarį, po ledonešio.
„Šlaito stabilumui gali pakenkti ir prie terminalo krantinės švartuojami laivai. Jeigu šlaitas būtų pažeistas, gali tekti skirti apie 50 mln. litų jam sutvirtinti. Siekiame rasti būdų, kad nereikėtų tokių lėšų skirti. Tačiau esame šio projekto plėtrai pasiskolinę 151 mln. litų, tad pasiruošę viskam“, - tikino A.Vaitkus.
Prie Kiaulės Nugaros salos numatyta pastatyti krantinę, tvirtinimo, aptarnavimo bei švartavimo platformas. Pagal grafiką darbai turi būti baigti šią vasarą.
Dujų kainos neprognozuoja
Lygiagrečiai su statybos darbais vyksta ir būsimojo dujų tiekėjo paieškos. Energetikos ministras Jaroslavas Neverovičius informavo, jog šiuo metu intensyviai vyksta derybos su Lietuvos ir užsienio įmonėmis.
„Norime kuo geresnių rezultatų. Artimiausiu metu turėtų būti aišku, kada derybos pasibaigs. Šią savaitę vykstu į Norvegiją, kur susitiksiu su energetikos ministru, potencialiais tiekėjais.
Dirbame su tikslu, kad dujų kaina Lietuvai būtų sumažinta. Patikinsime vietos įmones, kad Lietuvoje atsiranda puikios galimybės užsiimti didelę dalį rinkos, kad reguliavimas labai liberalus, kad nėra jokių patekimo į rinką barjerų, kad jos gali tiekti dujas be papildomų kaštų“, - teigė ministras.
Jis nenorėjo konkrečiai įvardinti šalių kandidačių, bet patikino, jog tai didieji koncernai, turintys savo prekybos padalinius. Kokia galėtų būti dujų kaina pradėjus veikti terminalui, J.Neverovičius nesiryžo prognozuoti.