„Į klausimą, ar šlaitas stabilus, šiandien, remdamiesi specialistų išvadomis ir nuolat atliekamais matavimais, galime drąsiai atsakyti – taip. Salos šlaitų pokyčių kol kas nepastebime“, - patikino Uosto direkcijos Infrastruktūros direktorius Algirdas Kamarauskas. Jungtinė Lietuvos energetikos instituto ir bendrovės „Sweco Hidroprojektas“ mokslininkų komanda aiškinosi, ar salos neardys prie terminalo maždaug dukart per mėnesį atplauksiantys dujas gabenantys milžiniški tanklaiviai.
Spėjama, jog švartuojantis laivams dėl padidėjusios srovės gali būti išplaunamos smulkios grunto dalelės. Dėl to dalis smėlio nuo salos šlaito esą gali patekti į išgilintą akvatorijos dalį, ties kuria stovės dujovežiai.
Uosto direkcijos vadovų teigimu, nuo praėjusių metų gegužės, kai ši 16,5 m gylio dauba buvo iškasta, joje prisikaupė apie 90 tūkst. kub m sąnašų. Tai šiek tiek mažiau nei prognozuota. Šiuo metu direkcijos užsakymu sąnašos valomos, tai bus daroma iki pat rudens, kai į uostą atplauks dujų terminalo laivas „Independence“.
Mokslininkai nusprendė, jog bent artimiausiu metu povandeninio Kiaulės nugaros salos šlaito tvirtinti neprireiks. Uosto direkcijos specialistai žada nuolat stebėti tėkmės greitį ir jo pokyčius prie salos švartuojantis dujovežiui. Tik po šių stebėjimų bus apsispręsta, ar darbų, kurie kainuotų nuo 50 iki 90 mln. litų, reikės. Tokiu atveju pabrangtų ir visas terminalo statybos projektas.
Prie Kiaulės nugaros salos šiuo metu statoma terminalo krantinė. Jau sukalta daugiau kaip pusė atraminių polių, vandenyje pradėti betonavimo darbai. Betonvežius į statybos vietą gabena „Smiltynės perkėlos“ keltai.