Ar dujų terminalas jūrų uoste nepakenks Kiaulės nugarai?

Jau šių metų pabaigoje pietinėje Klaipėdos uosto dalyje prisišvartuos Pietų Korėjoje pastatytas suskystintųjų gamtinių dujų terminalo laivas-dujų saugykla. Planuojant terminalo statybą pasigirdo nuogąstavimų, kad grandioziniai uosto akvatorijos gilinimo darbai, o vėliau ir paties terminalo veikla gali pakenkti Kiaulės nugaros salai, griauti jos povandeninį šlaitą. Tačiau išsamią studiją atlikę mokslininkai nieko bauginančio neįžvelgė.

Žadama nuolat stebėti, ar atplaukiantys milžiniški tanklaiviai su savo galingais sraigtais negriauna povandeninio Kiaulės nugaros šlaito.<br>"Hoegh LNG" vizualizacija
Žadama nuolat stebėti, ar atplaukiantys milžiniški tanklaiviai su savo galingais sraigtais negriauna povandeninio Kiaulės nugaros šlaito.<br>"Hoegh LNG" vizualizacija
Daugiau nuotraukų (1)

Eglė Petkutė

Feb 25, 2014, 2:21 PM, atnaujinta Feb 15, 2018, 11:01 PM

„Į klausimą, ar šlaitas stabilus, šiandien, remdamiesi specialistų išvadomis ir nuolat atliekamais matavimais, galime drąsiai atsakyti – taip. Salos šlaitų pokyčių kol kas nepastebime“, - patikino Uosto direkcijos Infrastruktūros direktorius Algirdas Kamarauskas. Jungtinė Lietuvos energetikos instituto ir bendrovės „Sweco Hidroprojektas“ mokslininkų komanda aiškinosi, ar salos neardys prie terminalo maždaug dukart per mėnesį atplauksiantys dujas gabenantys milžiniški tanklaiviai.

Spėjama, jog švartuojantis laivams dėl padidėjusios srovės gali būti išplaunamos smulkios grunto dalelės. Dėl to dalis smėlio nuo salos šlaito esą gali patekti į išgilintą akvatorijos dalį, ties kuria stovės dujovežiai.

Uosto direkcijos vadovų teigimu, nuo praėjusių metų gegužės, kai ši 16,5 m gylio dauba buvo iškasta, joje prisikaupė apie 90 tūkst. kub m sąnašų. Tai šiek tiek mažiau nei prognozuota. Šiuo metu direkcijos užsakymu sąnašos valomos, tai bus daroma iki pat rudens, kai į uostą atplauks dujų terminalo laivas „Independence“.

Mokslininkai nusprendė, jog bent artimiausiu metu povandeninio Kiaulės nugaros salos šlaito tvirtinti neprireiks. Uosto direkcijos specialistai žada nuolat stebėti tėkmės greitį ir jo pokyčius prie salos švartuojantis dujovežiui. Tik po šių stebėjimų bus apsispręsta, ar darbų, kurie kainuotų nuo 50 iki 90 mln. litų, reikės. Tokiu atveju pabrangtų ir visas terminalo statybos projektas.

Prie Kiaulės nugaros salos šiuo metu statoma terminalo krantinė. Jau sukalta daugiau kaip pusė atraminių polių, vandenyje pradėti betonavimo darbai. Betonvežius į statybos vietą gabena „Smiltynės perkėlos“ keltai.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.