Kauno degalinių švieslentėse kainų jau nebeįskaitysi

Praėjusių metų gegužę pasikeitus Reklamos įstatymui, apmokestinta net ta reklama, kuri eksponuojama ant privačių objektų. Anksčiau savivaldybės galėjo apmokestinti tik tas reklamas, kurios kabojo ant joms priklausančių pastatų.

Daugiau nuotraukų (1)

Nerijus Povilaitis

Oct 1, 2014, 1:49 PM, atnaujinta Jan 29, 2018, 12:40 AM

Pasinaudoję įstatymo suteikta galimybe papildyti biudžetus, savivaldybių cerberiai uoliai ėmėsi darbo.

„Per pastaruosius du mėnesius už Reklamos įstatymo pažeidimus buvo nubaustos kelios degalinės. Pradėjus aiškintis, kokia pažeidimo esmė, paaiškėja, kad užrašai „oras“, „vanduo“ ar „plovykla“ traktuojami kaip reklama, o ne kaip informacinės nuorodos. Mano nuomone, tai nėra teisinga“, – Kauno surengtos improvizuotos spaudos konferencijos metu sakė lietuviškų degalinių sąjungos vykdomasis direktorius Vidas Šukys.

Šiuo metu Kaune galiojantys išorinės reklamos įkainiai – 30 litų už metus vienam kvadratiniam metrui.

Dėl painiavos apmokestinus reklamą ir netinkamo informacinių užrašų traktavimo visos Kauno degalinės skelbia protesto akciją – bus išjungiamos degalų kainas skelbiančios švieslentės.

Akcija prasidės rytoj 6 val. 30 min. ir tęsis iki vėlaus penktadienio vakaro. Akcijoje žada dalyvauti visos Kaune veikiančios degalinės, tiek priklausančios stambiems tinklams, tiek ir pavienės.

Informacija ar reklama?

„Mes ne prieš mokėti mokesčius už išorinę reklamą. Tačiau reikia labai aiškiai apibrėžti, kas yra vartotojui būtina informacija, o kas – išorinė reklama. Egzistuoja nemokamos paslaugos, tokios kaip vanduo bei oras. Todėl būtina informacija vartotojui, kad jis galėtų greitai rasti tai, ko jis atvažiavo. Jeigu ant sienos reklamuojamas dešrainis už atitinkamą kainą, taip, tai jau yra reklama“, – sakė Lietuvos naftos produktų prekybos įmonių asociacijos prezidentė Daiva Jokšienė.

Prekybininkai kategoriškai nesutinka, kad šalia degalinių esantys pilonai su degalų kainomis traktuojami kaip išorinė reklama. Mokestis už šiuos pilonus per metus vienai degalinei Kaune siekia apie 500 litų. Pasak verslininkų, dėl savivaldybės vykdomos mokestinės politikos, Kaune išlaikyti degalinę tapo kur kas brangiau nei kituose šalies miestuose.

„Tai informacija klientui, kad jis galėtų žinoti, kiek kainuoja degalai. Kitu atveju jis kainą sužinos tik pakėlęs degalų pylimo pistoletą. Kita vertus, degalų kainų rodymą apibrėžia mažmeninės prekybos taisyklės bei energetikos ministro įsakymas, nurodantis, kad degalų kainos turi būti aiškiai nurodytos“, – minėjo D.Jokšienė.

Kaune – didžiausi mokesčiai

Lietuviškų degalinių sąjungos atstovas V.Šukys minėjo, kad situacija, į kurią pakliuvo verslo atstovai, kasdien vis labiau komplikuojasi. Bendrovės patiria papildomų išlaidų, joms skiriamos baudos. Pasak V.Šukio, bene komplikuočiausia situacija susiklosčiusi Kaune ir Vilniuje.

Prie Kaune rengiamos protesto akcijos prisidėjo ir Lietuvos prekybos įmonių asociacija. Jos direktorius Laurynas Vilimas minėjo, kad nuo neretai absurdiško išorinės reklamos suvokimo bei apmokestinimo kenčia visi be išimties prekybos tinklai.

„Būtina atkreipti tiek politikų, tiek ir visuomenės dėmesį į tai, kas vyksta atskirose savivaldybėse. Patys pasvarstykite – ar teisinga, kad apmokestinami stulpeliai su numeriukais, kurie įrengti prekybos centrų automobilių stovėjimo aikštelėse? Šie ženklai skirti tam, kad žmogus žinotų, kur paliko savo mašiną“, – sakė L.Vilimas.

Nenurodys, kur benzinas, o kur dyzelinas?

Lietuvos prekybos įmonių asociacijos atstovas atkreipė dėmesį į opią problemą, kai savivaldybių darbuotojams suteikta sprendimų teisė kartais sukuria išties absurdiškas situacijas.

„10 metų Lietuvoje veikiantis tarptautinis prekybos tinklas staiga susiduria su situacija, kai pasikeitusi savivaldybės darbuotoja pareiškia, kad jai netinka logotipas ir siūlo jį pasikeisti. Dėl šios priežasties negaudama leidimų reklamos iškaboms įmonė susiduria su klausimu – kaip toliau funkcionuoti“, – sakė L.Vilimas.

Prekybininkų atstovas minėjo, jog įstatymas suteikia išimtinę teisę savivaldybėms nustatyti rinkliavų dydį, o savivaldos institucijos tuo naudojasi melždamos verslą.

„Apmokestinama viskas – žodžiai, skelbiamas darbo laikas. Artėjama prie ribos, kai bus rimtai susimąstyta, ar apsimoka turėti tokią informaciją prekybos vietose, kuri kažkodėl suvokiama kaip reklama ir apmokestinama. Ne už kalnų laikas, kai bus apmokestinami net užrašai ant degalinių pistoletų. Galima tik įsivaizduoti, koks chaosas kils juos nuėmus, žmonės nežinos, kur benzinas, o kur dyzelinas“, – svarstė L.Vilimas.

Mokesčių našta gigantų nesužlugdys

Verslininkams oponavęs Kauno savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus vadovas Danas Bortkevičius teigė, jog įstatyminiai reikalavimai, reglamentuojantys išorinės reklamos sąvoką, yra vienodi visoje šalyje.

Pasak D.Bortkevičiaus, reklamuodami paslaugą, kuri galbūt teikiama neatlygintinai, verslininkai vis vien kviečia žmones užsukti į degalinę.

„Šios kainos taikomos visiems ūkio subjektams, tiek batsiuviams, tiek gėlių pardavėjams. Jeigu mums nesiskundžia gėlininkai ir batsiuviai, naftos gigantai galėtų atlaikyti šį kainų srautą“, – sakė D.Bortkevičius.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.