Keltą statė Norvegijos laivybos kompanija „Fjellstrand“ kartu su technologijų bendrove „Siemens“, kuri įdiegė elektrinę varymo sistemą ir sumontavo įkrovimo stotis prieplaukose.
Keltui naudojami trys ličio-jonų akumuliatorių blokai: vienas įmontuotas pačiame kelte, kiti du – prieplaukose esančiose įkrovimo stotyse. Vieno bloko galia prilygsta 1,6 tūkst. standartinių automobilių akumuliatoriams. Kiekvienąkart keltui sustojus prieplaukoje, jam reikalinga elektros energija perduodama per dešimt minučių. Keltui išvykus, įkrovimo stotyse įmontuoti akumuliatoriai iš naujo įkraunami, naudojant vandens energiją.
Pasak „Siemens“ atstovų, Norvegijoje plaukiojantis keltas per metus sunaudos apie 2 mln. kWh elektros energijos, į aplinką visiškai neišskirdamas teršalų. Tuo tarpu dyzelinu varomas keltas per tą patį laikotarpį sunaudoja mažiausiai 1 mln. litrų kuro ir išskiria 570 tonų anglies dioksido bei 15 tonų azoto oksidų.
„Tikimės, kad tai paskatins ir kitas šalis prisidėti prie ekologiško jūrų transporto vystymo“, – sakė „Siemens“ Naftos, dujų ir jūrų verslo departamento vadovas Mario Azaras.
Laivybos bendrovei „Norled“ priklausantis 80 metrų ilgio ir 20 metrų pločio keltas pagamintas iš aliuminio, todėl jo svoris yra dvigubai mažesnis nei įprasto plieninio kelto. Aliuminis laivo korpusas taip pat pasižymi dvigubai ilgesniu tarnavimo laikotarpiu ir mažesnėmis priežiūros sąnaudomis. Juo galima plukdyti 360 keleivių ir 120 transporto priemonių.
Elektriniu keltu keleiviai plukdomi kasdien tarp Laviko ir Opedalo miestų, Norvegijos vakarinėje pakrantėje. Šešių kilometrų maršrutą keltas įveikia per 20 minučių. Įmonė „Norled“ elektrinį keltą įsigijo laimėjusi Norvegijos vyriausybės paskelbtą konkursą. Planuojama, kad per ateinančius keletą metų keltams skirti akumuliatoriai taps gerokai efektyvesni ir pigesni, todėl tai paskatins laivybos įmones naudoti mažiau dyzelino.