Terminalo išlaikymas Vyriausybei tampa galvos skausmu

Vyriausybė svarsto kelis būdus, kaip

Bankai palankiau žiūri į SGD terminalo projektą ir „Klaipėdos naftą“.<br>G.Pilaičio nuotr.
Bankai palankiau žiūri į SGD terminalo projektą ir „Klaipėdos naftą“.<br>G.Pilaičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

BNS ir lrytas.lt inf.

Jul 3, 2015, 1:14 PM, atnaujinta Oct 28, 2017, 5:45 AM

„Tai – konfidenciali informacija“, – paklaustas, ar svarstoma išpirkti SGD laivą-saugyklą, po komisijos posėdžio penktadienį sakė jos vadovas A.Butkevičius.

Anot jo, SGD terminalo operatorė „Klaipėdos nafta“ per mėnesį turės išnagrinėti tris variantus ir parinkti tinkamiausią išlaikymo sąnaudoms, kurios siekia apie 61 mln. eurų per metus, sumažinti.

„Po mėnesio bus galima konkrečiau kalbėti apie vieną modelį, kuriam komisija arba pritars, arba nepritars. Pateikti trys variantai ir šiandien apie juos dar tikrai sudėtinga kalbėti, nes „Klaipėdos nafta“ tik šiandien gavo leidimą tęsti derybas, pokalbius su įvairiausiomis institucijomis“, – sakė ministras pirmininkas.

Pasak jo, būsimų sprendimų tikslas – kad terminalo išlaikymas nedidintų dujų kainos: „Tikslas yra vienas, kad SGD terminalas nepadidintų sąnaudų ir dujų kainos Lietuvoje nuo ateinančių metų rudens, kai turėtų baigtis permokos už „Gazprom“ dujas grąžinimas vartotojams“.

Energetikos ministras Rokas Masiulis užsiminė, kad siekiant sumažinti terminalo išlaikymo sąnaudas, reikės kalbėti su laivo savininke Norvegijos bendrove „Hoegh LNG“ bei kitomis įmonėmis.

„Bet koks mažinimas įtrauks trečias šalis. Reikia įvertinti, ar pavys susitarti su trečiom šalim“, – po posėdžio sakė R.Masiulis.

Anot jo, bankai palankiau žiūri į SGD terminalo projektą ir „Klaipėdos naftą“, todėl atsiranda veiksmų laisvė.

„Terminalui veikiant stabiliai, atsiranda eilė galimybių. Bankai žymiai palankiau vertina šį projektą ir lengviau skolina pinigus „Klaipėdos naftai“, kai atsiranda galimybė gauti daugiau lėšų, atsiranda didesnė veiksmų laisvė ir tą veiksmų laisvę ją galima realizuoti“, – teigė R.Masiulis.

Ministras taip pat neatsakė, kiek tikimasi sumažinti terminalo išlaikymo sąnaudas: „Šiandien buvo pristatyti tik bendri variantai, tikrai per anksti apie tai kalbėti“.

Pagal 2012 metų kovą pasirašytą sutartį su „Hoegh LNG“ už laivo nuomą per dieną mokama 189 tūkst. JAV dolerių (apie 168,55 tūkst. eurų), per metus – 68,9 mln. dolerių (61,446 mln. eurų), o per 10 metų – 689 mln. dolerių (apie 614,465 mln. eurų).

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.