R.Masiulis: „Daugiau niekas negali grasinti užsukti dujų čiaupą“

Valstybei priklauso 72,32 proc. „Klaipėdos naftos“ akcijų.

Dujų tiekimo saugumas reiškia, kad daugiau niekas nebegali šantažuoti Lietuvos grasindamas užsukti dujų čiaupą<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Dujų tiekimo saugumas reiškia, kad daugiau niekas nebegali šantažuoti Lietuvos grasindamas užsukti dujų čiaupą<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

ELTA ir lrytas.lt inf.

Oct 27, 2015, 10:44 AM, atnaujinta Oct 7, 2017, 2:37 PM

„Dujų tiekimo saugumas reiškia, kad daugiau niekas nebegali šantažuoti Lietuvos grasindamas užsukti dujų čiaupą. Lygiai prieš metus baigėsi „Gazprom“ dominavimas Baltijos šalyse – „Independence“ atvėrė kelius į viso pasaulio dujų rinkas.

Neseniai Lietuvoje vartotojai už dujas mokėjo didžiausią kainą Europoje. O pernai dujų kaina Lietuvoje mažėjo labiausiai iš visų Europos šalių. SGD terminalas planus sukurti bendrą Baltijos šalių dujų rinką pavertė realybe. „Independence“ galime vadinti regioniniu terminalu, nes jis gali patenkinti beveik visą Lietuvos, Latvijos ir Estijos dujų poreikį“, – sakė energetikos ministras R. Masiulis.

Pasak ministro, įgyvendinant Europos Sąjungos energetikos tiekimo saugumo direktyvas, SGD terminalas Klaipėdoje visų pirma veikia kaip Baltijos regiono tiekimo saugumo garantas, taip pat nustatantis dujų kainų „lubas“ visame regione.

AB „Klaipėdos nafta“ generalinis direktorius Mantas Bartuška pripažino, kad pirmieji SGD terminalo veiklos metai buvo eksperimentų metai. Reikėjo tinkamai ir laiku pradėti eksploatuoti SGD terminalą, užtikrinti jo efektyvią veiklą ir būti pasirengus bet kokiems infrastruktūros objekto netikėtumams.

„Pirmaisiais SGD terminalo eksploatacijos metais rinka, vartotojai, verslo partneriai stebi ir vertina naujo terminalo veiklą. Sėkmingai startavusi Klaipėdos SGD terminalo veikla parodo rinkai, kad terminalas veikia saugiai, patikimai ir yra atviras trečiųjų šalių prieigai. Šiuo metu tai yra vienas moderniausių tokio tipo laivų pasaulyje, prisidedantis ne tik prie dujų tiekimo užtikrinimo, bet ir prie palyginti naujos verslo šakos vystymosi mūsų regione – SGD panaudojimo laivyboje ir transporto bei kituose sektoriuose. Tikimės, kad antraisiais eksploatacijos metais atsiras daugiau terminalo naudotojų, išnaudosiančių alternatyvią dujų tiekimo infrastruktūrą regione“, – sakė M. Bartuška.

Anot M.Bartuškos, dėl sklandžios SGD terminalo veiklos šalies energetikos specialistų patirtis ir kompetencija pasaulyje pradėta vertinti ne tik žodžiais, bet ir sutartimis bei realiais veiksmais. AB „Klaipėdos nafta“ pasirašė sutartį, pagal kurią padės įgyvendinti SGD terminalo projektą Kolumbijoje. Tai pirmoji tokio pobūdžio sutartis Lietuvos energetikos sektoriuje.

Klaipėdos SGD terminalas gali patenkinti 100 proc. Lietuvos ir 90 proc. kaimyninių Latvijos bei Estijos gamtinių dujų poreikio.

„Independence“ – pirmasis Baltijos šalyse SGD terminalas, kurį sudaro SGD laivas-saugykla (170.000 tūkst. kub. m), krantinė (450 m ilgio) bei dujotiekio atšaka (18 km). Terminalas, esantis Klaipėdos uosto pietinėje dalyje, tapo alternatyva į Lietuvą vamzdynais importuojamoms dujoms, gaunamoms iš Rusijos. Į terminalą dujos tiekiamos laivais-dujovežiais. Iš viso Klaipėdos uoste apsilankė jau 6 dujovežiai.

Valstybei priklauso 72,32 proc. „Klaipėdos naftos“ akcijų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.