Lenkai rašo, kad lietuvių gamykla lapkričio 16 dieną sulaukė bendrovės „Wilkiestone“ pasiūlymo pirkti 120 tūkstančių tonų distiliato. Tai yra žaliava gaminant degalus. Paaiškėjo, kad žaliava neatitinka kokybės reikalavimų, be to, pirkta gerokai brangiau, nei siūlė konkurentai.
Mat dieną prieš tai, kai Mažeikių gamyklos vadovai gavo britų laišką, savo pasiūlymą atsiuntė ir konkurentai. Britų kompanija „Emposual“ siūlė tą patį produktą, bet pigiau. Kainos skirtumas vienai tonai – 25 JAV doleriai, o nuo vieno pristatymo skirtumas – jau 300 tūkstančių JAV dolerių.
Kodėl „Orlen Lietuva“ nusprendė pirkti brangesnį konkurentų produktą?
„Orlen Lietuva“ neigia, kad permokėjo už žaliavą ir taip prarado 1,5 milijono JAV dolerių.
Bendrovė išplatintame pranešime teigia nepatyrusi jokių nuostolių. Priešingai, anot bendrovės, sandoris atnešė 700 tūkstančių JAV dolerių pelną. „Pirkinio kaina atitiko rinkos kainas, o kokybė buvo patvirtinta atitinkamu sertifikatu“, – skelbiama pranešime.
Degalų gamintojai aiškina, kad naftą gauna tik jūra per Baltijos terminalą. Lapkričio pabaigoje gamykla pajuto trūkumą žaliavos, tačiau gruodžio pradžioje dėl prastų oro sąlygų laivai negalėjo atplaukti.
Todėl pasinaudojo galimybe įsigyti žaliavos iš Klaipėdos uosto, nes tuo metu tai buvo vienintelė galimybė jos įsigyti. Kitu atveju gamybą būtų tekę nutraukti,o tai būtų kainavę keletą milijonų JAV dolerių.
Kaip rašo lenkų žiniasklaida, įdomu ir tai, kad Mažeikių gamykla už žaliavą paprastai susimoka per 30 dienų, bet šįkart su tiekėjais atsiskaityta per 5 dienas.
“Orlen Lietuva“ darbuotojai sako, kad distiliatas gali greitai bus būti sunaudotas, ir tada jau bus sunku įrodyti dėl kokybės. Gamyklos darbuotojai mano, kad tuo turėtų susidomėti teisėsauga.