„Statoil“ degalinės žieminiu dyzelinu pradėjo prekiauti antroje
lapkričio pusėje, nes rudeniui einant į pabaigą pasitaikė ypač
šaltų, dyzelinėms kuro sistemoms galinčių pakenkti orų. Sinoptikų
prognozėmis, žema temperatūra turėtų pasižymėti ir gruodis, o
dyzeliniams automobiliams nepalankus šaltis užplūs jau šį
savaitgalį.
„Žieminis dyzelinas – prekė, kuriai negalioja standartiniai
vartojimo dėsniai. Dėl to, kad dyzelinas labiau linkęs užšalti, o
kuro sistemoje greičiau kaupiasi nuosėdos, specialių priedų
turintis dyzelinas žiemą automobiliui yra būtinas tiek pat, kiek ir
žieminės padangos. Dalis vairuotojų galvoja, kad šylant klimatui
neapsimoka sukti galvos dėl degalų, tačiau žiemiški orai kaip tik
ėmė pasižymėti dideliais kraštutinumais: nuo šilumos iki gilių
speigų. Užtenka vos vienos labai šaltos nakties ir neparuoštą
automobilį gali tekti gabenti tiesiai į servisą“, – sako „Statoil“
degalines valdančios bendrovės „Circle K Lietuva“ degalų
kategorijos vadovas Ignas Klimaitis.
Pasak jo, dyzeliniam automobiliui grėsmę kelia jau iki -5
laipsnių nukritusi oro temperatūra.
„Paskui naftą pastaraisiais metais pastebimai atpigus degalams,
baką užpildyti žiemai skirtu dyzelinu ir palaikyti jį pilną
kainuoja kur kas pigiau, nei remontuoti visą kuro sistemą.
Atsižvelgdami į orų nenuspėjamumą, mes žieminiu dyzelinu paprastai
pasirūpiname iš anksto, kad vairuotojai išvengtų rūpesčių“, –
teigia I. Klimaitis.
Autoservisų tinklo savininkės „Tanagros“ vertinimu, pagrindinis
ir aiškiausias simptomas, kad dyzelinio automobilio kuro padavimo
sistemoje yra problemų, – jis sunkiau vedasi ir dėl to nebūtinai
kaltas nusilpęs akumuliatorius.
„Žiemos metu rekomenduojama automobilio baką laikyti pilną,
nevažinėti pustuščiu ar beveik tuščiu, net jei įsipylėte žieminio
dyzelino. Tiesiog taip išvengiama drėgmės kondensavimosi bake, be
to, jei bake labai maža kad ir žieminio dyzelino koncentracija –
jis taip pat gali užšalti. Žiemą galioja nuostata, kad svarbiau
žiūrėti, ne kiek degalų liko, o kiek jų trūksta“, – sako „Tanagros“
rinkodaros projektų vadovas Vitoldas Dzikevič.
Pasak jo, dažniausios dyzelinių automobilių problemos, kurios
„išlenda“ šaltuoju sezonu: visos kuro padavimo sistemos arba kuro
siurblio gedimai, kuro filtro užsikimšimas, stringanti įpurškimo
sistema ar užsikimšę purkštukai.
„Jei nesilaikoma rekomendacijų ir pilamas nesezoninis arba
prastos kokybės dyzelinas, tik laiko klausimas, kada šios problemos
pasireikš. Kuo automobilis naujesnis, kuo jame daugiau
elektronikos, tuo jo remontas kainuos daugiau. Dyzelinių kuro
sistemų gedimų sutaisymas, priklausomai nuo automobilio amžiaus ir
gedimo sudėtingumo, gali siekti nuo 200 iki 1000 eurų“, – sako
specialistas.
Pilant žieminį dyzeliną vasarinio kuro likučių iš bako siurbti
nebūtina, nes degalai tarpusavyje gerai sąveikauja ir susimaišo,
tačiau patariama vengti pigaus nekokybiško dyzelino.
„Susiduriame su klientais, kurie nusiperka prabangius
automobilius, bet norėdami sutaupyti pila pigesnį, vadinamąjį
baltarusišką žieminį dyzeliną. Toks kuras iš esmės skirtas
sunkiajai kelių ar žemės ūkio technikai, nes jame yra tik nuo
užšalimo saugančių priedų, tačiau nėra medžiagų, ilginančių
variklio darbą, lengvinančių kuro sistemos veiklą. Bandoma
sutaupyti, bet kai paaiškėja, kad po poros metų automobilį reikia
reanimuoti, džiaugsmo būna nedaug“, – sako V. Dzikevič.
„Cirkle K Lietuva“ atstovo teigimu, „Statoil“ degalinių tinkle
parduodamo žieminio dyzelino „Miles“ bei „Miles Plus“ kokybė
atitinka aukščiausius europinius standartus, iki 3 proc. sumažina
degalų sąnaudas, o specialūs priedai neleidžia variklyje kauptis
lipnioms nuosėdoms.
„Dyzeliniai automobiliai populiarūs dėl savo ekonomiškumo,
tačiau jų kuro sistema yra jautresnė, palyginti su varomais
benzinu. Atsižvelgiant į tai, kad gyvename Šiaurės pusrutulyje ir
automobilius kasdienėms reikmėms norime naudoti ir kai termometro
stulpeliai nukrenta žemai, vienintelis būdas pasirūpinti kuro
sistema – tinkami degalai“, – sako „Circle K Lietuva“ degalų
kategorijos vadovas I. Klimaitis.
„Regitros“ duomenimis, šių metų pradžioje benzinu arba benzinu
ir dujomis varomų automobilių buvo užregistruota 422,8 tūkst., o
dyzelinu – 769,5 tūkstančio.