To dar nebuvo – Klaipėdą pasiekė neįprastas dujovežis

Klaipėdos uoste „Klaipėdos naftos“ (KN) valdomame suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminale pirmą kartą vykdoma komercinė SGD perkrovos iš FSRU (laivo-saugyklos) tipo terminalo paslauga.

Sausio 2 d. Klaipėdos uoste buvo priimtas ir užpildytas dujomis pirmasis nedidelis dujovežis „Coral Energy“.<br>„Litgas“ nuotr.
Sausio 2 d. Klaipėdos uoste buvo priimtas ir užpildytas dujomis pirmasis nedidelis dujovežis „Coral Energy“.<br>„Litgas“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jan 2, 2017, 1:40 PM, atnaujinta Feb 9, 2018, 7:49 PM

Sausio 2 d. priimtas ir užpildomas pirmasis nedidelis dujovežis „Coral Energy“. Ši operacija unikali tuo, jog tai pirmoji praktiškai įgyvendinama nuolatinė SGD perkrovos paslauga iš FSRU tipo terminalo, skirta mažos apimties rinkai.

„Litgas“ teigimu,  tai pirmasis toks dujovežis, kuriam įmonė suteiks dujų užpildymo paslaugą, bendradarbiaudama su „Lietuvos dujų tiekimu“ ir „Statoil“. Į „Coral Energy“ iš „Independence“ saugyklos bus perpilta apie 15 tūkst. kubinių metrų SGD, kurios bus gabenamos į vieną iš mažųjų terminalų Baltijos jūroje.

Vadinamoji SGD perkrova yra nauja veikla „Lietuvos energijos“ grupei, kuri vystoma bendradarbiaujant su Norvegijos „Statoil“. Tuo pačiu tai nauja veikla ir Lietuvoje, Baltijos šalyse. Klaipėdos SGD terminalas šiuo metu yra vienintelis Baltijos jūroje, galintis perkrauti SGD į mažesnius dujovežius.

Pajamų injekcija

„Sėkmingai išnaudoję šį pranašumą, galime tapti tiek paskatinti mažos apimties SGD perkrovos rinkos plėtrą, tiek tapti šios srities centru Baltijos jūroje.

Tai atneš papildomų pajamų šaliai, terminalui, „Lietuvos energijos“ grupei“, – teigė „Lietuvos energijos“ valdybos pirmininkas ir generalinis direktorius dr. Dalius Misiūnas.  

Skaičiuojama, kad kiekvienas toks sandoris atneš apie 130 tūkstančių eurų pajamų terminalui bei uostui. Tuo pačiu mažės ir technologinės terminalo sąnaudos, kurios yra įtraukiamos į SGD terminalo saugumo dedamąją.

Rengėsi perkrovai

Priimti „Coral Energy“ buvo atsakingai ruošiamasi. KN atliko mažos apimties SGD dujovežių perkrovos, techninių galimybių ir rizikų vertinimo studiją, kuri apibrėžia 1.000-30.000 kub. m talpos mažos apimties SGD dujovežių priėmimo terminale ir krovos sąlygas.

Laivo-saugyklos „Independence“ operatorius „Hoegh LNG“ savo ruožtu atliko dujovežio „Coral Energy“ suderinamumo su terminalu studiją.

2013 m. eksploatuoti pradėtas beveik 155 m ilgio ir 15,6 tūkst. kub. m talpos „Coral Energy“ yra pirmasis mažos apimties SGD dujovežis, užpildytas Klaipėdoje. Į jį perkrauta apie 15.000 kub. m SGD.

„Tai reikšmingas įvykis ne tik Klaipėdos uoste, bet ir SGD industrijoje, kadangi Klaipėdoje pirmą kartą praktiškai įgyvendinama nuolatinė perkrovos paslauga iš FSRU tipo terminalo, skirta mažos apimties SGD paslaugų rinkai ir pirmą kartą FSRU terminalas dirba ne tik kelių vartotojų (multi-user), bet ir kelių paslaugų (multi-service) režimu“, – akcentuoja Tadas Matulionis, KN SGD terminalo departamento direktorius.

KN pastatyta ir toliau plėtojama SGD infrastruktūra tampa akceleratoriumi rastis SGD logistikos grandinei Baltijos jūros regione ir yra svarbu, kad infrastruktūros objektai būtų optimaliai išnaudojami.

Todėl tiek pagrindinė SGD terminalo funkcija tiekti gamtines dujas, tiek ir papildoma komercinė SGD perkrovos veikla įgalina terminalą dirbti efektyviai ir mažina jo išlaikymo sąnaudas Lietuvos dujų vartotojams per saugumo dedamąją.

Pasak T. Matulionio, Klaipėdos uostas yra itin patrauklus SGD transportavimo veiklai vykdyti dėl kelių priežasčių.

Pirmiausia, neužšąlantis Klaipėdos uostas neriboja laivybos ištisus metus. Antra, SGD transportavimo laikas į mažuosius SGD terminalus Švedijoje ar Suomijoje yra ženkliai trumpesnis nei SGD gabenant iš kitų terminalų. Pavyzdžiui, iš Roterdamo uosto (Nyderlandai) ar Zebriugės uosto (Belgija) į Nynashamno uostą (Švedija) plaukimas trunka apie 80val., kai iš Klaipėdos uosto – apie 20val.

„Tai dar vienas žingsnis formuojant kompleksinį SGD paskirstymo centrą Klaipėdoje, o dar kitu etapu jau šių metų vasarą pradėsime SGD perkrovos į antžeminį transportą veiklą, kai bus pradėta eksploatuoti KN statoma SGD paskirstymo stotis“, – perspektyvą brėžia T. Matulionis.

Norėdami komentuoti turite prisijungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: ar imsitės formuoti Vyriausybę, pone G. Paluckai?