Naujas įrankis leis sužinoti, kodėl jūsų namuose dingo elektra

Audros ir liūtys šiemet yra dažna priežastis, dėl kurios šiltuoju sezonu gyventojai susiduria su netikėtais elektros atjungimo nepatogumais. 

 123rf.com nuotr.
 123rf.com nuotr.
 ESO nuotr.
 ESO nuotr.
 ESO nuotr.
 ESO nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Aug 2, 2017, 9:54 AM


Elektros atjungimai ar gedimai nėra dažnas reiškinys, bet šiais laikais net ir trumpas laikas be elektros gyventojams sukelia nepatogumų, o jei jau tai nutinka, svarbiausias klausimas – kada elektra vėl atsiras?


Siekiant kuo patogiau informuoti gyventojus apie elektros trikdžius, „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) kviečia naudotis dar visai neseniai sukurtu interaktyviu informacijos sekimo žemėlapiu, kurį galite rasti www.eso.lt/zemelapis. Šis įrankis leidžia pamatyti planuojamus elektros atjungimus arba užfiksuotus gedimus realiu laiku ir sužinoti, kiek laiko reikės laukti iki problemos pašalinimo. Tereikia pasirinkti dominančią vietovę žemėlapyje. O jei elektros trikdžių jūsų namuose ar biure žemėlapis nerodo, yra galimybė patiems apie tai pranešti.  Tai galite padaryti trumpuoju ESO klientų aptarnavimo numeriu 1802 arba registruoti gedimą www.manogile.lt/gedimuregistravimas.


Pasak ESO tinklų eksploatavimo tarnybos direktoriaus Sauliaus Vaičekausko, ši platforma buvo sukurta pastebėjus didelį vartotojų įsitraukimą ir poreikį žinoti elektros sutrikimo priežastis. 


„Interaktyvus žemėlapis yra pagalba tiems, kurie nori greitai ir patogiai atrasti visą reikalingą informaciją apie elektros tinklų veiklą šalyje. Nors sistema pradėjo veikti mažiau nei prieš mėnesį, jau dabar gyventojai ja naudojosi daugiau nei 10 000 kartų. Tai rodo, jog visuomenei tikrai aktualu, kada ir kodėl jų namuose gali nebūti elektros“, – teigia S. Vaičekauskas. 


Interaktyvusis elektros skirstymo žemėlapis yra pirmoji tokia internetinė platforma, pritaikyta ir mobiliesiems įrenginiams, leidžianti sekti informaciją bet kuriuo paros metu visoje šalyje. 


Apie elektros trikdžius  – ir trumpąja žinute


Pasak ESO tinklų eksploatavimo tarnybos direktoriaus, atjungimai yra skirstomi į planinius ir neplaninius. Planinių, kitaip tariant, iš anksto suplanuotų atjungimų metu, ESO atlieka tinklo plėtros ar atnaujinimo darbus, dėl kurių laikinai nutraukiamas elektros tiekimas. Tuo tarpu gedimai elektros skirstymo tinkle įvyksta dėl techninių arba išorinių priežasčių  – pavyzdžiui, pašalinių asmenų veiklos ar gamtos poveikio.


Kad informacija apie tokius atjungimus ir jų trukmę pasiektų žmones kuo greičiau, sistemoje www.manogile.lt užsiregistravusiems ir nurodžiusiems savo kontaktus klientams, ESO išsiunčia įspėjamąsias trumpąsias žinutes arba informuoja elektroniniu paštu. Gyventojams operatyviai yra pranešama apie elektros sutrikimo priežastis ir planuojamą gedimo šalinimo terminą. 


Asmeninį pranešimą apie planuojamą elektros išjungimą galite užsisakyti ESO klientų aptarnavimo telefonu 1802 (+370 61121802), savitarnos svetainėje www.manogile.lt arba klientų aptarnavimo centre „Gilė“.


Neplanuotus atjungimus gyventojai pajunta įvykus gedimui, dėl prastų oro sąlygų, vėjo ar audrų sukeltų nelaimių. Šiuo metu, pagausėjus gamtos stichijų atvejams Lietuvoje, susidurti su netikėtais ir neplanuotais elektros skirstymo sutrikimais tenka gana dažnai. 


Pranešti gali ir gyventojai


S. Vaičekauskas atkreipia dėmesį, kad atjungimų žemėlapį pildyti mobiliuoju telefonu ar internetu gali ir patys žmonės www.manogile.lt tereikia užpildyti trumpą formą, nurodant vietą, kurioje dingo elektra, ir ši informacija iškart pasiekia tiekėjo inžinierius. Tokia informacija gali labai paspartinti neplanuotų gedimų ar trikdžių taisymą, tačiau pirmiausia reikia įsitikinti ar gedimas neįvyko Jūsų namo vidaus tinkle.


Norint tai padaryti, pažiūrėkite, ar neišsijungę automatiniai elektros energijos jungikliai, esantys namuose, laiptinėje. Juos įjungus, elektra turėtų atsirasti. Taip pat, patikrinkite, ar elektra yra aplinkiniuose pastatuose. Jeigu pastebite, kad elektra kituose pastatuose yra - tai reiškia, kad gedimas įvyko Jūsų namo vidaus tinkle. Tokiu atveju reiktų kreiptis į namo administratorių ar administruojančią įmonę arba kviesti elektriką.


Jei elektra dingo ne dėl namo vidaus tinklo gedimo ar ne dėl planinių elektros tinklo remonto darbų, apie elektros dingimą reiktų pranešti trumpuoju ESO klientų aptarnavimo numeriu 1802 arba registruoti gedimą www.manogile.lt/gedimuregistravimas


Padidėjus gamtos stichijų šėlsmui, ESO elektros tinklo stebėjimo žemėlapyje pateikia ir atskirą skiltį, kurioje talpinami svarbiausi patarimai, kaip elgtis artėjant gamtos stichijai. Mat jei elektra dingo dėl jūsų kieme nuvirtusio medžio, kuris nutraukė elektros laidus, ar dėl to, kad elektros įrenginiai buvo apsemti gausios liūties vandens, būtina imtis atsargumo priemonių ir apsisaugoti nuo gresiančių nelaimių. Daugiau informacijos galima rasti puslapyje www.eso.lt/saugienergija

 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.