A.Kondrusevičius: „Rusija žlugdo prekybą su ES“

Rusijos sprendimas išplėsti teritoriją, kurioje iš krovinių vežėjų reikalaujama papildomu garantijų, yra prekybos tarp Rusijos ir Europos Sąjungos (ES) žlugdymas, teigia Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius.

Daugiau nuotraukų (1)

BNS ir lrytas.lt inf.

Nov 6, 2013, 5:59 PM, atnaujinta Feb 20, 2018, 1:32 PM

„Tai yra ES ir Rusijos prekybos žlugdymas bei neatsakingas žingsnis. Nemanau, kad iš to išloš Rusija, manau, kad tai grynai verslo grupuočių, norinčių užimti tranzito rinką, interesai, kurie dėl kažkokio nesupratimo yra palaikomi valdžios“, – BNS sakė A.Kondrusevičius.

„Linavos“ vadovas teigė, kad Pasaulinė kelių transporto organizacijos (IRU) generalinėje asamblėjoje šią savaitę bus sprendžiama, kaip toliau bendradarbiauti su Rusija.

„Ryt ir poryt vyks IRU generalinė asamblėja ir tada žiūrėsim, kokią turime situaciją ir kaip toliau bendradarbiauti“, – tikino A.Kondrusevičius.

Pasak jo, Rusija neturi teisinio pagrindo žlugdyti TIR sistemą, o taisyklių pakeitimai atrodo kaip bandymas proteguoti savus vežėjus. Jis teigė, kad su Rusija nepavyksta diskutuoti, nes ji į klausimus paprasčiausiai neatsako.

„Buvo ES, Jungtinių tautų paklausimai, bet negauta atsakymų. Neaišku, su kuo Rusijoje diskutuoti dėl tokių sprendimų, o tai, kad jie sako, jog vežėjai turi daug skolų (dėl kurių įvedami nauji reikalavimai – BNS), yra paprasčiausias melas. Buvo pati Rusija pateikusi Jungtinėms tautos įsiskolinimus, ir tie skaičiai daug mažesni nei dabar skelbiama“, – tvirtino „Linavos“ vadovas.

A.Kondrusevičius Rusijos elgesį palygino su taisyklių nesilaikančiais sportininkais: „Įsivaizduokite, jei krepšinio varžybose priešininkų komanda pradėtų žaisti pagal regbiotaisykles. Ką tada daryti?“

Rusiška garantijų sistemą nuo lapkričio 12 dienos galios ir su Latvija besiribojančiose Pskovo bei Sebežo muitinių apygardose bei su Estija besiribojančioje Kingisepo muitinės apygardoje.

Rusija naujus reikalavimus vežėjams, kurie gabena krovinius naudodamiesi „TIR Carnet“ sistema, ketino įvesti nuo rugpjūčio 14 dienos, tačiau įsikišus Europos Komisijai, iš pradžių terminą atidėjo iki rugsėjo 14 dienos, o vėliau – iki gruodžio 1 dienos. Visgi, papildomos garantijos nuo rugsėjo vidurio taikomos keturiose Rusijos rytinėse federalinėse apygardose.

Rusija nori iš vežėjų papildomų finansinių garantijų muito mokesčiams arba gabenti krovinius konvojais.

TIR knygelė yra tarptautinė garantija, kad ją turinčiam asmeniui padarius pažeidimą, IRU apmokės šalies, kurioje buvo nustatytas pažeidimas, reikalaujamą atlyginimą.

Sekite verslo naujienas socialiniame tinkle „Facebook“!

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.