Savaitinis apsipirkimas: ar jis dar egzistuoja?

Į parduotuvę – kartą per savaitę ir tik su detaliu pirkinių sąrašu. Ši paprasta taisyklė daugybę metų pirkėjams ne tik padėdavo geriau organizuoti apsilankymą prekybos centre, bet ir sutaupyti.

Prekybininkai jau kelerius metus pasitinka naują pirkėjų kartą, kuriems prekybos centrai – erdvė improvizacijai. Sprendimus jie priima čia ir dabar, o griežtą savaitinį meniu jiems keičia kasdieniai eksperimentai virtuvėje.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Prekybininkai jau kelerius metus pasitinka naują pirkėjų kartą, kuriems prekybos centrai – erdvė improvizacijai. Sprendimus jie priima čia ir dabar, o griežtą savaitinį meniu jiems keičia kasdieniai eksperimentai virtuvėje.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Darius Malakauskas

Nov 10, 2016, 10:45 AM, atnaujinta Apr 18, 2017, 7:57 AM

Tačiau mes, prekybininkai, jau kelerius metus pasitinkame naują pirkėjų kartą, kuriems prekybos centrai – erdvė improvizacijai. Sprendimus jie priima čia ir dabar, o griežtą savaitinį meniu jiems keičia kasdieniai eksperimentai virtuvėje.

Pastebime, kad vis didesnė dalis pirkėjų renkasi mažesnį krepšelį, tačiau į parduotuvę šalia namų jie užsuka kur kas dažniau nei kartą per savaitę. Nors savaitinis apsipirkimas išlieka pagrindiniu, tačiau pirkėjai vis dažniau papildomai apsilanko prekybos centruose – pritrūkę vos kelių reikiamų produktų ar ingredientų. Mano galva, taip atsitinka anaiptol ne dėl kintančių išlaidų planavimo įpročių, tą lemia kur kas gilesni šiuolaikinio gyvenimo būdo pokyčiai, nulemti trijų svarbiausių faktorių.

Įvairovė – ne vien per šventes

Kolegos Jungtinėje Karalystėje stebi labai panašią tendenciją – maždaug trečdalis pirkėjų į parduotuvę užsuka tris arba keturis kartus per savaitę, nors prieš penkerius metus tokių pirkėjų buvo tik ketvirtadalis. Vakarų Europoje, kur vartojimo įpročiai formavosi dešimtmečiais, tokie pokyčiai lyginami net su žemynų plokščių judėjimais. Britų prekybininkai šiuolaikinio vartotojo elgseną lygina su apsipirkimais šventiniu laikotarpiu – kai stalas dengiamas pačių gamintais valgiais, kuriems paruošti prireikia daugiau ingredientų ir šviežių produktų.

Tai tikrai nereiškia, kad mūsų stalai kas vakarą lūžta nuo gausybės patiekalų. Atvirkščiai, dažnesnis apsipirkimas reiškia įvairovę – produktų perkama tik tokių ir tik tiek, kiek prireiks pagaminti patiekalą šeimos vakarienei.

Maisto ruošimas – proga pailsėti ir išreikšti save

Prieš kelerius metus į Lietuvą atkeliavęs maisto ruošimo renesansas stipriai papildė mėgstančių gaminti gretas, todėl ypatinga, specialiai tam vakarui pagaminta šeimos vakarienė nebėra vien savaitgalių ar švenčių tradicija. Būtent dažnesnis maisto gaminimas lemia ir dažnesnes apsipirkimo patirtis.

Statistinis pasaulio pilietis dėl spartesnio gyvenimo tempo šiandien patiria žymiai daugiau streso nei jo tėvai ar seneliai, todėl kasdieniai išsivadavimo nuo rutinos ritualai jam būtini. Juos šių dienų žmogus kuria pagal savo poreikius ir pomėgius. Užuot skaitęs vakarinį laikraštį jis renkasi naršymą socialiniuose tinkluose, televizijos laidas keičia vaizdo klipų ar serialų žiūrėjimas kompiuterio ekrane, todėl natūralu, kad ir griežtą savaitinį meniu keičia vieno vakaro improvizacijos.

Neatsitiktinai palyginimui parinkti laisvalaikio užsiėmimų pavyzdžiai – juk gaminimas vis didesnei daliai gyventojų iš namų ruošos tapo laisvalaikio praleidimo forma. Net jeigu nemėgsti gaminti, tai kelis kartus per savaitę ragauti vis naują artimo žmogaus paruoštą patiekalą – išskirtinė patirtis, dėl kurios dažniau skubėti produktų yra verta.

Taupo ne pirkinių sąrašas, o žmogus

Ko gero, nesuklysime pasakę, kad nuolat iš šviežių maisto produktų gaminantys gyventojai turi pasitelkti visą savo kūrybiškumą ir kulinarinį talentą. Tik taip jie gali efektyviai suvartoti savo atsargas šaldytuve ir lentynose, bei neviršyti mėnesinio biudžeto ribų. Šefas, nors ir namų virtuvėje, vis tiek šefas – jam rūpi ne tik skonis, bet ir sklandžiai vykstantis procesas – be didelių nuostolių ir su išlaikyta kokybe. Žodžiu, gaminantys žmonės yra būtent tie, kurie šiandien apie būdus sutaupyti galėtų papasakoti daugiausia.

Už IKI asortimentą atsakingi specialistai žino, kad dažnai būsimo patiekalo receptas sukuriamas tiesiog parduotuvėje šalia namų. Dėl šios priežasties maisto produktų pasirinkimas yra platesnis net ir mažiausiose „IKI ekspress“ parduotuvėse – kad namų virtuvės šefas rastų tiek pigesnę ingrediento alternatyvą, tiek originalų pasirinktos pasaulio virtuvės produktą.

Kasdienis apsipirkimas ir kintantys pirkėjo įpročiai yra naujas galvosūkis, kurį prekybos tinklai privalo spręsti. Vakar į parduotuvę jis užsuko nusipirkti šviežių salotų ir gabalėlio jautienos, šiandien pasirengęs įsijausti į kinų virtuvę, o rytoj patikrins prekybininkų pasirengimą jūros gėrybių fiestai. Puikiai žinome, kad ši kartelė mūsų asortimentui kasmet tik kyla.

Darius Malakauskas, prekybos tinklo „IKI“ vykdantysis direktorius

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.