Kodėl įmonėms savo veiklos procesus verta perkelti į „debesis“?

Prieš keletą metų į verslo valdymo sistemas, sukurtas remiantis debesų kompiuterija, buvo žiūrima atsargiai. Įmonių savininkams ir vadovams įtarimų kėlė duomenų apsaugos klausimai, todėl jie dažniau nuspręsdavo investuoti į duomenų valdymo sprendimus įmonės viduje – didino nuosavų duomenų saugyklų apimtis, įvairius veiklos procesus skirstydavo pagal atsakomybių sritis ir tikėjo, kad toks laiko patikrintas kelias yra patikimas ir pakankamai efektyvus.

Progresyvių įmonių darbuotojai vertina galimybę prie svarbių duomenų turėti prieigą ne tik darbo vietoje.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Progresyvių įmonių darbuotojai vertina galimybę prie svarbių duomenų turėti prieigą ne tik darbo vietoje.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Indrė Liutkevičienė, „Directo“ vykdomoji direktorė

Feb 6, 2017, 11:10 AM, atnaujinta Jul 4, 2023, 4:09 PM

Kai kuriose įmonių veiklos procesuose, pavyzdžiui apskaitoje, ypač guvus į kompiuterius diegiamų sistemų kultas. Buhalterinės tradicijos įsišaknijusios taip giliai, kad įprastoje sistemoje integruoti šiuolaikinių technologijų sprendimus darėsi nebeįmanoma.Tačiau 2016 metus galima vadinti lūžio metais, kuomet Lietuvos verslininkai pradėjo drąsiau diegti debesų kompiuterijos verslo valdymo sistemas – pernai sulaukėme 20 proc. daugiau užklausų nei 2015 m. Kas lėmė tokį pokytį?

Efektyvesnis IT resursų panaudojimas

Verslo procesų perkėlimas į išorines verslo valdymo sistemas leidžia įmonėms nesirūpinti smulkiais, papildomos vertės nekuriančiais, bet neišvengiamais duomenų administravimo darbais, pvz., atsarginių dokumentų kopijų rengimu, jų priežiūra, duomenų saugyklų našumo optimizavimu ir kt. Smulkius administravimo darbus perdavus verslo valdymo sistemų partneriams, įmonės IT skyriaus darbuotojai gali susitelkti ties strateginiais verslo projektais, kuriančiais didesnę vertę verslui ir prisidedančiais prie geresnių veiklos rezultatų.

Papildomų resursų nereikalaujantis verslo valdymo sistemų atnaujinimas

Įmonės, savo verslo procesų sistemas diegiančios savarankiškai ir siekiančios užtikrinti kokybišką jų veikimą, turi nuolat rūpintis šių sistemų atnaujinimu ir pritaikymu dinamiškai verslo aplinkai. Perkėlus savo įmonės verslo procesų valdymą į išorines sistemas, jų tiekėjas įsipareigoja nuolat diegti reikalingus atnaujinimus – milžiniškus duomenų kiekius valdančios debesų kompiuterijos sistemos atnaujinimų poreikį identifikuoja žymiai greičiau nei sistemomis besinaudojančių įmonių darbuotojai. Dėl šios priežasties įmonės išvengia rizikos, kad jų turimų sistemų našumas nepajėgs apdoroti staigaus duomenų ir procesų augimo, pavyzdžiui, išgyvenant sparčią įmonės veiklos plėtrą. Verta paminėti ir tai, jog reta įmonė gali investuoti į tokį informacijos saugumo lygį savo organizacijoje, koks yra debesų kompiuterijoje. Tiesa, saugumo mitas tarp Lietuvos įmonių pastaruoju metu nebėra toks gajus, koks buvo prieš keletą metų.

Galimybė sistema naudotis per įvairius įrenginius

Progresyvių įmonių darbuotojai vertina galimybę prie svarbių duomenų turėti prieigą ne tik darbo vietoje. Toks poreikis ypač aktualus daug keliaujantiems darbuotojams, kurie ne visada turi prieigą prie kompiuterio. Novatoriškos verslo valdymo sistemos yra pritaikytos įvairiems įrenginiams – jomis galima naudotis prisijungus mobiliuoju telefonu ar planšetiniu kompiuteriu. Vienintelė sąlyga – turėti veikiantį interneto ryšį ir prisijungimo prie sistemos duomenis. Per 2016 m. prisijungimų prie įmonių duomenų sistemų per mobiliuosius įrenginius ir planšetinius kompiuterius lyginant su 2015 m. buvo 25 proc. daugiau, šią augimo tendenciją stebime jau keletą metų iš eilės, tad panašu, kad artimiausiu metu įrenginių laisvės poreikis tik didės.

Nebegaliojančios geografinės ribos

Vis dažniau įmonių darbuotojai dirba skirtingose lokacijose – ne vienoje vietoje įsikūrę skirtingi įmonių padaliniai, darbas atliekamas nuotoliniu būdu ir pan. Debesų kompiuterijos pagrindu veikiančios verslo valdymo sistemos padeda užtikrinti, kad visi įmonės darbuotojai dirbtų efektyviai ir dalintųsi reikalinga informacija vienoje verslo valdymo sistemoje. Taip užtikrinama centralizuota duomenų prieiga, kai skirtingų skyrių darbuotojai, dirbantys skirtinguose miestuose ar net šalyse, gali realiu laiku stebėti visus įmonėje vykstančius procesus ir atitinkamai į juos reaguoti. Pavyzdžiui, viena iš „Directo“ klienčių – elektroninę kompiuterinės įrangos parduotuvę valdanti bendrovė – veiklą vykdo 16 Europos valstybių ir savo apskaitą sėkmingai administruoja mūsų siūlomos sistemos pagalba.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.