Elektroninė komercija: apsipirkimo įpročių kaita ir milijardinis „Amazon“ sandoris

Elektroninės komercijos rinkoje – reikšmingi pokyčiai. Šiemet Europos Sąjungoje (ES) bus panaikintas geografinis blokavimas internetu įsigyti prekę ar paslaugą iš kitos ES valstybės.

 Pasak G.Bilevičiaus, ilgainiui išmanieji telefonai taps dažniausiai apsipirkimams el. erdvėje naudojama priemone ir Lietuvoje. <br> Organizatorių nuotr. 
 Pasak G.Bilevičiaus, ilgainiui išmanieji telefonai taps dažniausiai apsipirkimams el. erdvėje naudojama priemone ir Lietuvoje. <br> Organizatorių nuotr. 
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Mar 20, 2018, 2:05 PM

Rinkoje taip pat pastebimas vis aktyvesnis mobiliųjų įrengimų naudojimas apsipirkimams elektroninėse parduotuvėse. Tarp aktualiausių el. komercijos naujienų – ir milijardinis „Amazon“ sandoris.

Naikins diskriminuojančią praktiką

Vasario pabaigoje ES Taryba priėmė reglamentą, draudžiantį nepagrįstą geografinį blokavimą vidaus rinkoje.

Koks tai blokavimas? Diskriminuojanti praktika, kai internetu perkantiems klientams ribojama prieiga prie kitoje valstybėje narėje esančiose interneto svetainėse siūlomų gaminių ar paslaugų ir kliudoma jas įsigyti.

„Tokio blokavimo metu vartotojai dažnai be jokio realaus pagrindo negalėdavo apsipirkti kitos ES šalies el. parduotuvėje arba būdavo nukreipiami į vietinę el. parduotuvę.

Tačiau juk dažniausiai vartotojai apsipirkti užsienyje siekia norėdami sutaupyti ar galėdami pasirinkti iš platesnio asortimento – nukreipimas į vietos parduotuves riboja jų pasirinkimą“, – įsitikinęs „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims Gabrielius Bilevičius.

Metų pabaigoje įsigaliosiančios naujosios taisyklės bus taikomos perkant fizines prekes, pavyzdžiui, drabužius ar buitinę techniką, taip pat apgyvendinimo, automobilių nuomos ar skaitmenines paslaugas. 

„Reglamento kritikai pabrėžia, kad naujosios taisyklės netobulos, nes ir toliau bus taikomos išimtys skaitmeninėms prekėms, kurioms galioja autorinių teisių apsauga, pavyzdžiui, elektroninėms knygoms, muzikai, žaidimams, garso ir vaizdo paslaugoms.

Vis dėlto šios taisyklės yra svarbus progresą el. komercijos srityje liudijantis žingsnis, o ES Taryba yra įpareigota minėtas išimtis persvarstyti“, – sako G. Bilevičius.

Naudojasi mobiliaisiais įrenginiais

„Ecommercenews.eu“ skelbia, kad Švedijoje net 64 proc. pirkimų šiemet el. erdvėje bus atliekama išmaniausiais įrenginiais – planšetiniais kompiuteriais ir išmaniaisiais telefonais.

Per pastaruosius kelerius metus pastebimas ryškus šių įrenginių naudojimo apsipirkimo tikslais augimas – 2015 m. išmaniausiais įrenginiais buvo atlikta šiek tiek daugiau nei 50 proc. pirkimų el. erdvėje.

Tiek Švedijoje, tiek Didžiojoje Britanijoje pastebima bendra tendencija – mažiau pirkimų atliekama kompiuteriais ir planšetėmis, o vis daugiau – išmaniaisiais telefonais.

Britai yra vieni aktyviausių planšetinių kompiuterių naudotojai visoje Europoje, tačiau šiemet pirmą kartą planšetiniais kompiuteriais bus atlikta mažiau pirkimų el. parduotuvėse nei išmaniaisiais telefonais.

Prognozuojama, kad apsipirkimai el. erdvėje išmaniaisiais įrenginiais Didžiojoje Britanijoje pasiskirstys taip: 49,7 proc. išmaniaisiais telefonais ir 49,4 proc. planšetėmis.

„Švedija ir Didžioji Britanija – intensyviai technologijas naudojančios, multikultūrinės šalys, jose gyvena daug užsieniečių. Tiek jiems, tiek ir nuolatiniams gyventojams vienas iš patogiausių būdų bendrauti su išoriniu pasauliu ar tvarkyti asmeninius reikalus – išmanieji įrenginiai, dažniausiai – išmanieji telefonai.

Neabejoju, kad ilgainiui išmanieji telefonai taps dažniausiai apsipirkimams el. erdvėje naudojama priemone ir Lietuvoje – didėjantis, greitėjantis ir vis patogiau valdomas įrenginys vis labiau ima atstoti asmeninį kompiuterį ar planšetę“, – teigia G. Bilevičius.

Naujas „Amazon“ žingsnis

Elektroninės komercijos milžinė ir debesų kompiuterijos bendrovė „Amazon“ už daugiau nei 1 milijardą JAV dolerių įsigijo kompaniją „Ring“, gaminančią išmaniuosius durų skambučius ir apsaugos kameras.

Teigiama, kad JAV ir Europoje populiarios kompanijos įsigijimas leis „Amazon“ įsitvirtinti sparčiai besivystančioje išmaniųjų įrenginių ir būsto saugumo užtikrinimo technologijų srityje bei įtvirtinti pozicijas daiktų interneto sektoriuje.

„Tokio pobūdžio sandorių ateityje turėtų vis daugėti, nes stambios elektroninės komercijos kompanijos siekia tapti vis labiau inovatyvios.

Tai formuoja ne tik patrauklų įvaizdį klientų akyse, bet ir leidžia pasiūlyti platesnį paslaugų ar produktų spektrą bei efektyviau aptarnauti klientus“, – tvirtina „DPD Lietuva“ atstovas G. Bilevičius.

Šis sandoris „Amazon“ gali tapti tiesiu keliu į patogesnį ir saugesnį siuntinių pristatymą – anksčiau juos „Amazon“ kurjeriai, neradę namuose gavėjo, tiesiog palikdavo prie lauko durų.

Prieš metus kompanija pristatė naujovę – paslaugą „Amazon Key“, kuri leidžia patikimiems kurjeriams atsirakinti duris ir palikti siuntą kliento namuose.

Tam galėtų pasitarnauti ir kompanijos „Ring“ gaminami išmanieji durų skambučiai, kurie leidžia atidaryti duris nuotoliniu būdu, filmuoti, įrašyti vaizdą ir saugoti juos debesyse.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.