Lietuviai pamišę dėl skraidymo ir tai nėra vien pigių skrydžių bendrovės „Ryanair“ nuopelnas. Nenori oro vežėjo Vyriausybė?
Ne bėda – jos darbą pasiryžę nudirbti savivaldybių vadovai.
Štai Neringa dar prieš du dešimtmečius ėmėsi žygių atgaivinti Nidos oro uostą, kad turtuoliams iš Vilniaus, Kauno ar užsienio šalių neprailgtų kelionė į kurortą.
Neringiškiams net pavyko gauti lėšų oro uostui atnaujinti ir darbams pradėti, tačiau dėl įvairių teisinių ypatumų ir žaliųjų protestų projektas buvo sužlugdytas.
Į šalies aviacijos istoriją pateks ir buvęs Vilniaus meras A.Zuokas, kurio pastangomis 2013-ųjų gegužę buvo įkurta sostinės savivaldybės valdoma bendrovė „Air Lituanica“. Ji sėkmingai pradėjo veiklą ir turbūt galėjo įsitvirtinti rinkoje, nors aplink sukiojosi aviacijos verslo rykliai.
Bet 2015-ųjų pavasarį A.Zuokas nelaimėjo Vilniaus mero rinkimų, o jo įpėdiniui R.Šimašiui ši idėja nepasirodė patraukli – „Air Lituanica“ nutūpė visiems laikams.
Šį pavasarį driokstelėjo Kauno savivaldybė. Įvertinusi skaudžią sostinės patirtį ji ėmėsi kuklesnio projekto – pirks oro balioną, kuris bus perduotas naudoti S.Dariaus ir S.Girėno aerodromui. Jo vadovai aiškino nuolat girdintys žmonių pageidavimus pakilti į padangę.
Kaunas kol kas nesiūlys skrydžių balionu į Amsterdamą ar Berlyną, bet tikrai bus galima pasižvalgyti po miesto apylinkes.
Kas žino, gal dėl nesibaigiančių spūsčių keliuose netrukus oro balionas bus greičiausia transporto priemonė, o pirmasis balionas paženklins naujo nacionalinio oro vežėjo veiklos startą?