Mokesčiams už šilumą žmonės taupo, pirkdami pigesnį maistą

Prekybininkams besikeičiantys žmonių įpročiai - lyg ant delno. Jie pastebėjo, kad, laukdami euro ir prasidėjus šildymo sezonui pirkėjai labiau taupo. Ir dažniau perka tuos produktus, kuriems skelbiamos mažesnių kainų akcijos ar taikomos nuolaidos.

Žmonės maisto parduotuvėse vis dažniau dairosi prekių, kurių kainos sumažėja per akcijas.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Žmonės maisto parduotuvėse vis dažniau dairosi prekių, kurių kainos sumažėja per akcijas.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Nov 6, 2014, 2:06 PM, atnaujinta Jan 22, 2018, 3:51 AM

„Maxima“ duomenimis, rugsėjo mėnesį sumenkęs šalies gyventojų vartojimas spalį šiek tiek atsistatė. Tai rodo kas mėnesį bendrovės „Maxima LT“ fiksuojamas pirkėjų išlaidų indeksas (MPI). Rugsėjį šis rodiklis buvo kritęs iki 0,99, nes padidėjo pirkėjų nerimas, kai galutinai paaiškėjo, kad Lietuvoje nuo kitų metų sausio 1-osios bus įvestas euras. Spalį MPI augo iki 1,01, tačiau šį augimą daugiausia lėmė aktyvus pirkėjų naudojimasis nuolaidomis ir akcijomis.

„Spalio mėnesio prekybos tinklo „Maxima“ pirkėjų indeksas parodė, kad šiemet, palyginus su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais, mūsų parduotuvėse žmonės pirko šiek tiek daugiau.

Vis dėlto taupymo tendencija išliko. Pirkėjai ir toliau apsiperka labai racionaliai, galimybių sutaupyti ieško naudodamiesi akcijomis bei nuolaidomis. Jos ir nulėmė šiek tiek didesnį vartojimą spalio mėnesį“, – sakė bendrovės „Maxima LT“ generalinis direktorius Žydrūnas Valkeris.

Spalį labiausiai augo įvairių sporto, laisvalaikio ir turizmo prekių, žaislų, taip pat augalų ir jų priežiūros prekių, buitinės chemijos gaminių, gyvūnų priežiūrai skirtų prekių pardavimas.

Mažiau nei rugsėjį pirkta įvairios taros ir namų bei automobilių ūkio prekių, buitinės technikos ir gyvūnų maisto.

Pasak „Maxima LT“ vadovo, Latvijos ir Estijos praktika įvedant eurą parodė, kad artėjant nacionalinės valiutos pokyčiams, didesnis vartojimo augimas – mažai tikėtinas.

Tad prognozuojama, kad vis labiau artėjant euro įvedimui ir prasidėjus šildymo sezonui mūsų šalies gyventojai taip pat vis didesnį dėmesį skirs prekių kainai ir toliau taupys.

„Nepaisant prasidėjusio taupymo, vartojimą tradiciškai turėtų suaktyvinti artėjančios didžiausios metų šventės. Planuojame, kad bendros metinės „Maxima“ pirkėjų išlaidos pagrindinių pirkinių krepšeliui turėtų būti šiek tiek  – maždaug 1–2 proc. didesnės, palyginti su 2013 m. pirkėjų išlaidomis“, – sakė Ž.Valkeris.

Šiuo metu „Maxima“ prekybos tinklui priklauso 231 „Maxima“ parduotuvė Lietuvoje, kasdien jose apsiperka daugiau nei 0,5 mln. pirkėjų.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.