Perkate kelialapį? Į ką atkreipti dėmesį, kad neapsigautumėte

„Plius Travel“, „Go Planet Travel“ istorijos pamokė: nors šios įmonės ir turėjo veiklos pažymėjimus, kuriuos buvo išdavęs Valstybinis turizmo departamentas (VTD), paaiškėjo, kad kliautis, kad išskridęs su jais poilsiauti, gausi, kas žadėta, nebuvo galima. Vadinasi, pasitikrinti VTD tinklalapyje, ar įmonė, iš kurios ketinate pirkti kelionę, yra veikianti, neteikia garantijų.

Pagrindinis patarimas – informaciją tikrinti pačiam. Kad ir per paieškos sistemą "google" – suvedus jūsų pasirinkto organizatoriaus pavadinimą, atsivers nemažai naudingos informacijos.<br>123rf nuotr.
Pagrindinis patarimas – informaciją tikrinti pačiam. Kad ir per paieškos sistemą "google" – suvedus jūsų pasirinkto organizatoriaus pavadinimą, atsivers nemažai naudingos informacijos.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Aida Murauskaitė

Nov 18, 2014, 1:10 PM, atnaujinta Jan 21, 2018, 4:49 AM

Pagrindinis patarimas – informaciją tikrinti pačiam. Kad ir per paieškos sistemą „google“ – suvedus jūsų pasirinkto organizatoriaus pavadinimą, atsivers nemažai naudingos informacijos.

Turizmo rūmų prezidentė Žydrė Gavelienė pataria, į ką derėtų atkreipti dėmesį prieš mokant pinigus.

1.Kiek ilgai rinkoje veikia turizmo operatorius, kurio kelione susidomėjote. Laikas dažnai rodo, kad jų rizika pamatuota.

Anot Ž.Gavelienės, vos nuo praėjusio pavasario „Plius Travel“ ateidamas į rinką konkuravo nepagrįstai žemomis kainomis ir nesuvaldė pinigų srautų.

„Šiuo metu Lietuvoje veikiantys du kelionių užsakomaisiais reisais organizatoriai turi ilgametę patirtį ne vien Lietuvoje ir jie veiks dar ilgai“, – sakė Ž.Gavelienė.

Tie mažesni kelionių rengėjai, kurie specializuojasi rengdami išskirtines keliones, tarkim, į Afriką ar Aziją, naudojasi reguliariųjų skrydžių bendrovių paslaugomis, tad jų rizika mažesnė.

2.Į įmonės finansinę aplinką – jos finansinius, rezultatus, skolas. Tai galima rasti laisvai internetu prieinamose duomenų bazėse. Prasminga įvertinti ir tai, ar kelionių organizavimas yra pagrindinė ir vienintelė įmonės veikla.

3. Kiek kainuoja kelionė. Tuomet patikrinti, kiek kainuoja skrydis į šią šalį ir kiek viešbučiai. Jei siūlomo kelionės paketo kaina, tarkim, 5 kartus mažesnė, reikėtų suprasti, kad nemokamų pietų nebūna. O penkių valandų skrydis kad ir į Madeiros salą atsieina apie 1000 litų. Tad kelionės kaina 1499 litai vargiai yra pamatuota.

Jei įmonė vis dėlto pardavinėja kelialapį už mažesnę nei savikaina kainą, pagrįstai gali kilti įtarimų, kad ji tiesiog renka pinigus ir viskas baigsis taip, kaip jau minėtais atvejais.

4.Pasitarti su kelionių agentu.

„Tarp kelionių agentūrų nebuvo tiek bankrotų, kiek tarp organizatorių. O dažna veikia jau 20 metų“, – laiko argumentą pabrėžė Ž.Gavelienė.

VTD duomenimis, šiuo metu veikia apie 560 turizmo įmonių. Anot Ž.Gavelienės, apie pusę jų nevykdo aktyvios veiklos. Be to, įsigaliojantys griežtesni reikalavimai – pateikti informaciją apie įstatinį kapitalą, finansinius rezultatus, draudimo sumą – dar labiau praretins jų gretas.

„Pusšimtis kelionių agentūrų tikrai gerai atlieka savo darbą“, – sakė Ž.Gavelienė.

Norėdami komentuoti turite prisijungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.