Ieškote aprangos sportui? Pataupykite – nepirkite visko išsyk

Pastaraisiais metais sportine apranga ir sportui skirtu inventoriumi prekiaujančios parduotuvės sulaukia daugiau dėmesio – žmonės labiau domisi sportu ir dėl to šiam užsiėmimui išleidžia daugiau lėšų. Visų laikų lietuvių favoritą krepšinį į šalį stumia bėgiojimas, ledo ritulys, slidinėjimas, šiaurinis vaikščiojimas ir kitos sporto šakos.

Atsirado mada derinti sportinę aprangą.<br>123rf nuotr.
Atsirado mada derinti sportinę aprangą.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Mar 20, 2015, 4:16 PM, atnaujinta Jan 8, 2018, 3:58 PM

Išparduotuvių centras „Parkas Outlet“ skaičiuoja, kad pernai sporto sektoriaus apyvarta augo daugiau nei 20 proc. Prekybos centro direktorė Vida Minkštimienė atkreipė dėmesį, jog Lietuvoje populiarėja ne tik tradicinės sporto šakos, bet apskritai keičiasi požiūris į aktyvų laisvalaikį – važinėjimui dviračiu, vaikščiojimui, bėgiojimui žmonės ieško ir specialios aprangos, aksesuarų.  

Vidutinis sporto prekių krepšelis, kurio didžiąją dalį sudaro sportinė avalynė, išparduotuvių centre yra apie 50-60 eurų. Tačiau būna, kai klientai vieno apsipirkimo metu išleidžia ir 300 eurų. Suprantama, žiemą daugiau perkama striukių, slidinėjimo kostiumų, slidžių, ledo ritulio inventoriaus. Pavyzdžiui, slidinėjimui skirtas komplektas gali kainuoti ir 300, ir 1,2 tūkst. eurų. Visos šios prekės daug brangesnės nei reikalingos vasaros sezonui, kai užtenka lengvos aprangos ir sportinių batelių.

Brangiausi – sportiniai krepšiai ir rakečių dėklai

Jei pageidausite sporto aksesuarų, pasiruoškite sukrapštyti dar bent dešimtinę. Užsimojote įsigyti daugiau? Už sportui skirtus aksesuarus gali tekti pakloti ir kelis šimtus eurų.

Paprasčiausi aksesuarai – medžiaginiai galvos raiščiai, kepurės. Jų vidutinė kaina sukasi apie 15 eurų. Daugiau kainuoja sportiniai krepšiai, teniso rakečių dėklai. Šių prekių kaina gali siekti iki 50 eurų, tačiau viskas priklauso nuo prekės dydžio, talpumo, medžiagos, prekės ženklo. Daugiausiai kainuoja įvairūs technologiniai aksesuarai. Tačiau paprasčiausią žingsniamatį galima įsigyti ir už 60 eurų.

Neskubėkite išlaidauti

„Sportland“ įmonės vadovas Vladas Korsakovas tiems, kas nori taupyti ar dar tik „matuojasi“, kuri sporto šaka jiems labiausiai tiks, pataria: nebūtina pinigus leisti šiandien. Aprangą galima išsinuomoti, skolintis iš draugų. „Nerekomenduoju susipirkti viską iš karto. Reikia pirkti dalimis ir po ne daug“, – siūlo V.Korsakovas.

Prieš einant į parduotuvę pirkti sportinės aprangos ar inventoriaus, jo patarimu, reikėtų pasidomėti, ką pageidauja rasti parduotuvėje. Pasak V.Korsakovo, pirkėjai dažnai į parduotuvę ateina visiškai nieko nežinodami apie sporto šaką, kurią ruošiasi išmėginti. „Turime daug informacijos šaltinių, kur asmenys dalinasi savo patirtimi. Toks pokytis daugiausiai įvyko dėl informacijos prieinamumo – šiandien internete galima pamatyti, kaip vyksta naujausių batelių gamyba, kokios medžiagos naudojamos, perskaityti aukščiausio lygio sportininkų apžvalgas. Siūlau paskaityti praktiškus patarimus ir tik tada eiti į parduotuvę“, – sakė „Sportland“ įmonės vadovas.

Išparduotuvės „Hiatus“ operatoriaus Igno Valeikos teigimu, neretai į parduotuvę užsuka klientai, kurie anksčiau įsigiję dėvėtą ar ne tokią kokybišką aprangą ant Lietuvos kalnų, ryžtasi įsigyti brangesnius pirkinius.

Pradinukas ar fanatikas?

Sporto parduotuvių atstovai sporto mėgėjų tipus sudėliojo į keturias grupes.

Sporto pradinukai

Taip vadinami itin praktiški žmonės, kurie savo sporto aprangą, avalynę ir įrangą atsinaujina kas kelerius metus ir perka tik pačius reikalingiausius daiktus. Šiam tipui priklausantys žmonės nėra linkę daug investuoti, nes sportuoja nereguliariai arba tiesiog nekreipia dėmesio į sportinę aprangą. Dažniausiai – tai vyrai, kurie savo malonumui žaidžia krepšinį ar retsykiais nueina į sporto salę.

Vyrai į sporto aprangą žiūri šiek tiek konservatyviau nei moterys. Moterys, net ir tos, kurios sportu užsiima nereguliariai, dažniausiai vis tiek ieško stilingos aprangos.

Sporto fanatikai

Toli gražu ne visi lietuviai yra linkę taupyti sporto prekėms. Atvirkščiai, nemažai daliai tiek vyrų, tiek moterų sportas yra aistra, kuriai jie netaupo nei pinigų, nei laiko. Jie pirmieji išbando įvairias naujoves: nuo sportinių akinių, terminių drabužių iki specialių slidinėjimo lazdų.

Sporto fanatikai daugiau investuoja ne tik į sporto aprangą ar avalynę, bet ir į aksesuarus, kurių pardavimai tendencingai didėja. Skirtingai nuo mados sekėjų, sporto aistruoliai juos perka ne dėl įvaizdžio, bet pridėtinės vertės.

„Žmogui, kuris bėgioja tik sporto salėje arba kelis kartus per mėnesį, įvairūs aksesuarai nėra būtini, bet tam, kuris bėgioja tiek žiemą, tiek vasarą arba net atostogaudamas, aktualu turėti žingsniamatį ar neperšlampamą telefono dėklą. Tai nėra būtini dalykai, tačiau jie suteikia sportui visai kitokią kokybę“, – teigia V.Korsakovas.

Mados sekėjai

Sporto prekių parduotuvių atstovai teigia, kad pasitaiko ir išimčių, kai ką tik sportuoti pradėję žmonės susiperka naujausią aprangą, avalynę ir įrangą. Tokie žmonės yra perfekcionistai ir visko imasi atsiduodami 100 proc., todėl jiems natūralu, kad prieš pradedant sportuoti būtina perskaityti ir susipažinti su naujomis sportinių prekių technologijomis ir madomis.

„Pastebimos naujos spalvos, dizainas, technologiniai pokyčiai. Moterys yra būtent tos, kurios nebijo eksperimentuoti ir drąsiai „degina“ juodas sportines kelnes, pakeisdamos jas ryškiai margomis tamprėmis ar kitais sprendimais. Taip pat atsirado mada derinti sportinę aprangą: batelius su marškinėliais, marškinėlius su sportine liemenėle ir panašiai“, – pasakojo „Sport outlet“ mažmeninės prekybos direktorė Asta Milkintaitė.

„Audimo“ rinkodaros vadovė Asta Trapulionienė kaip vieną iš pirkėjų grupių, kuri drąsiau renkasi ir perka ryškią sportinę aprangą, išskiria jaunimą.

„Jauni žmonės drąsiai renkasi ryškių, neoninių spalvų kombinacijas, išskirtinius drabužių siluetus. Vyrams svarbiausi kriterijai yra drabužių charakteristika, techniniai sprendimai, funkcionalumas, o moterys, net ir sportuodamos, ieško stilingų ir elegantiškų drabužių“, – teigė A.Trapulionienė.

Sportinio stiliaus gerbėjai

Šiandien vis mažiau stebina ir kostiumuoti vyrai su sportiniais bateliais arba vietoj suknelės sportiniu megztiniu ir džinsais apsirengusios moterys.

„Žmonės vėl grįžta prie patogumo, funkcionalumo, todėl vis daugiau klientų renkasi sportinį stilių laisvalaikiu“, – vardino V.Korsakovas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.