Lietuvis dar 14 metų nesulaukusio paauglio tėvas, kad kažkas ne taip, suprato tik gavęs sąskaitą už mobilųjį ryšį. Patikrinęs išsamią ataskaitą vyras išsiaiškino, kad jo nepilnametė atžala susimokėjo kelias dešimtis eurų už viename interneto puslapyje teikiamas elektronines paslaugas.
Vaikas žaidė internetinį žaidimą, kuriame buvo galima pirkti priedus sukurtam personažui. Paauglys tam reikalui nutarė pasinaudoti tėvo telefonu ir iš jo išsiuntė žinutes, kuriomis ir sumokėjo.
Ką tėvas pasakė vaikui po to, vartotojų teisių gynėjai – Europos vartotojų centras Lietuvoje – nesidomėjo. Tačiau toliau istorija klostėsi šitaip: vyras kreipėsi į interneto svetainę administruojantį paslaugos teikėją, kurio buveinė yra Prancūzijoje. Skunde lietuvis išreiškė susirūpinimą, kad paslaugos teikėjas teikia mokamas paslaugas ir priima atsiskaitymus nesaugiu būdu, kuriuo pasinaudoti gali nepilnamečiai nesuprasdami sudarytos sutarties pobūdžio bei turinio.
Paslaugos teikėjas vartotojui neatsakė, todėl jis kreipėsi pagalbos į Europos vartotojų centrą Lietuvoje, o šis savo ruožtu į kolegas Prancūzijoje. Tuomet paslaugos teikėjas sutiko grąžinti už žaidimą sumokėtus pinigus.
„Vartotojas nepatingėjo ginti savo teises bei surinkęs skundą pagrindžiančius dokumentus kreipėsi pagalbos į Europos vartotojų centrą“, – vartotoją gyrė EVC Lietuvoje teisininkė Rasa Kneižytė.
Ji patarė tėvams mokėjimo priemones laikyti mažamečiams neprieinamose vietose, taip pat nepalikti prisijungimo slaptažodžių kompiuteriuose ir mobiliuose įrenginiuose.
„Pasistenkite kuo anksčiau supažindinti vaikus su pinigais bei paaiškinti kokias prekes ar paslaugas jie gali pirkti, o kokių nederėtų“, – mokė R.Kneižytė.