Užrašas ant pašto dėžutės: „Nemeskite čia reklamos“

Reklaminiai lapeliai, primenantys loterijos bilietus, papiktino vilnietį. Juos vyras rado savo pašto dėžutėje. Jis net nesumojo, kad tai smulkiųjų kreditų įmonė. Vilnietis, pažvelgęs į pavadinimą, buvo tikras, kad ji susijusi su dantų priežiūros priemonėmis ar odontologija.

Reklamos įstatymo 24 straipsnyje nustatyta, kad už šių reikalavimų nesilaikymą reklaminės veiklos subjektams gali būti skiriama bauda nuo 289 iki 8688 eurų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Reklamos įstatymo 24 straipsnyje nustatyta, kad už šių reikalavimų nesilaikymą reklaminės veiklos subjektams gali būti skiriama bauda nuo 289 iki 8688 eurų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Aida Murauskaitė

Apr 14, 2015, 12:32 PM, atnaujinta Jan 6, 2018, 9:03 PM

Du lapeliai, ant kurių parašyta, kad nutrynus apsauginį sluoksnį galima laimėti. Tai vieną rytą pašto dėžutėje rado vilnietis Šarūnas.

„Ką laimėti? Nutrynęs tą sluoksnį galėjau perskaityti tik pasiūlymą pasiskolinti pinigų. Manau, kad aiškiai reikėtų parašyti, ką galėčiau laimėti. O ir įmonės pavadinimas „Provident“ man labiau su dantimis, o ne paskolomis asocijuojasi“, – piktinosi vyras.

Jis tikras, kad šitaip pažeidžiamas reklamą reglamentuojantis įstatymas.

Vartotojų teisių gynėjai reklamos pažeidimų šitoje situacijoje neįžvelgia. Tačiau jie primena: jei nenori gauti reklamos, ant pašto dėžutės aiškiai užrašyk, kad čia nebūtų metami tokio pobūdžio lankstinukai ar bukletai.

Kaip paaiškino Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Nesąžiningos komercinės veiklos ir reklamos skyriaus vedėja Milda Deimantė, pateiktu „Provident“ siūlomų paslaugų atveju, nutrynus apsauginį sluoksnį, pateikiama konkreti informacija apie siūlomą paslaugą. Taip pat vartotojams nurodyta, koks subjektas šią paslaugą siūlo.

„Be to, vartotojas nepatyrė jokių finansinių išlaidų, įsigydamas šią reklamą (t.y. nepirko reklaminės skrajutės, manydamas, kad tai loterijos bilietas), todėl nustatyti Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo pažeidimą nėra pagrindo“, – sakė M.Deimantė.

Specialistė priminė, kad draudžiama tiesiogiai teikti reklamą konkrečiam asmeniui, jeigu yra aiškiai išreikštas šio asmens nesutikimas.

„Vartotojai, nepageidaujantys gauti reklaminių skrajučių į savo pašto dėžutes, turėtų pritvirtinti užrašą, jog tokios reklamos gauti nepageidauja. Jeigu reklamą teikiantys subjektai į nurodytą užrašą neatsižvelgia, tokiu atveju vartotojai gali kreiptis į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą“, – sakė M.Deimantė.

Reklamos įstatymo 24 straipsnyje nustatyta, kad už šių reikalavimų nesilaikymą reklaminės veiklos subjektams gali būti skiriama bauda nuo 289 iki 8688 eurų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.