Du lapeliai, ant kurių parašyta, kad nutrynus apsauginį sluoksnį galima laimėti. Tai vieną rytą pašto dėžutėje rado vilnietis Šarūnas.
„Ką laimėti? Nutrynęs tą sluoksnį galėjau perskaityti tik pasiūlymą pasiskolinti pinigų. Manau, kad aiškiai reikėtų parašyti, ką galėčiau laimėti. O ir įmonės pavadinimas „Provident“ man labiau su dantimis, o ne paskolomis asocijuojasi“, – piktinosi vyras.
Jis tikras, kad šitaip pažeidžiamas reklamą reglamentuojantis įstatymas.
Vartotojų teisių gynėjai reklamos pažeidimų šitoje situacijoje neįžvelgia. Tačiau jie primena: jei nenori gauti reklamos, ant pašto dėžutės aiškiai užrašyk, kad čia nebūtų metami tokio pobūdžio lankstinukai ar bukletai.
Kaip paaiškino Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Nesąžiningos komercinės veiklos ir reklamos skyriaus vedėja Milda Deimantė, pateiktu „Provident“ siūlomų paslaugų atveju, nutrynus apsauginį sluoksnį, pateikiama konkreti informacija apie siūlomą paslaugą. Taip pat vartotojams nurodyta, koks subjektas šią paslaugą siūlo.
„Be to, vartotojas nepatyrė jokių finansinių išlaidų, įsigydamas šią reklamą (t.y. nepirko reklaminės skrajutės, manydamas, kad tai loterijos bilietas), todėl nustatyti Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo pažeidimą nėra pagrindo“, – sakė M.Deimantė.
Specialistė priminė, kad draudžiama tiesiogiai teikti reklamą konkrečiam asmeniui, jeigu yra aiškiai išreikštas šio asmens nesutikimas.
„Vartotojai, nepageidaujantys gauti reklaminių skrajučių į savo pašto dėžutes, turėtų pritvirtinti užrašą, jog tokios reklamos gauti nepageidauja. Jeigu reklamą teikiantys subjektai į nurodytą užrašą neatsižvelgia, tokiu atveju vartotojai gali kreiptis į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą“, – sakė M.Deimantė.
Reklamos įstatymo 24 straipsnyje nustatyta, kad už šių reikalavimų nesilaikymą reklaminės veiklos subjektams gali būti skiriama bauda nuo 289 iki 8688 eurų.