Porai apkarto ir brangus pirkinys, ir laimėta kelionė į Veneciją

Skundų dėl tokios kelionės apstu ir internete. „Nuvežė ne į Veneciją, o į kažkokį kaimą.“ „Brangiai sumokėjome už ekskursijas.“ „Sakė, kad laimėjome kelionę, o už viską reikėjo mokėti, ir dar brangiai.“ Taip vienas po kito kartojo „laimėtojai“.

Bendrovės „Eastcon“ klientai iki šiol kraupsta nuo kelionės į Veneciją.<br>„123rf.com“ asociatyvioji nuotr.
Bendrovės „Eastcon“ klientai iki šiol kraupsta nuo kelionės į Veneciją.<br>„123rf.com“ asociatyvioji nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Aida Murauskaitė („Lietuvos rytas“)

Oct 23, 2015, 5:00 AM, atnaujinta Oct 8, 2017, 10:15 AM

Skundų dėl tokios kelionės apstu ir internete. „Nuvežė ne į Veneciją, o į kažkokį kaimą.“ „Brangiai sumokėjome už ekskursijas.“ „Sakė, kad laimėjome kelionę, o už viską reikėjo mokėti, ir dar brangiai.“ Taip vienas po kito kartojo „laimėtojai“.

Teko įsigyti bilietus

„Kai gavome pranešimą iš „Eastcon“ apie laimėtą kelionę į Veneciją, su vyru nutarėme vykti. Tačiau kirbėjo mintis, kad nieko nemokama nebūna. O vėliau tai pasitvirtino su kaupu“, – pasakojo vilnietė Jolita J.

Kartu su kvietimu keliauti atėjo ir skrajutė, kurioje surašytas kelionės planas: saulėlydis Venecijoje, meilės miestas Verona, Murano sala, ekskursija ir kitos pramogos. Kelionės, į kurią savo klientus pakvietė „Eastcon“, organizatorė – įmonė „BonusFly“.

Į kainą įėjo kelionė autobusu iš Vilniaus į Veneciją ir atgal, 3 naktys viešbutyje Venecijoje, Trevizo srityje, pasveikinimo kokteilis ir lietuviškai kalbančio gido paslaugos.

Tiesa, apsidžiaugę sutuoktiniai sulaukė žinios: laimėtojų grupė vykti iki Italijos autobusu nesusirinko. Galima skristi lėktuvu, tačiau už tai kiekvienam teks susimokėti 99 eurus. Pridėjus Italijos turizmo mokesčius ir vakarienių kainą, išvyka dviem jau kainavo 500 eurų.

„Vis dėlto nutarėme, kad Venecija to verta, juolab pagal programą tiek daug turėjome pamatyti“, – sakė Jolita J.

Nuvežė ne į Veneciją

Kad nemokamas sūris tik pelėkautuose, ji su vyru suprato, kai orlaivis, skridęs užsakomuoju reisu, pilnas lietuvių, nusileido Trevize.

Užsakytas autobusas pasuko ne į Venecijos pusę. Kad apraše prie viešbučio Venecijoje yra prierašas „Trevizo srityje“, Jolita J., kaip ir kiti bendrakeleiviai, prieš išvyką nekreipė dėmesio.

Paaiškėjo, kad nuo viešbučio Lido di Jezolo miestelyje iki Venecijos – kelios dešimtys kilometrų. Iš ten iki išsvajoto miesto reikia ir važiuoti, ir plaukti daugiau nei valandą.

„Mums sakė, kad viešbutis bus trijų žvaigždučių, bet šis nevertas net vienos – duše vanduo kliokia grindimis ir teka į kambarį. Papildomai užsisakėme vakarienę, kuri prasideda 20 valandą, bet atėjus penkiolika minučių vėliau nebebuvo salotų“, – apie nesklandumus pasakojo moteris.

Tačiau tai buvo tik smulkmenos, palyginti su tuo, kas paaiškėjo vėliau.

Išlaidų neplanavo

Jolita J., jos vyras ir dauguma bendrakeleivių manė, jog laimėta kelionė reiškia, kad papildomų išlaidų neteks patirti. Jau nuvykus buvo pranešta, kad visos ekskursijos mokamos.

„Galėjome rinktis: vykti į jas už 249 eurus vienam žmogui arba likti miestelyje. Tačiau ką jame veikti?“ – kalbėjo Jolita J.

Juodu su vyru nutarė važiuoti. Gidė pritaikė nuolaidą antram žmogui, todėl sutuoktiniai sumokėjo 398 eurus.

„Tačiau buvo ir likusiųjų viešbutyje kelias dienas laukti skrydžio atgal, nes niekas neplanavo tokių išlaidų“, – sakė vilnietė.

Tiesa, išties lankstinuke, kurį gavo iš „Eastcon“, kelionių organizatorius „BonusFLy“ nurodęs, kad ekskursijos į paketo kainą neįskaičiuotos.

Nuvylė ir pirkinys

Kai grįžusi namo moteris nuskubėjo į „Eastcon“, ten išgirdo, kad viską klientė turėjo išsiaiškinti pati – paklausti kelionių organizatoriaus.

Jolita J. pasakojo, kad tai antras kartas, kai „Eastcon“ nuvylė. Mat kai kadaise įsigijo be proto brangią lyginimo lentą, jau teko kreiptis dėl jos magnetinio užvalkalo taisymo.

„Jie taisė užvalkalą kelis mėnesius, kol baigėsi garantija. Negana to, paaiškėjo, kad paieškojus tą lentą buvo galima įsigyti kelis kartus pigiau.

Tada sakiau, kad daugiau niekada nieko iš šios įmonės nebepirksiu“, – kalbėjo nusivylusi klientė.

Ne kelionė, o tik pasiūlymas

Su Jolitos J. pretenzijomis „Eastcon“ direktoriaus asistentė U.Butkutė nesutiko. Ji neigė, kad buvę klientai laimėjo dovanų kelionę.

„Mes dovanojome savo klientams ne kelionę, o ypatingą pasiūlymą“, – paaiškino „Eastcon“ direktoriaus asistentė.

Pasak jos, nuo pat birželio, kai jie bendradarbiauja su kelionių rengėjais, išvykomis į Veneciją susidomėjo daug klientų. „Anšlagas. Nutarėme juos ne vežti autobusu, bet skraidinti“, – aiškino U.Butkutė.

Pasak jos, apie tai, kad ekskursijos mokamos, buvo juodu ant balto surašyta galutinio kelionės patvirtinimo dokumente.

U.Butkutė pati buvo ir Venecijoje, ir Lido di Jezolo miestelyje, tad patikino, kad autobusu tenka važiuoti vos 10 minučių, o paskui dar pusvalandį plaukti, tiesa, ne paprastu laiveliu, o užsakyta jachta.

Aibė skundų privertė pradėti tyrimą

Milda Deimantė

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Nesąžiningos komercinės veiklos ir reklamos skyriaus vedėja

„Tarnyba jau gavo vartotojų skundų dėl „Eastcon AG LT“ dovanojamų kelionių, taip pat ir dėl kelionės į Veneciją. Pradėtas tyrimas dėl galimo Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo pažeidimo, o byla bus svarstoma lapkritį.

Komercinė veikla laikoma nesąžininga, jei ji neatitinka profesinio atidumo reikalavimų ir iš esmės iškreipia arba gali iš esmės iškreipti vidutinio (pakankamai informuoto, protingai atidaus ir apdairaus) vartotojo ekonominį elgesį siūlomo produkto atžvilgiu.

Įstatyme taip pat nustatyti konkretūs draudžiami nesąžiningos komercinės veiklos atvejai. Pavyzdžiui, nesąžiningu laikomas apgaulingo įspūdžio sudarymas, kad vartotojas jau gavo, gaus arba atlikęs nustatytą veiksmą gaus dovanų arba kitokios lygiavertės naudos, kai iš tiesų nėra jokios dovanos ar kitokios lygiavertės naudos, arba vartotojas gali reikalauti dovanų ar kitokios lygiavertės naudos tik sumokėjęs pinigų arba patyręs išlaidų.

Už tokius pažeidimus juridiniams asmenims gali būti skiriamos ekonominės sankcijos (bauda nuo 289 iki 8688 eurų, o esant sunkinančių aplinkybių – iki 34 754 eurų).“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.