Parduotuvėje aukojate vargstantiems – remiate ir verslininkus

Vos per kelias valandas iškyla sauskelnių stirta ar prisipildo knygoms skirta dėžė. Prieš Kalėdas žmonės noriai atveria pinigines labdarai. O jos rinkėjus įsileidę prekybininkai irgi pelnosi.

Pinigines labdarai pasirengusių atverti klientų parduotuvėse laukia pasirinkimas – galima nupirkti net kačių ėdalo.<br>D.Umbraso nuotr.
Pinigines labdarai pasirengusių atverti klientų parduotuvėse laukia pasirinkimas – galima nupirkti net kačių ėdalo.<br>D.Umbraso nuotr.
Pirkėjai raginami pirkti ir aukoti ir knygas, ir neįgalių vaikų gaminius.
Pirkėjai raginami pirkti ir aukoti ir knygas, ir neįgalių vaikų gaminius.
Daugiau nuotraukų (3)

Aida Murauskaitė („Lietuvos rytas“)

Dec 12, 2015, 9:14 AM, atnaujinta Sep 29, 2017, 9:48 PM

Kone kiekviename bent kiek didesniame prekybos centre pastaruoju metu apstu nemažų dėžių, dažniausiai pastatytų ties kasomis. Artėjant šventėms žmonės raginami aukoti įvairių prekių, skirtų ir vaikams, ir naminiams gyvūnėliams.

Prekybininkai mielai įsileidžia labdaros rinkėjus – juk pirkėjai čia pat šluoja jų prašomas prekes ir didina apyvartą.

Tūkstančiai sauskelnių

„Labdaros organizacijų prašymų gauname labai daug. Nelengva apsispręsti ir atsirinkti, prie kurių akcijų galime prisidėti“, – pasakojo sostinėje įsikūrusios parduotuvės „Assorti“ direktorė Almena Dankienė.

Ji neslėpė, kad būtent dėl prašymų gausos labdaros organizacijoms gana sunku patekti į šio prekybos centro erdves.

Iš labdaros rinkėjų reikalaujama, kad jie prašytų ne tiesiog finansinės paramos, bet pasiūlytų kitokią formą.

Dabar „Assorti“ po savo stogu yra priėmusi Krizinio nėštumo centro atstovus – savanoriai dalija lankstinukus ir prašo aukoti sauskelnių.

„Jie ne tik palieka aukoms skirtą dėžę ir laukia rezultato, bet ir patys tai aktyviai skatina, tad ir akcijos rezultatas kur kas geresnis“, – aiškino A.Dankienė.

Antai pernai per tokią akciją buvo surinkta daugiau kaip 6500 vienetų sauskelnių, kurių užteko visus metus paremti besilaukiančias ir dėl ateities abejojančias būsimąsias mamas, kurios kreipiasi pagalbos į Krizinio nėštumo centrą.

Parduotuvės irgi pelnosi

Tame pačiame prekybos centre pardavinėjami „Algojimo“ labdaros ir paramos fondo neįgalių vaikų ir jų mamų gaminiai su ekologiškais linų sėmenimis.

Už juos gautos lėšos skiriamos negalią turinčių vaikų medicininėms ir reabilitacinėms paslaugoms apmokėti.

„Assorti“ savanoriškai vykdo ir gyvūnų paramos akciją – skatina pirkėjus aukoti gyvūnų ėdalo ir priežiūros priemonių, kurios bus dovanojamos gyvūnų globos namams „Naminukai“.

„Labdaros fondams suteikiame progą surinkti daugiau lėšų priimdami juos į savo parduotuves. O pirkėjams pasiūlome galimybę lankantis parduotuvėje drauge pagalvoti ir apie tuos, kuriems tikrai reikia pagalbos“, – aiškino A.Dankienė.

Tačiau parduotuvės vadovė pripažino, kad iš tokių akcijų naudos turi ir prekybininkai, – juk aukojamos prekės dažnai perkamos iš jų.

Į dėžes krinta knygos

„Maisto bankas“, „Gelbėkit vaikus“, „Knygų Kalėdos“ – aukoti šiems projektams prašoma prekybos centruose „Rimi“.

„Mes labiau linkę į ilgalaikį bendradarbiavimą su nevyriausybinėmis organizacijomis.

Antai „Maisto bankui“ jau pusantrų metų atiduodame paskutinę dieną galiojančius gaminius, taip pat turime parduotuvėse šios organizacijos dėžes, į kurias pirkėjai gali dėti maisto produktus“, – aiškino „Rimi“ atstovė Giedrė Bielskytė.

Parduotuvėse galima rasti ir dėžių, į kurias kviečiama aukoti knygų, – šitaip prisidedama prie akcijos „Knygų Kalėdos“. Paaukotos knygos keliaus į bibliotekas. Žinoma, jos dažniausiai perkamos čia pat, prekybos centruose.

Pasak G.Bielskytės, artėjant šventėms taip pat į savo parduotuves įsileidžiamos ir įvairios nevyriausybinės organizacijos, kurios kviečia žmones aukoti mainais už savo rankų darbo gaminius ar tiesiog dalija informaciją apie savo veiklą.

„Pirkėjams patinka įsigyti tokių rankų darbo gaminių.

Taip žmonės ir originaliomis dovanomis apsirūpina, ir dar, matyt, jaučiasi padarę gerą darbą – parėmę stokojančius“, – svarstė „Rimi“ atstovė.

Vienu metu – viena akcija

Šiek tiek kitokios strategijos laikosi prekybos tinklas „Maxima“. Jo parduotuvėse taip pat apstu galimybių ką nors paremti, bet stengiamasi, kad visos tokios akcijos nevyktų vienu metu.

„Pavasarį ir rudenį kvietėme aukoti neišnešiotų naujagimių asociacijai „Neišnešiotukas“ – surinkome daugiau kaip 24 tūkstančius eurų. Vasarą bendradarbiavome su paramos ir labdaros fondu „SOS vaikų kaimai“ – jam paaukota daugiau kaip 28 tūkstančiai eurų.

Šiuo metu prisidedame prie paramos ir labdaros fondo „Mamų unija“ akcijos „Reikia draugų“ ir kviečiame aukoti mažiesiems ligoniams“, – vardijo „Maximos“ tinklo atstovė Renata Saulytė.

Anot jos, prekybos tinklas ne tik suteikia plotą įvairiems paramos rinkėjams, bet ir pats dalija paramą.

2014 metais bendrovė „Maxima LT“ tam paskyrė beveik 430 tūkst. eurų.

Paramai skiriamų lėšų kasmet daugėja

Statistikos departamento duomenimis, 2012-aisiais Lietuvoje buvo suteikta 99,3 mln. eurų paramos, 2013-aisiais – 111,9 mln. eurų, 2014-aisiais – 116,1 mln. eurų.

Šią paramą teikė užsienio šalių juridiniai asmenys, Lietuvos juridiniai asmenys ir anoniminiai teikėjai bei fiziniai asmenys.

Didžiausią labdaros pyrago dalį sudarė Lietuvos juridinių asmenų parama. 2014-aisiais ji siekė 79 mln. eurų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.