Nors Lietuvos bankų asociacijos duomenimis, kodų kortelėmis naudojasi daugiau nei milijonas gyventojų, tai nėra geriausia saugumą užtikrinanti elektroninės bankininkystės priemonė.
Mažiau nei po mėnesio kodų kortelių turėtojams papildomą saugumo kodą, gautą SMS žinute, reikės įvesti pervedant didesnę nei 30 eurų sumą į sąskaitą kitame banke.
„Klientai, kurie šiuo metu turi kodų korteles, jas ir toliau turės, tačiau norint atlikti operacijas bankai įdiegė papildomas saugumo priemones – tai bus SMS žinutė“, – pasakojo Lietuvos banko Operacinės rizikos skyriaus vyriausiasis specialistas Modestas Sadauskas.
Nors bankai apie papildomą mokestį už SMS žinutes neužsimena, klientų atstovai neatmeta, kad vienaip ar kitaip gyventojams teks susimokėti, atsiskaitant už kitas bankų teikiamas paslaugas.
‚Bendrąja prasme, tai mes vis tiek už jas sumokėsime, tik galbūt ne tiesiogiai, o kitais būdais, tačiau mes ir dabar mokame už pervedimą apie 30–40 euro centų. Į tuos 30–40 euro centų įeina įvairios sudedamosios dalys“, – sakė Lietuvos bankų klientų asociacijos direktorius Rūtenis Paukštė.
Bankai siūlo ir kitas alternatyvas: kodų generatorius, mobiliuosius ar elektroninius parašus, kuriais galima užtikrinti saugumą, naudojantis elektronine bankininkyste.
Baltijos šalių bankai rengia bendrą internetinės bankininkystės projektą, kuris veiktų panašiai kaip mobilioji programėlė ir būtų alternatyva kodų kortelėms bei kitoms apsaugos priemonėms.
„Tai sprendimas turėtų būti, kaip ir siekiama, patogus klientui, kad nereikėtų papildomai kažkur eiti, kad būtų galima atsisiųsti programą, kad būtų nemokama ir pakankamai saugu, kad atitiktų kvalifikuoto parašo reikalavimus“, – vardijo Lietuvos bankų asociacijos vadovas Stasys Kropas.
Lietuvoje prie šio projekto dirba keturių bankų specialistai.
„Tikimės, kad tokia priemonė gali būti panaudota ne vien tik bankiniame sektoriuje, bet ir jungiantis prie įvairių valdžios institucijų, portalų, pavyzdžiui, „Sodros“, mokesčių inspekcijos. Bet kur, kur reikalingas asmens ar operacijos patvirtinimas“, – sakė M. Sadauskas.
Banko darbuotojai sako, kad patys klientams neskambins prašydami pateikti prisijungimo duomenų, kortelių PIN kodų, slaptažodžių ar kitos asmeninės informacijos – norėdami gauti SMS žinutę, žmonės patys turės duomenis pateikti internetinėje bankininkystėje.