Kaunas pakeitė tvarką – kitaip sems rinkliavą už lauko reklamą

Rinkliavos už lauko reklamą tvarka Kaune taps paprastesnė ir kur kas skaidresnė. Šį antradienį Kauno miesto taryba patvirtino naująją rinkliavos už laiko reklamą tvarką. Socialinės reklamos kiekiams mieste šis sprendimas didesnės įtakos neturės. Tuo tarpu rinkos kainomis reklamą lauko stenduose perkančiam verslui ji turėtų netgi atpigti.

M.Patašiaus nuotr.
M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Mar 15, 2016, 9:51 AM, atnaujinta Jun 1, 2017, 5:03 PM

„Iki šiol galiojanti rinkliavos už lauko reklamą sistema buvo ir tebėra labai sudėtinga ir neskaidri. Lauko stendų valdytojai rinkliavą už išorinę reklamą mokėdavo tik už tą laikotarpį, kuomet stenduose būdavo pakabinta komercinė reklama. Bet informaciją, kiek ir kokios reklamos yra stenduose, savivaldybei pateikdavo pačios įmonės kiekvieno mėnesio pabaigoje.

Stendų yra tiek daug, kad kontroliuoti ir patikrinti realus skaičius savivaldybei būdavo neįmanoma. Norime išskaidrinti šį procesą. Pakeitimų pagrindinis tikslas – skaidri, aiški ir visiems suprantama sistema“, – aiškino Kauno miesto savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Petrauskas.

Rinkliava už lauko stendus nuo šiol bus renkama visus metus, netaikant jokių išimčių. Skirtingose miesto vietose taikomi skirtingi rinkliavos tarifai, bet bendras kainų lygis šiek tiek sumažės.

„Todėl jei anksčiau bet kuri įmonė rinkliavą mokėdavo už, pavyzdžiui, 8 mėnesius per metus su didesniu tarifu, tai dabar mokės visus 12 mėnesių, bet su mažesniu tarifu, o bendrame rezultate sumokama suma liks panaši“, – teigė G. Petrauskas.

Socialinė reklama lauko stenduose iki šiol būdavo skelbiama tuose stenduose, kurie būdavo neužimti komercine reklama. Pasak G. Petrausko, priėmus šį sprendimą niekas iš esmės nepasikeis.

„Didžioji dalis lauko stendus valdančių įmonių deklaruoja esančios socialiai atsakingos. Tad priežasties, kodėl į komercine reklama neužimtus lauko stendus neturėtų patekti socialinė reklama, aš nematau“, – tvirtino savivaldybės administracijos vadovas.

Pagal naująją tvarką rinkliava kultūros vertybių vizualinės apsaugos zonose ir kitose saugomose teritorijose ir magistralinėse gatvėse atpigtų 31 procentu. Už 1 kv. m. reklamos ploto per metus reikėtų sumokėti 60 eurų vietoj iki šiol taikyto 87 eurų mokesčio. 116 eurų už 1 kv. m per metus rinkliava liks nepakitusi miesto centre įrengtiems reklamos stendams.

Kitose miesto vietose rinkliava nežymiai didinama nuo 29 iki 30 eurų už 1 kv. m reklamos ploto per metus. Nuo 8,7 iki 10 eurų už 1 kv. m per metus didėja ir privačiose valdose viešinama reklama. Itin maži reklamos stendai, kurių plotas neviršija 0,3 kv. m, toliau liks visiškai neapmokestinami.

„Administracinė našta mažės tiek ūkio subjektams, tiek savivaldybei, kadangi pareiškėjams nereikės teikti atskirų prašymų atsiradus komercinės reklamos užsakovui, savivaldybės administracijai – išduoti atskirų leidimų, kontroliuoti ir fiksuoti leidimų pabaigos terminus. Todėl visi procesai pagreitės“, – pabrėžė Kauno miesto savivaldybės Klientų aptarnavimo skyriaus vedėja Rasa Palevičienė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.