Į prekybos ir pramogų centrą – dėl jame įsikūrusių kavinių

Rinkdamiesi, kuriame prekybos ir pramogų centre apsilankyti, 40 proc. pirkėjų visų pirma atsižvelgia į jame įsikūrusių maitinimo vietų pasiūlą.

Pramogų centrai keičiasi iš vietų, kuriose apsiperkama, į vietas, kuriose valgoma bei kur leidžiamas laisvalaikis.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Pramogų centrai keičiasi iš vietų, kuriose apsiperkama, į vietas, kuriose valgoma bei kur leidžiamas laisvalaikis.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Apr 25, 2016, 3:13 PM, atnaujinta May 27, 2017, 5:10 PM

Trys penktadaliai (60 proc.) prekybos ir pramogų centrų lankytojų kiekvieną kartą į juos atvykdami užsuka ir į čia veikiančius restoranus, kavines ir beveik devyni iš dešimties (89 proc.) jose praleidžia daugiau nei 15 minučių. Šiuos duomenis atskleidė tarptautinis Europos prekybos centrų valdymo lyderės kompanijos ECE atliktas tyrimas, kuriame dalyvavo 2500 respondentų įvairiose Europos šalyse, taip pat – Lietuvoje.

„Stiprėjanti maisto kultūra – viena ryškiausių šio meto tendencijų tiek Lietuvoje, tiek visoje Europoje. Ji įtakoja tai, kaip ir kur gyventojai praleidžia laisvalaikį, kiek pajamų išleidžia maitinimuisi, galiausiai – kokią virtuvę, patiekalus renkasi pusryčiams, pietums ir vakarienei. Vis tik, nesitikėjome, jog atliekant tyrimą paaiškės, kad maitinimo vietų pasiūla yra vienas svarbiausių kriterijų renkantis, kuriame prekybos ir pramogų centre apsilankyti“, – sako ECE priklausančio prekybos ir pramogų centro „Ozas“ direktorė Inga Navickaitė.

Pasak jos, dėl jose įsikūrusių restoranų bei kavinių prekybos ir pramogų centrai keičiasi iš vietų, kuriose apsiperkama, į vietas, kuriose valgoma bei kur leidžiamas laisvalaikis. „Maisto kultūra vis dažniau tampa pagrindine patirtimi, kuria dalinamasi prekybos centruose, ir tai yra ryškiausias jų privalumas, lyginant su apsipirkimu internete“, – sako I. Navickaitė.

Apklausoje dalyvavusių respondentų įvairiose Europos šalyse buvo klausiama, kokioms maitinimo vietoms, įsikūrusioms prekybos ir pramogų centruose, jie teikia pirmenybę. Pirma vieta atiteko specializuotoms kavinėms – kavos namams: jiems pirmenybę teikia 44 visų respondentų. Azijos virtuvės restoranus kaip pirmą pasirinkimą įvardijo 37 proc., greito maisto kavines – 35 proc., sumuštinių barus – 27 proc., o Italijos virtuvės restoranus – 26 proc. apklaustųjų.

Apklausą atlikusiai ECE šiuo metu iš viso priklauso 196 prekybos centrai, kuriuose veikiančių maitinimo vietų lankytojų skaičius per dešimt metų, nuo 2004 iki 2014-ųjų, padvigubėjo.

Tuo pačiu išaugo restoranų ir kavinių užimamas plotas – nuo 5 proc. iki 10–12 proc. neseniai atidarytuose prekybos centruose. „Oze“ kavinės ir restoranai užima 6 proc. nuomojamo prekybos ir pramogų centro ploto – čia įsikūrę daugiau nei 20 restoranų ir kavinių. Tuo tarpu visuose ECE valdomuose prekybos centruose veikia 1500 maitinimo vietų, kurių plotas siekia nuo 10 kv. m iki daugiau nei 1000 kv. m arba vidutiniškai – 122 kv. m.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.