Dingstančios prekės su akcijomis – gudrybė ar paklausa?

Kartais kone visą akcijos laiką tuščios tam tikrų prekių lentynos veikiausiai nėra jokia prekybos tinklų gudrybė, sako rinkodaros specialistas Linas Šimonis. Pasak pašnekovo, tuščios nukainotų prekių lentynos gali pakenkti patiems prekybos tinklams. Prekybos tinklų atstovai akcijų planavimą vadina labai sudėtingu procesu ir tikina, kad kartais akcinės prekės sulaukia tokios sėkmės, kad lentynų jomis papildyti nepavyksta ir dėl to, kad jų nebegaunama iš tiekėjų.

Rinkodaros specialistas L. Šimonis įsitikinęs, kad viena dažniausių tuščių lentynų priežasčių – didesnė, nei planuota, akcijų sėkmė, o bandymas tokiu būdu gudrauti įmanomas, tačiau mažai tikėtinas.<br>T.Bauro nuotr.
Rinkodaros specialistas L. Šimonis įsitikinęs, kad viena dažniausių tuščių lentynų priežasčių – didesnė, nei planuota, akcijų sėkmė, o bandymas tokiu būdu gudrauti įmanomas, tačiau mažai tikėtinas.<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Vilija Andrulevičiūtė, LRT.lt

Sep 28, 2016, 10:45 AM, atnaujinta May 11, 2017, 9:24 PM

LRT.lt laišką parašė vilnietis Karolis, kuris stebėjosi tuščiomis erdvėmis prekių, kurioms taikomos akcijos, lentynose. Vyras pasakoja pastebėjęs, kad prekėmis lentynos nepapildomos keletą dienų, todėl įtaria, kad tai ne nukainotų prekių sėkmė, o kokia nors prekybos tinklo gudrybė.

„Užsukęs į arčiausiai namų esančią prekybos tinko „Maxima“ parduotuvę pastebiu, kad kai kurių prekių, kurioms taikomos akcijos, neįmanoma rasti visą akcijos laikotarpį. Žinoma, netikrinu nuo pat ryto kelissyk per dieną, tačiau užsukęs po darbo kiekvieną pavakarę pastebiu tas pačias tuščias lentynas“, – rašo Karolis.

Neseniai tokį reiškinį vyras teigia stebėjęs vyno lentynoje, nes jo mėgstamam vynui buvo taikoma nuolaida. Tačiau lentynoje nė butelio Karolis tikina neradęs tris ar keturias dienas. Pasak vyro, lentynoje buvo galima pastebėti ne vieną tokį tuščią plotą.

„Tačiau tai tikrai nėra vienintelės prekės, kurios dingsta per akcijas (galbūt ten taip ir neatsiradusios). Panašių reiškinių galima stebėti namų ūkio, kai kurių maisto produktų lentynose. Gal tiesiog prekybos tinklams neapsimoka pardavinėti tų prekių sumažintomis kainomis, tačiau pavilioja akcijomis pirkėjus, kad vis tiek kažką įsigytų?“ – laiške svarsto Karolis.

Norint gauti akcinių prekių, ragina nedelsti

Prekybos tinklo „Maxima“ Korporacinių reikalų departamento direktorius Rosvaldas Gorbačiovas teigia, kad besiruošdami akcijoms, prekybos tinklo darbuotojai visada stengiasi užsakyti reikiamą prekių kiekį, tačiau kai kurios akcijos būna populiaresnės, nei prognozuota.

„Tokiu atveju, jei yra galimybė, užsakome papildomą kiekį akcinių prekių. Suprantame, kad pirkėjas, neradęs akcinės prekės lentynose, gali nusivilti, todėl kviestume nelaukti paskutinės akcijos dienos, o norimą prekę įsigyti anksčiau“, – kalba R. Gorbačiovas.

Prekybos tinklo „Iki“ viešųjų ryšių vadovė Berta Čaikauskaitė pažymi, kad planuojant akcinių prekių kiekį vertinama daug veiksnių, tačiau visų prognozuoti neįmanoma.

„Yra faktorių, kurie gali smarkiai pakoreguoti rezultatą. Pavyzdžiui, suplanuota akcija ledams savaitgaliui, o oras staigiai atšyla ir trims dienoms numatytas kiekis nuperkamas per dieną. Į didžiąsias parduotuves prekės vežamos kasdien, tačiau į mažesnes – kelis kartus per savaitę ir kartais tiesiog fiziškai sunku atvežti papildomą kiekį akcijai, o kartais ir tiekėjas daugiau neturi tos prekės.

Taip pat įtakos turi ir konkurentų akcijos – jei akcijos sutampa, pardavimai būna gerokai mažesni. Būtent tam, kad apsidraustume nuo sunkiai prognozuojamų faktorių, mes visada rašome, kad akcijai skirtų prekių kiekis yra ribotas“, – aiškina B. Čaikauskaitė.

Pašnekovė pažymi, kad jei pirkėjas parduotuvėje neranda ieškomos prekės, jis neperka ir dar nusivilia parduotuve, todėl tuščios lentynos prekybininkams yra nenaudingos.

Savo ruožtu prekybos tinklo „Rimi“ viešųjų ryšių vadovė Giedrė Bielskytė sako, kad prekybos tinklas nėra pastebėjęs, jog visu kurios nors akcijos laikotarpiu prekės lentynoje apskritai nebūtų.

„Taip, pasitaiko, kad prekių lentynoje trūksta, kol jų atsivežame. Taip pat labai retai, bet būna, kad, paskelbus akciją, sutrinka tiekimas iš tiekėjo pusės. Tuomet visada informuojame pirkėjus, jeigu prekės nėra ar nebus“, – pasakoja G. Bielskytė.

Rinkodaros specialistas: tai vargiai tyčinis reiškinys

Rinkodaros specialistas L. Šimonis įsitikinęs, kad viena dažniausių tuščių lentynų priežasčių – didesnė, nei planuota, akcijų sėkmė, o bandymas tokiu būdu gudrauti įmanomas, tačiau mažai tikėtinas.

„Kad ir kaip kruopščiai akcijos planuojamos, jų sėkmė gali būti gerokai didesnė, nei planuota, ir prekės tikrai gali dingti. Tiekėjai tokiu atveju turi greitai pristatyti papildomai prekių ir, mano žiniomis, prekybos tinklai labai griežtai kontroliuoja tiekėjus, kad jie laiku pristatytų prekes. Tiekėjai, be abejo, nenori pardavinėti savo prekių sumažintomis kainomis, nes tai jiems yra nepelninga. Gali būti, kad jie sąmoningai negali pateikti reikiamo kiekio.

Tačiau prekybos tinklams tuščia lentyna – tikrai ne į naudą, todėl abejoju, kad jie galėtų sąmoningai palikti tuščias kai kurių akcinių prekių lentynas. Gal kartais vienas ar kitas taip padaro, tačiau nemanau, kad tai yra masinis ir specialiai sukuriamas reiškinys“, – kalba pašnekovas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.