Didžiosioms inovacijoms pasukus į technologijų ir ypač interneto sritį, bankininkams atsivėrė nauja niša – Silicio slėnis. Čia iškilus didžiajai daliai visame pasaulyje žinomų startuolių, Silicio slėnis tapo ir bankininkų prieglobsčiu.
Nenuostabu – tokios bendrovės kaip „Uber“, „Airbnb“ ir „Snapchat“, įsikūrusios San Franciske, šiemet labiausiai domino investuotojus ir viliojo didžiausia grąža.
Tiesa, bankininkystė technologijų parke gerokai skiriasi nuo įprasto finansininkų darbo.
Leidėjai ir patarėjai
„Slėnyje kompanijos ir verslininkai yra žvaigždės, o bankininkai – tik jų patarėjai“, – sakė „Deutche Bank“ internetinio investavimo vadovas Riazas Ladhabhoy'as.
„Žmonės nori pakeisti pasaulį. Tavo bankininkas gali tau padėti, tačiau jis nesukurs bepilotės vairavimo sistemos. Dėl to čia kiek kitokios nuotaikos“, – sakė jis.
Bankininkams tenka prie to priprasti – Niujorke finansininkai bei bankininkai karaliauja, o Silicio slėnyje jie dažnai lieka nuošalyje ir labiau atrodo kaip paprasti paslaugų teikėjai, o ne visatos valdovai.
Ir pats bankininkų darbas čia – kitoks. „Barclay's“ atstovas investicijoms į technologijas Kirkas Kaludis pasakojo, kad technologijų parkuose iš bankininkų tikimasi ne tik finansinių patarimų, bet ir gilesnio įsitraukimo.
„Paprastai iš bankininkų tikimasi, kad jie tiesiog priimtų sprendimus, vertindami skaičius. Bet čia įmonės nori jausti, kad tu juos supranti, suvoki kuo jie užsiima ir esi jų komandos dalis“, – pasakojo jis.
Tam, kad galėtum būti sėkmingu finansininku, turi nuolat vartoti savo klientų produktus, kad geriau juos suprastum ir žinotum, ko reikia augimo sėkmei pasiekti.
Vietoje kaklaraiščio – džinsai
Kai kurie bankininkai nueina dar toliau – jie rengiasi ir net elgiasi kaip startuolių kūrėjai. Silicio slėnio bankininkų susitikimuose sunkiai rasi finansininką su įprastu juodu kostiumu – dauguma jų dėvi džinsus. Kaklaraištis čia retenybė, net San Francisko miesto biuruose.
Daugumos firmų atstovai pripažįsta, kad kasdienė apranga padeda bendrauti su įmonių atstovais. Dauguma jaunųjų verslininkų paprastai būna įsitikinę, kad visi bankininkai nori vieno – kuo greičiau užbaigti sandorį.
Daugelis startuolių yra įsitikinę, kad bankininkai skuba labiau nei investuotojai. Tai priežastis, dėl kurios bankininkai taip stengiasi atsikratyti savo įprastinio įvaizdžio.
Kai esi bankininkas startuolių pasaulyje, kur didžiausius verslus valdo 23-ejų metų universiteto studentai, tu nenori būti vyrukas, į susitikimą atvažiuojantis su juoda mašina bei kostiumu.
Priartėjimas
Silicio slėnyje bankininkai kitaip bendrauja ne tik su klientais, bet ir pirkėjais.
„Goldman Sachs“ atstovas Nickas Giovannis savo darbą apibūdino taip: „Suprasti kažką naujo ir sugebėti tuo sudominti rinkas“.
Tam, kad galėtų to pasiekti, bankininkas praktiškai turi tapti kompanijos, kuriai dirba, dalimi, neapsiriboti tik formaliais susitikimais. „Būtina priartėti prie kompanijų, suprasti jų verslą, produktus, žmones bei kultūrą“, – sakė bankininkas.
Darbas nelengvas, bet ir rezultatai – džiuginantys. „Dirbti jau sukurtoje industrijoje nėra taip įdomu kaip srityje, kur bėgiai dar tik klojami, o traukinys jau važiuoja“, – kalbėjo N.Giovannis.