Bankininkų akibrokštas pribloškė moterį: „Atsisakysiu banko paslaugų“

Sakoma, kad senatvė – ne liga, tačiau kodėl sulaukus garbaus amžiaus tenka susidurti su tam tikrais keblumais ir situacijomis, kurios iškyla tada, kai senas žmogus tampa nebepajėgus savomis kojomis nueiti iki tam tikros institucijos ir susitvarkyti reikalų?

Sakoma, kad senatvė – ne liga, tačiau kodėl sulaukus garbaus amžiaus tenka susidurti su tam tikrais keblumais ir situacijomis, kurios iškyla tada, kai senas žmogus tampa nebepajėgus savomis kojomis nueiti iki tam tikros institucijos ir susitvarkyti iškilusias bėdas?<br>lrytas.lt nuotr.
Sakoma, kad senatvė – ne liga, tačiau kodėl sulaukus garbaus amžiaus tenka susidurti su tam tikrais keblumais ir situacijomis, kurios iškyla tada, kai senas žmogus tampa nebepajėgus savomis kojomis nueiti iki tam tikros institucijos ir susitvarkyti iškilusias bėdas?<br>lrytas.lt nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Feb 15, 2017, 4:48 PM, atnaujinta Apr 10, 2017, 12:45 AM

„Mano mamai – 93-eji. Ji jau sena ir sunkiai paeina, tai kaip dabar jai nuvykti į banką, kad užsisakytų naują kortelę?“, – „Swedbank“ banko sistemos tvarka piktinosi lrytas.lt skaitytoja Rasa.

Pati atvykti negali

Pasak Rasos, mama į asmeninę banko sąskaitą kiekvieną mėnesį gauna pensiją, kurią moteris mamos vardu nuima ir jai atiduoda, nes pati senolė to padaryti tiesiog negalėtų.

„Šiuo metu jai reikia pasikeisti kortelę ir užsisakyti senjoro paslaugų krepšelį, kad nuskaičiuojamas mėnesinis krepšelis būtų mažesnis, tačiau bankas teigia, kad mano mamai reikia pačiai atvykti į banką ir pasirašyti, kad kortelė būtų išduota, o planas – pakeistas“, – apie susiklosčiusią nemalonią situaciją „Swedbank“ banke pasakojo Rasa.

Turi seniūno įgaliojimą

Moteris teigė turinti ir seniūno pasirašytą įgaliojimą, leidžiantį padėti tvarkyti senyvos mamos dokumentus bei pensiją, tačiau bankui toks įgaliojimas pasirodė nieko vertas.

„Aš turiu įgaliojimą iš seniūno ir turėčiau pati sutvarkyti šį reikalą, tačiau bankas teigia, kad toks įgaliojimas netinka, reikia jį gauti iš notaro. Problema ta, kad ją reikia vežti ir iki notaro, o tai yra sunku. Vėliau dar reikėtų vežti tam, kad atsiimtų kortelę“, – kalbėjo Rasa.

Jei vis dėlto išeities neras, moteris teigė planuojanti išvis atsisakyti banko paslaugų.

„Planuoju atsisakyti banko paslaugų, o „Sodros“ prašysiu, kad pensiją neštų į namus, nes mama tiesiog neturi galimybių vykti nei į banką, nei pas notarą“, – sakė Rasa.

Problema – specifinė

„Swedbank“ atstovas spaudai Saulius Abraškevičius teigė apgailestaujantis dėl susiklosčiusios situacijos, tačiau pabrėžė, kad reikėtų skirti du dalykus.

„Apgailestaujame, jei klientė patyrė nepatogumų, tačiau ši situacija tikrai yra specifinė. Norime pabrėžti, kad kiekviena tokia kliento situacija sprendžiama individualiai, siekiant surasti patogiausią sprendimą klientui.

Taip pat svarbu pasakyti, kad bankas privalo laikytis maksimalių saugumo reikalavimų, siekdamas išvengti bet kokios sukčiavimo ar nesąžiningos veikos. Šioje istorijoje reikėtų atskirti du dalykus – tai senatvės pensijos išmokėjimas klientei patogiausiu būdu ir banko paslaugų užsakymas su notaro įgaliojimu“, – situaciją komentavo S.Abraškevičius.

Variantai – du

Anot jo, kalbant apie senatvės pensiją, geriausias variantas būtų apsvarstyti galimybę keisti pensijos gavimo būdą.

„Galima užsisakyti pensijos gavimo į namus paslaugą, kas šiuo atveju, kai klientei sudėtinga pačiai pasiekti bankomatą, matyt, būtų optimalus sprendimas. Kas mėnesį senatvės pensijos išmoka jai būtų pristatoma į namus“, – sakė specialistas.

Kitas galimas būdas – notaro patvirtintas leidimas.

„Pagal galiojančius įstatymus, seniūno patvirtintas įgaliojimas tinka atstovauti santykiuose tik su darbo užmokestį, pensijas, pašalpas, stipendijas mokančiomis įmonėmis, įstaigomis ar organizacijomis, nes bankas tokių išmokų klientei nemoka, o tik atlieka mokėjimo paslaugų teikėjo vaidmenį įskaitydamas lėšas į gavėjo sąskaitą.

Notariato įstatymas numato, kad notarai gali atvykti pas klientą į namus, kai tam yra svarbios priežastys, pavyzdžiui, liga, invalidumas ar panašūs atvejai. Turint notaro patvirtintą įgaliojimą, „Swedbank“ paslaugų planą galima užsakyti“, – teigė S.Abraškevičius.

Užburtas ratas?

Tačiau tada, pasak specialisto, iškyla klausimas, kaip klientei atiduoti banko mokėjimo kortelę?

„Banko padalinį jai pasiekti sudėtinga, ir jei ji, kaip sąskaitos savininkė, nesinaudoja interneto banko paslauga, jos vardu pagaminta banko kortelė paštu negali būti siunčiama į namus, nes ją aktyvuoti reikia interneto banke. Saugumo sumetimais atiduoti banko kortelės įgaliotam asmeniui taip pat nėra galimybės.

Norime pabrėžti, kad artimieji negali naudotis klientei išduota mokėjimo kortele. Tačiau kita vertus, turint notaro patvirtintą įgaliojimą įgaliotinio vardu galima užsisakyti mokėjimo kortelę, susietą su klientės sąskaita bei interneto banko paslauga, ir taip įgaliotas asmuo savo vardu galėtų atlikti operacijas“, – kaip išspręsti nemalonią situaciją aiškino specialistas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.