Žmonės gaudo akcijas, bet kartais ir be jų pirkiniai – pigesni

Prekybos tinklų konkurencija pirkėjams – tik į naudą. Kainų karas tęsiasi. Prekybininkai sugalvoja įvairių akcijų, kurių užduotis – išsaugoti pirkėjus, kad tik jie neperbėgtų pas konkurentus.

Žmonės akylai stebi ir „Lidl“, ir kitų prekybos tinklų kainas.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Žmonės akylai stebi ir „Lidl“, ir kitų prekybos tinklų kainas.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Žmonės akylai stebi ir „Lidl“, ir kitų prekybos tinklų kainas.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Žmonės akylai stebi ir „Lidl“, ir kitų prekybos tinklų kainas.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Kiek sumokėta už prekes? Kartais žmonės įtariai vertina net ir kasininkų darbą.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Kiek sumokėta už prekes? Kartais žmonės įtariai vertina net ir kasininkų darbą.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Žmonės akylai stebi ir „Lidl“, ir kitų prekybos tinklų kainas.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Žmonės akylai stebi ir „Lidl“, ir kitų prekybos tinklų kainas.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Maisto produktai, kuriuos žmonės perka gana dažnai.
Maisto produktai, kuriuos žmonės perka gana dažnai.
Kai kurių prekių kainos.
Kai kurių prekių kainos.
Kai kurių prekių kainos.
Kai kurių prekių kainos.
Kai kurių prekių kainos.
Kai kurių prekių kainos.
Egidijos P. nufotografuoti kasos čekiai.
Egidijos P. nufotografuoti kasos čekiai.
Prekės, paženklintos prekybos centrų firminiais ženklais, paprastai kainuoja nebrangiai.
Prekės, paženklintos prekybos centrų firminiais ženklais, paprastai kainuoja nebrangiai.
Daugiau nuotraukų (10)

Audrė Srėbalienė

Mar 24, 2017, 9:20 AM, atnaujinta Apr 7, 2017, 8:26 AM

Bet ir žmonės – ne pėsti. Patyrę pigių prekių medžiotojai žino (neretai tai būna laiko į valias turintys senjorai), kad, apsukus ratą – apėjus įvairias parduotuves, visada galima surasti pigiausią produktą.

Apskritai parduotuvėse jie jaučiasi lyg medžioklėje. Tokių atkaklių pirkėjų dėmesio neišblaško nei prekių lentynose išryškintos kainos, nei spalvingos pakuotės. Jie perka, skaičiuoja, palygina, saugo kasos čekius, peržiūri juos po mėnesio, po pusmečio. Ir dalinasi savo žygių po parduotuves patirtimi.

Perka ir skaičiuoja

Štai todėl kai kuriems žmonėms, laukusiems, kol Lietuvoje duris atvers „Lidl“, dabar labai rūpi palyginti šios parduotuvės maisto kainas, tarkim, su prekybos tinklo „Maxima“. Natūralu. Juk tai -  senas, gerai pirkėjams pažįstamas lietuviškas prekybos tinklas. O naujovės pačios savaime yra patrauklios.

Tad žmonėms ima niežėti delnus, jei tik aptinka ką nors įdomaus. Tad akyliems  pirkėjams nepraslydo pro akis ir prekybos tinklo „Maxima“ skelbiama akcija „Mažos kainos garantija“ . Jos sumanytojų teigimu, šiuo ženklu žymimos prekės, kurių niekur kitur pigiau nepavyks įsigyti. Ar tai tiesa?

„Nedirbu. Turiu laiko. Tad kovo 22-osios popietę nuvažiavau į sostinėje, Mindaugo gatvėje esantį „Maxima“ prekybos centrą. Man patinka ši parduotuvė – ir anksčiau joje apsipirkdavau.

Namuose jau išseko ir aliejaus atsargos, reikėjo ir kiaušinių, ir pieno produktų. Bet specialiai susikroviau į krepšį tik akcijos ženklu pažymėtas prekes“, – pasakojo 67 metų vilnietė Egidija P.

Taip jau susiklostė, kad tos pačios dienos vakarą ji su vyru nukako ir į „Lidl“ parduotuvę sostinės Rasų gatvėje.

„Pastarasis tinklas juk skelbia, jog siūlo geriausią kainos ir kokybės santykį.

Vyras norėjo nusipirkti mėsos, jis pirko dar ir visokių kruopų. O aš pasidairiau, kiek gi kainuoja tokios prekės, kokių pirkau „Maxima“ parduotuvėje. Mat esu kainų medžiotoja – man smalsu.

Kai kurių produktų, pavyzdžiui, varškės bei plieno, dar ir nusipirkau. Pamaniau – juk nedings, suvalgysime. Nes „Lidl“ parduotuvėje šios prekės kainavo pigiau“, – kalbėjo vilnietė.

Kas gi kasos čekiuose?

Pasak Egidijos P., dešimt vienetų rudo lukšto A klasės M svorio kategorijos kiaušinių „Maximoje“ kainavo 36 centais brangiau nei „Lidl“ parduotuvėje.

„Savo išvaizda prekės niekuo nesiskyrė. Tačiau „Maximoje“, kurioje šie kiaušiniai buvo pažymėti „Mažos kainos garantija“ akcijos ženklu, kainavo 1,35 euro, o „Lidl“ nesiekė euro.

Nustebino ir rafinuoto saulėgrąžų aliejaus kainų skirtumas. Vienodos – 1 litro talpos saulėgrąžų aliejus „Lidl“ buvo kone perpus pigesnis“, – sakė Egidija P.

Skirtingų tinklų parduotuvėse skyrėsi identiškos grietinės kainos. Abu produktai – 30 proc. riebumo, pakuotės talpa – 400 gramų, gamintojas – tas pats.

„Nors produktai – tokie patys, „Maxima“ ši grietinė kainuoja 1,12 euro, „Lidl“ – 0,89 euro“, – skaičius čekiuose palygino pašnekovė.

Jos teigimu, nors „Maxima“ 400 g grikių pakuotė pažymėta minėtos akcijos ženklu, „Lidl“ jų galima galima įsigyti maždaug 20 centų pigiau – už 0,79 euro.

10 euro centų „Lidl“ parduotuvėje kainavo ir liesos (0,5 proc.) varškės pakelis: 0,45 euro.

Skirtingi prekių ženklai – skirtingos kainos

Pasak bendrovės „Maxima LT“ komunikacijos vadovės Renatos Dantės, norint palyginti prekių kainas, reikėtų pasirinkti analogiškas prekes.

„Tačiau konkuruojančių tinklų parduotuvėse prekės yra skirtingos – tai, ką turi „Maxima“, nėra „Lidl“ tinkle ar atvirkščiai.

Jeigu prekių krepšelyje atsiduria būtent tam tinklui priklausančiu (privačiu) prekės ženklu paženklintos prekės, kainų skirtumas būna vienoks, jei tai gamintojų paženklintos prekės – kitoks, – sakė R.Dantė. – Kainų skirtumas atsiranda būtent todėl, kad palyginti bandoma skirtingus gaminius“.

„Pienas, varškė, kruopos – tai universalūs produktai, kurių reikia visiems ir kasdien, –   sakė  Egidija P. – Ir manoji, ir kitos šeimos, ko gero, jiems daugiausia išleidžia pinigų. Ar tikrai nuoroda į akciją, garantuojančią, kad tai – prekė, kurios kaina yra mažiausia, nėra klaidinanti?“

Anot R. Dantės, akcija „Mažos kainos garantija“ reiškia tai, kad perkamiausius Lietuvoje esančių gamintojų produktus pirkėjai „Maxima“ parduotuvėse gali nusipirkti už mažiausią kainą iš visų keturių didžiųjų prekybos tinklų. O pirkdamas „Maxima“ privataus prekės ženklo produktus sumokėtų dar mažiau.

„Pavyzdžiui, pirkdamas analogiškas prekes – pieną, varškę, aliejų „Maxima“ parduotuvėse, pažymėtas „Optima“ ženklu, pirkėjas sumokėtų dar pigiau, nei kituose tinkluose – jų ženklo gaminius“, – svarstė R.Dantė.

Nuo akcijų – prie komunikacijos

„Laikomės santūrios pozicijos ir nesiimame komentuoti visos mažmeninės prekybos situacijos arba konkurentų veiksmų – galime kalbėti tik už save.

 “Lidl“ siūlo geriausią kainos ir kokybės santykį Lietuvos rinkoje, – sakė bendrovės „Lidl Lietuva“ korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamento vadovė Agnė Gaižauskienė. – Sprendimą, kuria prekybos įmone pasitikėti, priima pirkėjai. Neabejojame, kad, vykstant konkurencijai, laimi būtent jie.“

Jos teigimu, šiuo metu „Lidl“ prekybos tinklas vykdo komunikacijos kampaniją „Viena šalis, viena kaina“. Tai nėra reklaminė akcija. Visose „Lidl“ parduotuvėse visoje Lietuvoje tų pačių prekių kainos buvo ir yra vienodos. Tai – pranašumas, kuri vertina mūsų pirkėjai“.

Kad ir ką sakytų prekybos tinklų atstovai, skaičiai kalba patys už save. Taigi kuo vadovautis apsiperkant – prekių ženklų pavadinimais, kaina ar kitais dalykais, paliekama spręsti pirkėjams.  

Pastebėjote akį rėžiančius kainų skirtumus? Fiksuokite ir praneškite mums el. p. bendraukime@lrytas.lt.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.