Minga Thuy norėjo atsidaryti sąskaitą „Swedbank“ banke. „Sąskaita reikalinga, kad ji galėtų gauti darbo užmokestį į sąskaitą banke“, – pasakojo vyras, kuris ir kreipėsi į redakciją.
Vyras nustebo, kai už paslaugą – banko sąskaitos atidarymą – vietnamietė turėjo sumokėti tikrai nemenką sumą – 200 eurų.
„Turiu begalę retorinių klausimų apie mūsų svetingumą ir panašiai, bet aktualiausias klausimas ar tai buvo teisingas mokestis? Jeigu taip, tai kodėl jis toks didelis?“, – klausė A.Damulis.
„Swedbank“ atstovas Saulius Abraškevičius aiškino, kad, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Mokėjimų įstatymu, vartotojams, teisėtai gyvenantiems Lietuvos Respublikoje ar kitoje Europos Sąjungos ar Europos Ekonominės erdvės valstybėje, taikomos vienodos sąskaitos atidarymo sąlygos.
Tai yra, tokiems asmenims, nesvarbu, kurios šalies piliečiais jie būtų, sąskaitos atidarymas yra nemokamas.
„Jei Vietnamo pilietė bankui būtų pateikusi leidimą gyventi Lietuvos Respublikoje ar kitoje Europos Sąjungos ar Europos Ekonominės erdvės valstybėje narėje, jai sąskaita būtų atidaryta nemokamai“, – tikino S.Abraškevičius.
Anot jo, kitiems asmenims už sąskaitos atidarymą „Swedbank“ yra taikomas 200 Eur mokestis. Mokesčio dydis yra pagrįstas konkrečiomis dokumentų apdorojimo ir darbuotojų darbo sąnaudomis.
„Visų pirma, bankas turi identifikuoti užsienio šalies pilietį, atlikti dokumentų patikras. Bankai tokių klientų atžvilgiu vykdo sustiprintą stebėseną, turi užtikrinti tarptautinių sankcijų įgyvendinimą, pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos bei principo „Pažink savo klientą“ reikalavimus“, – kalbėjo banko atstovas.