Tylomis pritaikytas naujas mokestis – šįsyk už elektronines sąskaitas

Lietuvos bankui įvedus mokėjimo sąskaitų paslaugų krepšelių kainodaros naujoves, lietuviai džiaugėsi mažesnėmis bankų paslaugų kainomis, tačiau panašu, kad susimokėti dabar gali tekti kitoje vietoje. Ta pati suknelė, tik kita mergelė? 

E.sąskaitos paslauga skirta tiems, kuriems patogu, kad e.sąskaita už vienas ar kitas paslaugas būtų pateikiama tiesiai į e.bankininkystę, o sąskaitą būtų galima apmokėti automatiškai.<br>123rf nuotr.
E.sąskaitos paslauga skirta tiems, kuriems patogu, kad e.sąskaita už vienas ar kitas paslaugas būtų pateikiama tiesiai į e.bankininkystę, o sąskaitą būtų galima apmokėti automatiškai.<br>123rf nuotr.
Į lrytas.lt redakciją kreipėsi skaitytojas Tomas A., teigiantis, kad vienas didžiausių Lietuvos telefono operatorių „Bitė Lietuva“ sugalvojo naują mokestį, kuris mokamas už elektroninės sąskaitos paslaugą.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Į lrytas.lt redakciją kreipėsi skaitytojas Tomas A., teigiantis, kad vienas didžiausių Lietuvos telefono operatorių „Bitė Lietuva“ sugalvojo naują mokestį, kuris mokamas už elektroninės sąskaitos paslaugą.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Pasak skaitytojo Tomo, žmonės e.sąskaita naudojasi tam, kad nereikėtų kiekvieną mėnesį vargti ir vis iš naujo skaityti atsiųstų sąskaitų.<br>Skaitytojo nuotr.
Pasak skaitytojo Tomo, žmonės e.sąskaita naudojasi tam, kad nereikėtų kiekvieną mėnesį vargti ir vis iš naujo skaityti atsiųstų sąskaitų.<br>Skaitytojo nuotr.
„Bitės“ korporatyvinių reikalų ir ryšių su visuomene vadovės Žanos Jakevičienės teigimu, klientai apie mokėjimų pokyčius informuoti buvo.<br>Skaitytojo nuotr.
„Bitės“ korporatyvinių reikalų ir ryšių su visuomene vadovės Žanos Jakevičienės teigimu, klientai apie mokėjimų pokyčius informuoti buvo.<br>Skaitytojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Apr 8, 2017, 9:15 AM, atnaujinta Apr 14, 2017, 12:48 AM

Į lrytas.lt redakciją kreipėsi skaitytojas Tomas A., teigiantis, kad vienas didžiausių Lietuvos telefono operatorių – „Bitė Lietuva“ sugalvojo naują mokestį, kuris mokamas už elektroninės sąskaitos paslaugą.

Siekia pasipinigauti?

E.sąskaitos paslauga skirta tiems, kuriems patogu, kad e.sąskaita už vienas ar kitas paslaugas būtų pateikiama tiesiai į e.bankininkystę, o sąskaitą būtų galima apmokėti automatiškai.

„Bitė Lietuva“ tyliai pradėjo taikyti klientams naują mokestį. Pasiteiravus „Bitės“ nuo kada čia toks mokestis taikomas ir kodėl nebuvau įspėtas, konsultantas paminėjo, kad apie mokestį buvo rašyta 2016 metų lapkričio ir gruodžio sąskaitose.

Ilgokai užtrukau, kol suradau kur. Manau, nedaug žmonių skaito visą sąskaitoje esantį tekstą, o ypač, reklaminį, po kurio, pasirodo, yra ir „svarbi“ informacija“, – atsiųstame laiške rašė pasipiktinęs šio operatoriaus klientas Tomas.

Pasak jo, žmonės e.sąskaita naudojasi tam, kad nereikėtų kiekvieną mėnesį vargti ir vis iš naujo skaityti atsiųstų sąskaitų.

„Norisi pasitikėti verslu, kad jie apskaičiuoja sąskaitas teisingai ir taip leidžia nuo jos automatiškai nuskaičiuoti pinigus. O čia, manau, bandymas tyliai pasipinigauti. Gal yra ir daugiau tokių įmonių ir jei tuo pasinaudos dauguma įmonių, tai prie ko grįšime?“, – klausė skaitytojas.

Vyras sako: jei tai nesiliaus, jis bus priverstas grįžti prie rankinio sąskaitų apmokėjimo, kad visos sąskaitos išties būtų apmokamos daugiau neišleidžiant nė cento.

„Bitė“: „Buvome priversti taikyti tokį mokestį“

Pasak „Bitės“ korporatyvinių reikalų ir ryšių su visuomene vadovės Žanos Jakevičienės, tokį mokesčio įvedimą lėmė Lietuvos prisijungimas prie Europos Sąjungos (ES) bankininkystės sistemos SEPA.

„Praėjus metams po euro įvedimo Lietuva prisijungė prie bendros mokėjimų eurais erdvės. 2016 m. sausio 1 d. tiesioginio debeto paslauga pagal Lietuvos bankų asociacijos nustatytas taisykles buvo pakeista į „E. sąskaitos“ paslaugą“, – naują mokestį komentavo Ž.Jakevičienė.

Pasak jos, įsigaliojus pokyčiams, „Bitei“, kaip paslaugos teikėjams, už e.sąskaitų pateikimą kliento e.bankininkystei tenka mokėti bankams jų nustatytus mokesčius, nors prieš tai mokėjimas tiesioginiu debetu klientams buvo nemokamas.

„Už e.sąskaitos pateikimą kliento e. bankininkystei bankai nustatė mokestį, kurio vidutinis dydis yra 0,19 euro (be PVM). Tiek vidutiniškai sumokame už vienos e.sąskaitos pateikimą į kliento e.bankininkystę. Patys iš šios paslaugos nieko neuždirbame, klientams taikome tokią pačią kainą, kokią bankai taiko mums“, – apmokestintas e.sąskaitos paslaugas aiškino specialistė, pabrėždama, kad daugiau informacijos čia galėtų suteikti Lietuvos bankas.

Paklausta, ar apie šiuos e.sąskaitos mokėjimų pokyčius klientai buvo informuoti, Ž.Jakevičienė patikino, kad klientus ši informacija pasiekė net du kartus.

„Klientus apie šiuos pokyčius iš anksto informavome du kartus, siųsdami sąskaitas už 2016 m. spalį ir lapkritį, ir iškart pasiūlėme galimybę pasirinkti kitus, nemokamus sąskaitų gavimo būdus, pvz. e. paštu ar savitarnoje. Šia galimybe kiekvienas klientas gali pasinaudoti bet kuriuo metu ir dabar“, - pabrėžė specialistė.

Kitų didžiųjų Lietuvos telefono operatorių „Telia“ ir „Tele 2“ atstovai spaudai patikino, kad šiose įmonėse e.sąskaitos paslaugos klientams papildomai nekainuoja.

Lietuvos bankas: „Neatitikome reikalavimų“

Lietuvos banko Rinkos infrastruktūros politikos skyriaus vyriausiasis ekonomistas Šarūnas Grigas lrytas.lt patvirtino, kad  išties tiesioginio debeto paslauga buvo pakeista į e.sąskaitos paslaugą, nes neatitiko keliamų reikalavimų.

„Praėjus metams po ES bendrosios valiutos euro įvedimo, žengėme kitą svarbų žingsnį į bendrą mokėjimų rinką Europoje – Lietuva įsitraukė į trisdešimt keturias valstybes apimančią elektroninių mokėjimų eurais erdvę, vadinamą SEPA.

Iki tol Lietuvoje teikta tiesioginio debeto paslauga neatitiko SEPA reikalavimų, todėl galėjo būti teikiama tik iki 2015 m. gruodžio 31 d. Atsižvelgdami į teisės aktų reikalavimus, Lietuvoje veikiantys mokėjimo paslaugų teikėjai Lietuvos įmonėms nuo 2016 m. nusprendė pasiūlyti alternatyvų tiesioginiam debetui sprendimą – el. sąskaitų pateikimo ir apmokėjimo paslaugą“, – situaciją komentavo Š.Grigas.

Lietuvos bankų asociacija nustatė šios paslaugos pagrindinius elementus: techninį pranešimų standartą, sąskaitų pateikimo ir apmokėjimo procesą, dalyvių pareigas. Pasak specialisto, tai padaryta tam, kad įmonė galėtų e.sąskaitas platinti per vieną, pasirinktą mokėjimo paslaugų teikėją ir taip pasiekti mokėtojus visuose bankuose.

Apmokestina pats mokėjimo paslaugų teikėjas

Anot Š.Grigo, svarbu atkreipti dėmesį, kad e. sąskaitų pateikimo ir apmokėjimo paslauga susideda iš dviejų atskirų paslaugų, kurių pobūdis ir reglamentavimas skiriasi.

„Pirma dalis -  e.sąskaitos-faktūros pateikimo paslauga yra ne mokėjimo paslauga, o techninio pobūdžio paslauga, kurios tikslas – sudaryti ir internetinėje erdvėje pateikti e.sąskaitą-faktūrą mokėtojui, kad šis sužinotų savo įsiskolinimus lėšų gavėjams.

Antra paslaugos dalis – e.sąskaitos apmokėjimas per internetinę bankininkystę. Mokėtojas šios paslaugos gali ir nesirinkti, jei, pavyzdžiui, nusprendžia savo įsipareigojimą apmokėti kitais būdais. Visgi, kai mokėtojas renkasi internetinę bankininkystę, e.sąskaitas galima apmokėti SEPA kredito pervedimais kaskart atliekant mokėjimą, ar rinktis automatinį apmokėjimą.

Ši paslauga laikoma mokėjimo paslauga ir apmokestinama pagal mokėjimo paslaugų teikėjo nustatytus įkainius. Pažymėtina, kad tokia paslauga patenka į bankų siūlomus klientams paslaugų krepšelius ir tokių krepšelių turėtojams nieko papildomai nekainuoja“, – sakė Š.Grigas.

Buvo nemokama

Specialistas patvirtino, kad 2015 metais, t.y. paskutiniais tiesioginio debeto paslaugos teikimo metais, ši paslauga mokesčių mokėtojams buvo nemokama.

„Ji buvo nemokama, tačiau buvo teikiama už mokestį lėšų gavėjams. Visgi, ši paslauga neapėmė e.sąskaitos persiuntimo tarp susijusių šalių, o dabar vieni tai apmokestina, kiti neapmokestina skatindami atsiskaitymą“, – teigė Š.Grigas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Lietuva tiesiogiai“: kokių klausimų vengia prezidentas G. Nausėda?