Komunalinių atsiskaitymų pertvarka sujaukė vilniečių įpročius

Nuo balandžio 1 d. bankams panaikinus Vilniaus regiono atsiskaitymo knygeles, sostinės gyventojai pratinasi prie kitų atsiskaitymo už paslaugas būdų. Nors šiandien mėnesiniai mokėjimai gali būti atliekami tiek atskirais pavedimais, tiek e. sąskaitomis, tiek pildant specializuotas įmokų formas, dalis kalbintų vilniečių pripažįsta taip ir nespėję išsirinkti patogaus metodo. O yra ir tokių, kurie apskritai nežino, kaip, nelikus atsiskaitymo knygelių, nuo šiol atsiskaityti už komunalines paslaugas. 

Sistemos administratoriai pabrėžia, kad ir šiomis dienomis, praėjus pusantro mėnesio nuo komunalinių atsiskaitymų sistemos pakeitimų, besikreipiančių vilniečių srautas tebėra išskirtinai didelis. <br>M.Astrausko nuotr.
Sistemos administratoriai pabrėžia, kad ir šiomis dienomis, praėjus pusantro mėnesio nuo komunalinių atsiskaitymų sistemos pakeitimų, besikreipiančių vilniečių srautas tebėra išskirtinai didelis. <br>M.Astrausko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

May 17, 2017, 10:26 AM, atnaujinta May 17, 2017, 10:32 AM

Nemoka, nes nežino kaip 

Panevėžyje gyvenantis, tačiau Vilniuje butą turintis Mindaugas Z. pripažino, jog naujoji tvarka jam yra neaiški, ir todėl jau pusantro mėnesio už sostinės būsto paslaugas jis apskritai nemoka: „Painiava prasidėjo jau prieš porą mėnesių, kai paaiškėjo, kad keičiasi šildymo paslaugų tiekėjas. Taip pat nustebau, kai pamačiau, kad negaliu atsiskaityti atsiskaitymo knygele elektroninėje bankininkystėje. Esu užimtas žmogus ir neturėjau kada daryti tyrimo, kaip nuo šiol atsiskaityti už buto mėnesio paslaugas. Atlikinėti po atskirą pavedimą kiekvienam komunalininkui nesiruošiu – jei tokia yra knygelių panaikinimo esmė, tai reikštų pasityčiojimą iš vartotojo“.  

Kaip ir dauguma kalbintų gyventojų, Mindaugas atkreipė dėmesį, jog apie atsiskaitymo tvarkos pasikeitimą trūko išankstinės informacijos bei aiškaus atsakymo, kokią naudą bankų įvesti pakeitimai duosią mokesčių mokėtojams.  

Užgulė specializuotą sistemą   

Elektroninių atsiskaitymo knygelių panaikinimas lėmė tai, jog didelė dalis vilniečių jau per pirmąjį mėnesį vietoje bankų siūlomų metodų perėjo prie nepriklausomos mėnesinių atsiskaitymų sistemos „Viena sąskaita“. Sistemos administratorių pateiktais duomenimis, vien per balandžio mėnesį naujų registracijų skaičius sostinėje padvigubėjo.  

„Viena sąskaita“ vadovo Šarūno Stanislovėno teigimu, atsiskaitymas už komunalines paslaugas yra specifinė sritis, kurioje gyventojų įpročiai yra inertiški, tad spartus sistemos vartotojų prieaugis yra didelė paskata: „Laikome tai įpareigojimu dar labiau pasitempti. Šiuo metu ieškome papildomų darbuotojų IT ir skambučių centro padaliniams. Toliau investuojame į papildomus sisteminius funkcionalumus. Liepos mėnesį planuojame pristatyti ir atnaujintą mobiliąją aplikaciją“.  

Pasak pašnekovo, sistemos vartotojų prieaugį lėmė vilniečių noras už vandenį, elektrą, dujas ir kitas komunalines paslaugas atsiskaityti vienu kartu, be mechaninio mokėjimo duomenų suvedimo: „Kol Vilniaus regione galiojo sena tvarka, didelė dalis gyventojų nerado reikalo domėtis alternatyvomis ir nežinojo, kad mes jau kurį laiką vieninteliai Lietuvoje patys surenkame atnaujintus mokėjimų duomenis iš daugumos tiekėjų bei paruošiame bendrą sąskaitą, apmokamą vienu pavedimu.“  

Reikalauja informacijos 

Jautrią ir aktyvią gyventojų reakciją į elektroninių atsiskaitymo knygelių panaikinimą atskleidžia atsiskaitymo sistemos skambučių centro statistika. Per šių metų balandžio mėnesį aptarnavimo centras sulaukė 3321 skambučių, 1432 laiškų bei 1535 internetu užmegztų pokalbių. Sostinės gyventojai bei atstovai iš daugiabučių bei privačių namų savininkų bendrijų labai dažnai teiraudavosi ir kaip, pasikeitus tiekėjui, atsiskaityti už šildymą. Tikimasi, kad situacija gyventojams bus aiškesnė gavus pirmąsias „Vilniaus šilumos tinklų“ sąskaitas, kurios pradėtos siųsti nuo gegužės 11 d. Atsiskaityti šiam tiekėjui pagal atnaujintus duomenis galima ir „Vienos sąskaitos“ paskyroje.   

Sistemos administratoriai pabrėžia, kad ir šiomis dienomis, praėjus pusantro mėnesio nuo komunalinių atsiskaitymų sistemos pakeitimų, besikreipiančių vilniečių srautas tebėra išskirtinai didelis. Nemaža dalis besikreipiančiųjų nežino ir teiraujasi, kaip mokėti už paslaugas, nelikus bankinių elektroninių atsiskaitymo knygelių. „Viena sąskaita“ atstovai patvirtino, jog gyventojai ir toliau bus konsultuojami ne tik apie naudojimąsi šia atsiskaitymo sistema, bet ir kitais aktualiausiais klausimais apie atskirus komunalinių paslaugų tiekėjus bei naująją mokėjimų tvarką sostinėje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.