„Čia tas pats būtų, jeigu jūs nusipirktumėte iš manęs telefoną su numeriu, o paskui gautumėte sąskaitas už tai, ką aš priskambinau prieš 5 metus“, - apie situacijos absurdiškumą kalbėjo Nerijus Šimkus.
Manė, kad atsikratė
Naują būstą Vilniuje Nerijus įsigijo 2015 metais, bet ramybe džiaugėsi neilgai. Praėjus keliems mėnesiams iš „Vilniaus energijos“ jis sulaukė naujienos – yra skolingas už karštą vandenį.
„Skola buvo už 2010 metus, tad iš karto supratau, kad skola man nepriklauso“, - prisiminė vyras.
Pirkdamas būstą Nerijus pasirašė sutartį, kurioje buvo nurodyta, kad butas skolų neturi, tad nieko mokėti jis nesiruošė: „Nufotografavau gautą laišką ir nusiunčiau jį pirkimo sandorį prižiūrėjusiam brokeriui“.
Kaip brokeriui sekėsi bendrauti su buvusiais buto šeimininkais Nerijus nesidomėjo, nes skola iš jo sąskaitų dingo ir vyras manė, kad nesusipratimas buvo išspręstas.
Skola prisivijo
Nerijus skolą pamiršo, bet ji, pasirodo, sumokėta taip ir nebuvo.
Šių metų kovą šilumos ir karšto vandens tiekimo veiklą Vilniaus mieste iš „Vilniaus energijos“ perėmė „Vilniaus šilumos tinklai“ ir netrukus pradėjo siuntinėti pranešimus skolininkams. Vieną tokių gavo ir Nerijus. Už tą pačią, 2010 metų jam nepriklausančią skolą.
„Kažkokia nesąmonė. Tai jeigu dabar pas mane antstoliai ateis, ką man daryti? Šita skola juk ne mano“, - piktinosi jis.
Susisiekus su „Vilniaus šilumos tinklais“, bendrovės Komunikacijos vadovė Edita Sirutienė patvirtino, kad Nerijus yra skolingas.
„Klientui „Vilniaus šilumos tinklų“ sąskaitoje už gegužės mėnesį buvo įtraukta skola pagal „Vilniaus energija“ pateiktą informaciją“, - teigė ji.
Skola ne žmogaus, o buto
„Galimai „Vilniaus energijai“ nebuvo pranešta apie buto savininko pasikeitimą arba naujasis savininkas nesikreipė į bendrovę dėl skolos priskyrimo senajam savininkui“, - svarstė E.Sirutienė.
Nerijus patvirtino, kad apie buto savininko pasikeitimus „Vilniaus energija“ žinojo. „Nusipirkęs butą aš pasirašiau su jais naują sutartį, kaip naujas buvo valdytojas ir naujas jų klientas“, - prisiminė jis.
Vienas „bet“: nors Nerijus tapo nauju klientu, jam nebuvo suteiktas naujas kliento numeris, pagal kurį identifikuojamos sąskaitos ir skolos. „Man davė seną numerį, kuris priklauso butui. Vadinasi, skolingas esu ne aš, o tas kodas, nes jis nepasikeitė. Dėl to ir gaunasi šita dilema“, - piktinosi jis.
E.Sirutienė pripažino, kad tai – klaida ir kol kas sunku nustatyti, kur ir kas ją padarė, bet Nerijus iš tikro neturėtų mokėti jam nepriklausančios skolos.
„Mes siūlome kuo greičiau išspręsti šią situaciją. Dabartinis buto savininkas turėtų atsiųsti mums laisvos formos prašymą dėl skolos perskaičiavimo, nurodydamas savo – kliento kodą ir prisegdamas savo buto nuosavybės dokumento kopiją. Gavus šį pranešimą skola šiam klientui nebebus skaičiuojama", - paaiškino „Vilniaus šilumos tinklų“ atstovė.