Skolų išieškotojai įsigudrino – pinigus grąžinti reikalauja dukart

„Jie ieško kvailių, kurie išsigąsta ir susimoka, nors net neaišku, ar išvis turi kokių skolų“, – taip pasakojimą apie vieną skolų išieškojimo įmonę pradėjo Simona (vardas pakeistas ir redakcijai žinomas), kai dėl jau apmokėto 7,7 euro įsiskolinimo ją pasiekė šokiruojanti žinia: „Jūsų turtas gali būti areštuotas.“

Po jau apmokėto įsiskolinimo už prieš aštuonis mėnesius gautos baudos už automobilio stovėjimą moterį pasiekė šokiruojanti žinia - „Jūsų turtas gali būti areštuotas.“<br>J.Butkutės nuotr.
Po jau apmokėto įsiskolinimo už prieš aštuonis mėnesius gautos baudos už automobilio stovėjimą moterį pasiekė šokiruojanti žinia - „Jūsų turtas gali būti areštuotas.“<br>J.Butkutės nuotr.
„Pamenu, radau užkištą lapuką su bauda ir tą pačią dieną sumokėjau viską, kiek priklausė – 7,7 euro“, - atsiminė Simona.<br>M.Patašiaus nuotr.
„Pamenu, radau užkištą lapuką su bauda ir tą pačią dieną sumokėjau viską, kiek priklausė – 7,7 euro“, - atsiminė Simona.<br>M.Patašiaus nuotr.
„Tokia situacija tikrai nėra maloni, tačiau, mano nuomone, tai reketas vidury baltos dienos“ , - piktinosi A.Skomskytė, pridurdama, kad kol kas administravimo išlaidų mokėti nesiruošia. <br>V.Balkūno nuotr.
„Tokia situacija tikrai nėra maloni, tačiau, mano nuomone, tai reketas vidury baltos dienos“ , - piktinosi A.Skomskytė, pridurdama, kad kol kas administravimo išlaidų mokėti nesiruošia. <br>V.Balkūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Aug 24, 2017, 1:29 PM, atnaujinta Aug 24, 2017, 3:32 PM

„Nesupratau, kas vyksta, ir labai nustebau, kas čia galėtų būti“, - tada stebėjosi ji ir teigė, kad Lietuvoje jau kurį laiką nė negyvena. 

Sakė paduosiantys į teismą

Simona teigė tik vėliau supratusi, kad viskas – dėl sausio mėnesį gautos baudos už laiku neapmokėtą automobilio stovėjimą. 

„Pamenu, radau užkištą lapuką su bauda ir tą pačią dieną sumokėjau viską, kiek priklausė – 7,7 euro“, – atsiminė ji.

Vis dėlto po kurio laiko mamos adresu atsiųstas laiškas ne juokais išgąsdino: „Mama labai išsigando, skambino man. Nesupratau, kas vyksta, ir labai nustebau, kas čia galėtų būti. Laiškas buvo siųstas „Julianus Inkaso“ skolų išieškojimo įmonės ir jame paaiškinta, kad apie mane jiems informaciją perdavė „B2B Park“, viskas dėl „neapmokėtos“ skolos už automobilio stovėjimą“, – pasakojo Simona.

Anot mereginos, ji nedelsiant bandė susisiekti su minėta skolų išieškojimo įmone ir paaiškinti, kad skola apmokėta, tačiau tada į jos skambučius niekas neatsiliepė. 

„Tik vėliau man paskambino jų darbuotoja ir pakeltu tonu ėmė aiškinti, kad esu skolinga, esą daugiau jie nieko nežino, o rugsėjo 12 dieną būsiu paduota į teismą, nes „nesumokėjau“ baudos. Kai pasakiau jiems, kad turiu pavedimo kopiją – pokalbis nutrūko“, - kalbėjo Simona.

Ir viskas, pasak jos, tik dėl 7,7 euro baudos, kurią ji jau buvo sumokėjusi. 


Kreipėsi į advokatą

Po ne itin malonaus pokalbio su įmonės darbuotoja, su mergina kurį laiką niekas nesusisiekė: „Tiesiog nežinojau kas bus toliau.“

Galiausiai ji, nusprendusi, kad visko taip palikti negalima, parašė elektroninį laišką į įmonę „B2B Park“, o „Julianus Inkaso“ biurą tiesiog užvertė skambučiais ir laiškais.

„Kai kreipiausi į advokatą, jie man iškart parašė, kad viskas yra gerai ir nieko iš manęs nebenori, kad suklydo“, - patirta žala ir sugadintais nervais piktinosi skaitytoja. 

Moteris teigė išsiaiškinusi ir tai, kad nepaisant to, kad su ja dėl skolos prieš tai nebuvo susisiekta asmeniškai, minėta įmonė jau buvo ją padavusi į teismą, kad šis priskirtų susimokėti skolą ir palūkanas, iš viso – 48,7 euro.

„Teismas buvo priėmęs nuosprendį, bet kadangi aš negyvenu Lietuvoje – jis manęs nepasiekė, o vėliau buvo panaikintas. Tai išsiaiškinau per elektroninę teismų sistemą.

Kiek žinau, skolų išieškojimo įmonės turėtų pirmiausia susisiekti su skolininkais ir bandyti susitarti, bet ši įmonė nė nesivargino. Mano advokatas pasakė, kad tokia jų schema: pirma – į teismą, o ne žmogiškai kalbėtis ar pranešti skolininkui“, - pyko Simona.

Mergina tikino apie tokius „skolos išieškojimus“ girdinti nebe pirmą kartą, o tokių atvejų, kai bauda jau sumokėta, bet reikalaujama pinigų  - daug. 

„Taip išeina, kad jie ieško kvailių, kurie išsigąsta ir susimoka, nors net neaišku ar turi kokių skolų“, - sakė ji.

Reketas vidury baltos dienos?

Kiek vėliau redakciją pasiekė ir dar vienas skaitytojos laiškas. Panašioje situacijoje teigė atsidūrusi ir Asta Skomskytė, kuri už paslaugas buvo skolinga „Kauno švaros“ įmonei. 

„Vieną dieną į mane kreipėsi „Julianus Inkaso“ skolų išieškojimo įmonė ir grasino areštuosiantys mano turtą ir paduosiantys į teismą. Tada sumokėjau skolą „Kauno švarai“ labai greitai, tačiau po kelių dienų vėl gavau įmonės laišką, kad jiems esu skolinga 18 eurų už skolos administravimą. Vėl sekė gąsdinimai ir grasinimai“, - pasakojo A.Skomskytė. 

Galiausiai moteris nusprendė susisiekti su „Kauno švara“ ir paprašyti sudarytos sutarties kopijos.  

„Įmonė man patvirtino, kad sutarties nėra ir mokestis už šiukšlių išvežimą skaičiuojamas pagal savivaldybės nutarimą, taip pat patvirtino, kad jokios skolos neturiu.  Kadangi „Julianus Inkaso“ vis gąsdino ir grasino – pareikalavau pateikti pagrindą, kuriuo jie reikalauja iš manęs pinigų“, - sakė taip lengvai rankų neketinanti nuleisti moteris.

Anot jos, skolų išieškojimo įmonė pateikė informaciją, kas sudaro reikalaujamus sumokėti 18 eurų. Tai buvo elektroniniai laiškai ir kitos informacijos rengimas: „Iki šiol negaliu suprasti, kaip delspinigiai gali sudaryti daugiau nei 50 proc. visos skolingos sumos“, - kalbėjo ji. 

„Tokia situacija tikrai nėra maloni, tačiau, mano nuomone, tai reketas vidury baltos dienos“ , - piktinosi A.Skomskytė, pridurdama, kad kol kas administravimo išlaidų mokėti nesiruošia. 

Įvyko techninė klaida

Susisiekus su „Julianus Inkaso“ skolų išieškojimo įmone paaiškėjo, kad „B2B Park“ skolų išieškotojams perdavė keletą baudų, kurios jau buvo sumokėtos, tačiau nebuvo priskirtos prie mokėtojo.

„Apgailestaujame, kad taip įvyko ir žinome, kad šią techninę bėdą „B2B Park“ sprendžia. Technininiai nesklandumai atsirasdavo „B2B Park“ tokiais atvejais, kai išrašyta bauda būdavo apmokėta, tačiau mokėtojas mokėdamas per banką internetu nenurodydavo nei automobilio valstybinio numerio, nei baudos kvito, arba dėl „B2B Park“ buhalterijos techninių klaidų“, – aiškino įmonės atstovė. 

Pasak jos, konkrečiu Simonos atveju taip ir atsitiko: klientė atliko mokėjimą, tačiau „B2B Park“ buhalterija dėl techninių klaidų nepriskyė mokėjimo, o tada baudos išieškojimas buvo perleistas skolų išieškantiems asmenims.

„Julianus Inkaso“, pradėdama skolų išieškojimo procedūras, vykdo tiek ikiteisminį, tiek teisminį išieškojimą, vadovaudamasi LR įstatymais. Paprastai teisminio išieškojimo procedūrą įmonė vykdo tuomet, kai neatsiliepia skolininkas ir nėra galimybių pradėti kokybišką ikiteisminio išieškojimo procedūrą.

Apgaileistaujame dėl susiklosčiusios situacijos, esame atsiprašę Simonos dėl jos patirtų nepatogumų ir esame pasirengę iš esmės peržiūrėti mūsų procesus su „B2B Park“, kad ateityje tokių situacijų nepasikartotų“, – apgailestavo „Julianus Inkaso“ įmonės atstovė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.