„Aš manau, kad jie tiesiog nenori mums jo pristatyti, nes savaitgalis“, - apie susiklosčiusią situaciją pasakojo Saulius, pas kurį atvyko Lietuvą aplankyti nusprendę draugai iš Prancūzijos.
Prapuolęs bagažas
O situaciją išties nemaloni – atvykęs pasitikti iš Prancūzijos lėktuvu atvykusių svečių, Saulius sužinojo, kad jų lagaminai kartu neatskrido ir kažkur pasimetė.
„Tai įvyko penktadienį. Mums sakė, kad bagažas bus pristatytas greitai, bet gavome jį tik antradienį. Man atrodo, kad tas bagažas jau seniai buvo surastas, bet jie tiesiog nenorėjo mums jo pristatyti, nes savaitgalis“, - samprotavo Saulius.
Jo draugai atvyko į Lietuvą savaitei, tad be bagažo prabuvo praktiškai pusę savo kelionės laiko. Dėl to kompanijai teko išleisti nemažai pinigų, perkant būtiniausius dalykus.
„Atrodo, kad kažkokioje skylėje ta Lietuva. Mūsų netenkina toks darbas, tikrai nesirūpinama žmogumi“, - nusivylimo neslėpė Saulius.
Atsakinga aviakompanija
Susisiekus su Vilniaus oro uostu, paaiškėjo, kad už pamestą bagažą atsako ne jis. „Už bagažą oro uostas nėra atsakingas, reikia kreiptis į bagažo skyrių, tais dalykais rūpinasi kitos antžeminės įmonės“, - komentavo Vilniaus oro uosto komunikacijos ir rinkodaros skyriaus vadovė Indrė Baltrušaitienė.
Bendrovė, kuri rūpinosi Sauliaus draugų bagažo paieškomis - „Litcargus“ - negalėjo paaiškinti, kodėl bagažo suradimas taip ilgai užtruko, bet teigė, kad dedamos pastangos su tuo susitvakyti kuo greičiau.
„Priežasčių dėl ko vėluoja bagažas gali būti labai įvairių, bet kai tik yra užfiksuojamas faktas apie bagažo vėlavimą yra vykdoma aktyvi bagažo paieška tarptautinėje bagažo paieškos sistemoje, bei jam atvykus paprastai organizuojamas bagažo pristatymas keleiviams", - teigė bendrovės administratorė Monika Zokaitė.
Paklausus, kiek laiko paprastai užtrunka bagažo paieškos, konkretaus atsakymo išgirsti taip pat nepavyko: „Bagažo vėlavimo laikas gali skirtis, priklausomai nuo vėlavimo priežasties, skrydžių dažnumo ar neretai ir stoties, kurioje bagažas „užstrigo“.
Galima prašyti kompensacijos
Derėtų žinoti, kad už pamestą bagažą keleiviai gali gauti kompensaciją, net jeigu bagažas buvo grąžintas.
Svarbu išsaugoti įlaipinimo kortelę ir bagažo etiketes bei visus būtiniausių reikmenų, kuriuos teko įsigyti dėl bagažo vėlavimo, pirkimo dokumentus. Taip galėsi įrodyti išlaidas, kurias patyrėte ir iš aviakompanijos gauti kompensaciją.
Raštišką pretenziją oro vežėjui galima pateikti per 21 dieną nuo bagažo gavimo dienos.
Jei bagažas neatsiranda per 21 dieną jis yra laikomas dingusiu, o aviakompanija, tokiu atveju, privalo atlyginti žalą iki 1320 eurų.