Ironiškas ekonomisto įrašas apie SPA kainas Lietuvoje ir Šveicarijoje: raskite skirtumų

Banko „Nordea“ Lietuvoje vyriausiasis ekonomistas Žygimantas Mauricas savo socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje pasidalino ironišku įrašu apie viešbučius, restoranus ir SPA centrus ir skatina atkreipti dėmesį į Lietuvoje esančių sveikatinimosi paslaugų kainų kilimo pasiutpolkę.

Ekonomistas Žygimantas Mauricas skatina atkreipti dėmesį į Lietuvoje esančių sveikatinosi paslaugų kainų kilimo pasiutpolkę.<br> J.Stacevičiaus ir Ž.Maurico nuotr.
Ekonomistas Žygimantas Mauricas skatina atkreipti dėmesį į Lietuvoje esančių sveikatinosi paslaugų kainų kilimo pasiutpolkę.<br> J.Stacevičiaus ir Ž.Maurico nuotr.
 SPA paslaugų kainų palyginimas.<br> Ž.Maurico nuotr.
 SPA paslaugų kainų palyginimas.<br> Ž.Maurico nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Sep 25, 2017, 2:28 PM, atnaujinta Sep 26, 2017, 12:05 PM

Lygina su užsieniu

„Patarimas: jei planuojate su šeima pasidžiaugti spalvotu rudeniu atsipalaiduodami SPA centre, primygtinai rekomenduoju Lietuvą, pavyzdžiui – Birštoną.

Privalumai: kainos tokios pat kaip Šveicarijoje ir Norvegijoje, tad nėra jokio reikalo, norint pasigirti prieš kaimynus, belstis į užsienius. Vietinė aptarnavimo kokybė, tad nebūna didelio kultūrinio šoko, pavyzdžiui – 5 eurų sąskaita už šampano taurių atnešimą į kambarį.

Pirtyse galima užmegzti naudingų pažinčių, nes Lietuvos SPA lankosi ypatingai daug politikų, valdininkų bei įvairių inspekcijų veikėjų.

Darbuotojai yra pastatyti į savo vietą ir nedrasko akių: uždirba lygiai 5 kartus mažiau nei Suomijoje, 7 kartus nei Norvegijoje ir 10 kartų mažiau nei Šveicarijoje“, – per dantį aukštas SPA centrų ir restoranų kainas traukė ekonomistas.

Anot jo, tokio rašinio soc. tinkle pateikimo tikslas – atkreipti dėmesį į kainų kilimo beprotybę, kuri prieš krizę 2005-2007 metais buvo stebima būsto rinkoje, o dabar – restoranų, SPA, kavinių ir kitų paslaugų.

Klaidina mus pačius

Ekonomistas pabrėžė, kad žaisdami tokį kainų žaidimą galime ir patys nesunkiai patikėti, kad gyvename geriau, nors čia, pasak jo, yra vienas „bet“.

„Lietuviškos kainos jau vejasi tas šalis, tačiau darbo užmokestis ir BVP vienam gyventojui pas mus yra gerokai mažesni nei kitose šalyse ir jei mes ir toliau suksime kainų karuselę, tai galime susikurti iliuziją, kad mūsų gerovė gerėja, nes pakėlus kainas vis tiek žmonės perka. O perka kas? Tie, kurie irgi kainas kažkam kitam yra pakėlę. Bando apgauti vienas kitą keldami kainas“, – situaciją aiškino Ž.Mauricas.

Specialistas sakė jau kurį laiką stebintis Lietuvoje esančių SPA centrų kainas ir pats tokias paslaugas Lietuvoje besirenkantis vis rečiau.

„Aš jau kurį laiką stebiu kainas ir pastaruoju metu su šeima patys mažiau einame į SPA centrus, nes mums yra brangu. O kodėl aš turiu vykti čia, jei galiu pasitaupyti ir nuskristi į kitas šalis, pavyzdžiui Graikiją, nes ten kainos per pastaruosius 5 metus augo labai nedaug? Yra alternatyvų“, – sakė Ž.Mauricas.

Sutikti nenorėjo

Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė Evalda Šiškauskienė teigė, kad realių kainų reikėtų ieškoti visai ne „Booking.com“ svetainėje, o kai kur kitur ir su Ž.Maurico teiginiais sutikti nenorėjo.

„Jei norite pasižiūrėti realias, Lietuvoje esančias SPA viešbučių kainas, jų reikėtų ieškoti tinklalapiuose noriunoriu.lt arba beta.lt. Jie specializuojasi konkrečiai į viešbučio paslaugų pardavimą. Mes net buvome pasipiktinę, kad naujas Birštono viešbutis „Vytautas“ pardavinėja už 45 ar 67 eurus. Tai yra realios kainos.

Dėl „Booking.com“, tai dar reikia mokėti elgtis su ta sistema. Čia yra daugiau kaip savireklama arba kaina pritaikyta nusipirkti atsitiktiniam klientui. Pas mus, Lietuvoje, yra visai kitokia auditorija ir tikrai beveik niekas Lietuvoje per „Booking.com“ neužsisakinėja SPA, gal tik labai nedidelis procentas.

Viešbučius užsakinėja labai per „Booking.com“, bet SPA paslaugos, ne ta sritis. „Booking'as“ yra SPA centrams daugiau dėl žinomumo“, – sakė E.Šiškauskienė.

Lyginti nekorektiška?

Pasak „Vytautas Mineral SPA“ Prekės ženklo vadovės Gailės Pranckutės, Ž.Maurico rastas pasiūlymas yra pats brangiausias įmanomas variantas dėl Liukso klasės kambario.

„Ieškantiems palankių kainų rekomenduojame atvykti darbo dienomis ir rezervuoti savo apsilankymą anksčiau naudojantis www.vytautasmineralspa.lt rezervacine sistema. Šiuo atveju pasirinktas Liukso klasės kambarys – tai yra brangiausias įmanomas variantas iš visų turimų kambarių.

Galime tik pridurti, kad Vytautas mineral SPA turi nuosavą, 715 metrų gylio, itin aukštos mineralizacijos vandens gręžinį, kuris savyje turi ypatingus mineralus ir yra naudojamas procedūroms ir terapijoms. Unikalus gręžinio vanduo turi teigiamą poveikį gydant nervų, virškinimo, sąnarių ligas, mažinant stresą ir nenusileidžia savo teigiamomis savybėmis Negyvosios jūros vandeniui. Svečiai net iš Šveicarijos atvyksta, tam kad pajustų teigiamą mineralinio vandens naudą ir kuo greičiau atstatytų savo fizinę ir emocinę pusiausvyrą , o Lietuviams nereikia niekur skristi, vos valanda kelio ir tu jau esi sveikatingumo ir poilsio komplekse. Išskirtinės kainos suteikiamos ir mūsų lojaliems svečiams“, - sakė G.Pranckutė. 

„Eglės“ sanatorijos rinkodaros direktorius Edgaras Briedys sakė, kad toks kainų palyginimas mažų mažiausiai yra nekorektiškas.

„Manau, lyginimas ne tik neobjektyvus, labiau nekorektiskas. Reiktų lyginti tiksliai vienodus dalykus, produktus, bet ne tiesiog kainas. Juk nelyginame obuolių ir pomidorų nei pagal svorį, nei pagal skonį, nei pagal kainą…. SPA produktų yra tikrai plati ivairovė.

Kadangi tai yra Ž. Maurico asmeninė nuomonė ir patirtis, manau ją asmeninėje paskyroje ir reiktų vertinti, nekeliant to kaip problemos viešumoje“, – sakė E.Briedys.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.