Kainų suvokimo tyrimas: prekybos centre „Lidl“ pigiau, nei galvojame

Konsultacijų bendrovės „Strategy Labs“ atlikta apklausa atskleidė, kuriuose prekybos tinkluose apsipirkti gyventojams yra pigiausia ir tuos, kurie iš savo klientų už atitinkamus arba panašius produktus prašo didžiausios kainos bei ką apie tai mano patys klientai.

Pirkėjams atrodo, kad mažmeninės prekybos tinklo „Lidl“ parduotuvėse standartinį prekių krepšelį galima įsigyti 5 proc. pigiau nei kitų didžiųjų prekybos tinklų parduotuvėse, nors iš tikrųjų prekės „Lidl“ yra apie 23 proc. pigesnės.<br>M.Patašiaus nuotr.
Pirkėjams atrodo, kad mažmeninės prekybos tinklo „Lidl“ parduotuvėse standartinį prekių krepšelį galima įsigyti 5 proc. pigiau nei kitų didžiųjų prekybos tinklų parduotuvėse, nors iš tikrųjų prekės „Lidl“ yra apie 23 proc. pigesnės.<br>M.Patašiaus nuotr.
 Konsultacijų bendrovės „Strategy Labs“ atlikta apklausa atskleidė, kuriuose prekybos tinkluose apsipirkti gyventojams yra pigiausia ir tuos, kurie iš savo klientų už atitinkamus arba panašius produktus prašo didžiausios kainos bei ką apie tai mano patys klientai.<br>Tyrimo medžiaga
 Konsultacijų bendrovės „Strategy Labs“ atlikta apklausa atskleidė, kuriuose prekybos tinkluose apsipirkti gyventojams yra pigiausia ir tuos, kurie iš savo klientų už atitinkamus arba panašius produktus prašo didžiausios kainos bei ką apie tai mano patys klientai.<br>Tyrimo medžiaga
 „Pagal mūsų turimus duomenis, pigiausia prekių krepšelio kaina buvo prekybos centre „Lidl“ su 15,68 euro. Toliau rikiavosi „Norfa“ – 20,69 euro, „Maxima“- 21,67 euro, „Barbora“ – 21,97 euro, „Iki“ su 23,10 euro ir „Rimi“ – su 23,73 euro“, – sakė Justinas Šukys.<br>Tyrimo medžiaga
 „Pagal mūsų turimus duomenis, pigiausia prekių krepšelio kaina buvo prekybos centre „Lidl“ su 15,68 euro. Toliau rikiavosi „Norfa“ – 20,69 euro, „Maxima“- 21,67 euro, „Barbora“ – 21,97 euro, „Iki“ su 23,10 euro ir „Rimi“ – su 23,73 euro“, – sakė Justinas Šukys.<br>Tyrimo medžiaga
Pasak J.Šukio, lietuviai pakankamai gerai suvokia skirtumus tarp pigių ir brangių prekybos tinklų. Pavyzdžiui, vartotojai „Rimi“ vertina kaip brangiausią, o „Lidl“ – kaip pigiausią prekybos tinklą, o atlikto tyrimo duomenys rodo, kad taip ir yra.<br>Tyrimo medžiaga
Pasak J.Šukio, lietuviai pakankamai gerai suvokia skirtumus tarp pigių ir brangių prekybos tinklų. Pavyzdžiui, vartotojai „Rimi“ vertina kaip brangiausią, o „Lidl“ – kaip pigiausią prekybos tinklą, o atlikto tyrimo duomenys rodo, kad taip ir yra.<br>Tyrimo medžiaga
„Galime daryti išvadą, kad prekybos tinkluose, kuriuose žmonės apsiperka, jie linkę manyti, kad juose prekės yra pigesnės. „Aš esu gudriausias, apsiperku ten, kur yra santykinai pigu“, – pirkėją apibūdino J.Šukys, o štai kalbant, pavyzdžiui, apie „Lidl“ prekybos tinklo gautus rezultatus, čia pastebimas kiek kitoks pirkėjų elgesys.<br>Tyrimo medžiaga
„Galime daryti išvadą, kad prekybos tinkluose, kuriuose žmonės apsiperka, jie linkę manyti, kad juose prekės yra pigesnės. „Aš esu gudriausias, apsiperku ten, kur yra santykinai pigu“, – pirkėją apibūdino J.Šukys, o štai kalbant, pavyzdžiui, apie „Lidl“ prekybos tinklo gautus rezultatus, čia pastebimas kiek kitoks pirkėjų elgesys.<br>Tyrimo medžiaga
 Konsultacijų bendrovės „Strategy Labs“ atlikta apklausa atskleidė, kuriuose prekybos tinkluose apsipirkti gyventojams yra pigiausia ir tuos, kurie iš savo klientų už atitinkamus arba panašius produktus prašo didžiausios kainos bei ką apie tai mano patys klientai.<br>Tyrimo medžiaga
 Konsultacijų bendrovės „Strategy Labs“ atlikta apklausa atskleidė, kuriuose prekybos tinkluose apsipirkti gyventojams yra pigiausia ir tuos, kurie iš savo klientų už atitinkamus arba panašius produktus prašo didžiausios kainos bei ką apie tai mano patys klientai.<br>Tyrimo medžiaga
 Konsultacijų bendrovės „Strategy Labs“ atlikta apklausa atskleidė, kuriuose prekybos tinkluose apsipirkti gyventojams yra pigiausia ir tuos, kurie iš savo klientų už atitinkamus arba panašius produktus prašo didžiausios kainos bei ką apie tai mano patys klientai.<br>Tyrimo medžiaga
 Konsultacijų bendrovės „Strategy Labs“ atlikta apklausa atskleidė, kuriuose prekybos tinkluose apsipirkti gyventojams yra pigiausia ir tuos, kurie iš savo klientų už atitinkamus arba panašius produktus prašo didžiausios kainos bei ką apie tai mano patys klientai.<br>Tyrimo medžiaga
„Natūralu, kad buvo daroma tam tikra paklaida, tačiau ji daugelio prekybos tinklų atžvilgiu yra gana nedidelė. Bendrai, respondentų nuomonė, kaip tinklai išsidėlioja pagal eilės tvarką nuo brangiausio iki pigiausio sutapo su mūsų surinktomis kainomis.“, – atskleidė specialistas.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
„Natūralu, kad buvo daroma tam tikra paklaida, tačiau ji daugelio prekybos tinklų atžvilgiu yra gana nedidelė. Bendrai, respondentų nuomonė, kaip tinklai išsidėlioja pagal eilės tvarką nuo brangiausio iki pigiausio sutapo su mūsų surinktomis kainomis.“, – atskleidė specialistas.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (8)

Lrytas.lt

2017-10-12 14:43, atnaujinta 2017-10-13 15:48

Štai pavyzdžiui, pirkėjams atrodo, kad mažmeninės prekybos tinklo „Lidl“ parduotuvėse standartinį prekių krepšelį galima įsigyti 5 proc. pigiau nei kitų didžiųjų prekybos tinklų parduotuvėse, nors iš tikrųjų prekės „Lidl“ yra apie 23 proc. pigesnės, pranešėjas sakė renginyje „Baltic Retail Forum 2017“.

Pasakė, kur pigiau

Įmonės atliktame internetiniame tyrime dalyvavo 344 žmonės, kuriems buvo pateiktas jau sudarytas 18-ikos prekių krepšelis bei buvo paprašyta įvardinti, kiek tokie pirkiniai gali kainuoti skirtinguose Lietuvos prekybos centruose, o vėliau paskaičiuota reali tokio pirkinių krepšelio skirtingose prekybos tinkluose kaina.

„Yra gana sudėtinga tiksliai įvertinti kainų lygius skirtingose parduotuvėse – rezultatai gali skirtis priklausomai nuo taikomos metodologijos. Tyrimo metu mes nesistengėme surinkti pigiausio įmanomo krepšelio kiekvienoje parduotuvėje renkantis vien privataus prekės ženklo produktus. Bendrai kainų palyginimui rinkomės populiariąsias prekes, t.y. tas, kurių daugiausia matoma lentynose.

Tačiau ne visada asortimente galima surasti tuos pačius produktus, tokiu atveju, ieškojome artimiausių pakaitalų“, – apie atrinktus tyrimui produktus pasakojo „Strategy Labs“ projektų vadovas Justinas Šukys.

„Pagal mūsų turimus duomenis, pigiausia prekių krepšelio kaina buvo prekybos centre „Lidl“ už 15,68 euro. Toliau rikiavosi „Norfa“ – 20,69 euro, „Maxima“- 21,67 euro, „Barbora“ – 21,97 euro, „Iki“ už 23,10 euro ir „Rimi“ – už 23,73 euro“, – sakė jis.

Įdomu tai, kad apklaustųjų nuomonė su tyrimo išvadomis beveik sutapo.

„Natūralu, kad buvo daroma tam tikra paklaida, tačiau ji daugelio prekybos tinklų atžvilgiu yra gana nedidelė. Respondentų nuomone, kaip tinklai išsidėlioja pagal eilės tvarką nuo brangiausio iki pigiausio sutapo su mūsų surinktomis kainomis.“, – atskleidė specialistas.

Skirtumus suvokia

Pasak J.Šukio, lietuviai pakankamai gerai suvokia skirtumus tarp pigių ir brangių prekybos tinklų. Pavyzdžiui, vartotojai „Rimi“ vertina kaip brangiausią, o „Lidl“ – kaip pigiausią prekybos tinklą, o atlikto tyrimo duomenys rodo, kad taip ir yra.

„Vienintelis, kuris išsišoka – tay yra „Lidl“. Nors jis suvokiamas kaip pigiausias tarp visų tinklų, bet ne tiek pigus, kiek yra iš tikrųjų. Žmonės vertina, kad „Lidl“ prekės yra maždaug 5 proc. pigesnės nei Lietuvos vidurkis, bet iš tikrųjų matome, kad „Lidl“ yra apie 23 proc. pigesnis nei rinkos vidurkis.

Tada aiškėja, kad tie 18 proc. yra neišnaudoti. „Lidl“ iš tiesų laimi, kad yra suprantamas kaip pigiausias, bet ne visiškai išnaudoja savo potencialą“, – konkrečiai apie prekybos tinklą „Lidl“ kalbėjo tyrėjas.

Visgi, jo manymu, tai, kad žmonės nežino kiek šis prekybos centras yra pigus, galima sieti su keletu dalykų: „Gali būti, kad naujos, gražiai apšviestos „Lidl“ parduotuvės pirkėjams nekelia žemų kainų asociacijos. Kita galima hipotezė, kad  skiriasi „Lidl“ taikomų kainų nuolaidų dažnumas ar gylis“.

Neįvertina kainų

Paklaustas apie „Maxima“, „Iki“ ir „Barbora“ prekybos tinklus, specialistas teigė, kad žmonės mano, jog šiuose prekybos centruose kainos yra šiek tiek didesnės nei yra pagal tyrimo metu surinktus duomenis.

„Mes matome, kad „Maximoje“ yra maždaug 6 proc. brangiau nei rinkos vidurkis, o žmonės mano, kad ten maždaug 11 proc. brangiau nei vidurkis. Tai yra nežymus neatitikimas tarp to, ką žmonės mano, ir kaip yra iš tikrųjų. Panašus vaizdas yra ir prekybos tinkluose „Barbora“ ir „Iki“.

Jeigu „Iki“, pagal mūsų duomenis yra apie 13 proc. brangiau, tai žmonės mano, kad yra beveik 18 proc. brangiau. Brangiausias prekybos tinklas, pagal mūsų pamatuotą krepšelį yra „Rimi“. Jis yra brangesnis 16 proc. nei vidurkis, o pagal apklaustųjų atsakymus – 24 proc. brangesnis“, – prekybos centrų pirkėjų ir faktinius tyrimo duomenis lygino J.Šukys.

Visi mano, kad apsiperka pigiausiai

Įdomu ir tai, kaip atitinkamus prekybos tinklus vertina jų pirkėjai ir tie, kurie apsiperka kituose tinkluose.

„Galime daryti išvadą, kad prekybos tinkluose, kuriuose žmonės apsiperka, jie linkę manyti, kad juose prekės yra pigesnės. „Aš esu gudriausias, apsiperku ten, kur yra santykinai pigu“, – pirkėją apibūdino J.Šukys, o štai kalbant, pavyzdžiui, apie „Lidl“ prekybos tinklo gautus rezultatus, čia pastebimas kiek kitoks pirkėjų elgesys.

„Iš pradžių svarstėme, kad žmonės, kurie dar nesilankė „Lidl“, spėja, kad kaina yra didesnė nei yra iš tiesų. Tačiau iš duomenų paaiškėjo, kad net ir pirkėjai, kurie lankosi „Lidl“ mano, kad ten yra daug brangiau nei yra iš tikrųjų“, – kalbėjo J.Šukys.

Patarė, kaip paimti daugiau pinigų

Taip pat buvo skaičiuojama, kaip dažnai gyventojai apsiperka prekybos centruose. Kaip parodė duomenys, Lietuvoje žmonių, kurie apsiperka kartą per savaitę ar rečiau, skaičius yra nedidelis.

„Apie 70 proc. žmonių apsiperka kas 1- 3 dienas. Ir tai natūralu, nes dabar prekybos centrą galima rasti už kiekvieno kampo“, – sakė specialistas, pridurdamas, kad tokių klientų krepšeliai yra mažesni ir tokie pirkėjai yra mažiau jautrūs kainoms.

„Jeigu aš nueinu į prekybos centrą ir šiek tiek apsiperku, tai neišleidžiu daug pinigų, todėl negaliu pakankamai gerai įvertinti kainos, kokia ji yra iš tikrųjų. Tie, kurie apsiperka kartą į savaitę ar rečiau, mano, kad kainos yra aukštesnės“, – kalbėjo J.Šukys ir teigė, kad tokia klientų padėtimi kai kurie prekybos centrai turėtų pasinaudoti.

„Norfa“, „Maxima“, „Barbora“, „Iki“ ir „Rimi“ turėtų pasinaudoti  tuo, kad dažnai į parduotuvę einantys žmonės mano, jog čia yra pigiau ir bandyti iš to išgauti papildomą vertę.

„Tai padaryti nėra paprasta, tačiau galima galvoti, pavyzdžiui, apie aukštesnės kainodaros įvedimą tose parduotuvėse, kuriose dominuoja maži krepšeliai. Kitas būdas – tokius pirkėjus atakuoti tiksline komunikacija, jiems taikyti specialius pasiūlymus, ir pan.“, – sakė J.Šukys.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.